کد خبر: 963770
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
فرمانده نیروی قدس سپاه:
در دوره ۴۰ ساله انقلاب، پیوسته دشمنان فراوانی داشتیم و همه این سال‌ها که توطئه‌ها را دیدیم، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بعد از امام، ما را از طوفان‌های سهمگین عبور داده‌اند.
سرويس سياسی جوان آنلاين: در دوره ۴۰ ساله انقلاب، پیوسته دشمنان فراوانی داشتیم و همه این سال‌ها که توطئه‌ها را دیدیم، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بعد از امام، ما را از طوفان‌های سهمگین عبور داده‌اند.
به گزارش فارس، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی روز گذشته در آیین پاسداشت نیم‌قرن خدمات آیت‌الله سیدیحیی جعفری امام‌جمعه و نماینده سابق ولی‌فقیه در استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان مفتخر است که بخش مهمی از روحانیت آن، پدر شهید و ایثارگر است.
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: تاریخ اسلام مملو از انسان‌های تاثیرگذار روحانیت است که در برخی از برهه‌ها جامعه از آن‌ها دور ماند و خداوند به برکت انقلاب اسلامی غربت‌ها را نمایان کرده و به جامعه نشان داده است.

مرحوم مدرس، معیار نمایندگی

سلیمانی عنوان کرد: انقلاب ما سبب‌های بزرگی داشته، اما در کنار هزاران اسباب آن، بعضی سبب‌های انسانی و اخلاقی عجیبی است که از مأموریت‌های امام در کنار احیای انقلاب بوده است. وی به شخصیت مرحوم مدرس پرداخت و گفت: هر کس از نماینده‌ها را بخواهند معیار معین و مشخصی برای آن قرار دهند، آن معیار مرحوم مدرس است. وی گفت: در همه ادیان معمولا روحانیت وجود دارد و از جایگاه و طبقه ویژه‌ای برخوردار است و عموما این طبقه از یکسری امتیازات مالی و طبقاتی ویژه برخوردار است که در برخی موارد موروثی است. سلیمانی ابراز داشت: در نظام آل سعود و آل شیخ این تقسیم‌بندی را می‌بینیم که باید مرجعیت در وهابیت به یک طبقه تعلق داشته باشد و استقلال در آن وجود ندارد، اما تنها جایی که استقلال در آن وجود دارد، روحانیت شیعه است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه خصوصیات مهمی در روحانیت شیعه وجود دارد، بیان داشت: در دوره ۴۰ سالی که از ابتدای انقلاب با آیت‌الله جعفری آشنایی نزدیک داشتم، اگر برهه عمر ایشان را بخواهیم بر سه بخش تقسیم کنیم، بخش مهم آن شخصیت ایشان است. وی افزود: نماینده ولی فقیه شأن برجسته و ممتازی است که سه وظیفه مهم را به عهده دارد که هر کدام می‌تواند در جایگاهی موجب سبب‌هایی شود. سردار سلیمانی، اشراف بر روحانیت را از ویژگی‌های جایگاه امامت جمعه دانست و گفت: امامت شأن بزرگی است که نماینده ولی‌فقیه آن را احراز می‌کند و این جایگاه برتر و برجسته‌ای در هر استان است که می‌تواند یک انسان را از جایگاه طبیعی خارج کند و حقیقت آن را نمایان کند. مقام معظم رهبری بعد از امام (ره) ما را از طوفان‌های سهمگین عبور داده‌اند.

انقلاب پیوسته رویش و ریزش دارد

وی افزود: دوره ۴۰ ساله انقلاب، پیوسته دشمنان فراوانی داشتیم و همه این سال‌ها توطئه‌ها را دیدیم، مقام معظم رهبری بعد از امام، ما را از طوفان‌های سهمگین عبور دادند، اما همه می‌دانیم هر انسان برجسته‌ای اگر فاقد یاران صاحب صلاحیت و باکفایت، فداکار، حکیم و مقاومی باشد، کار به سرانجام نمی‌رسد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی چه در زمان امام راحل و چه در وضعیت امروز با حضور آیت‌الله خامنه‌ای، سنگ محک مهمی برای این است که پالایش اساسی در انسان‌ها به وجود بیاورد، لذا انقلاب پیوسته رویش و ریزش دارد. فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: تمام عمل‌های مهم در دوره انبیا هم چنین بوده‌اند. دارا بودن انسان‌های فهیم و حکیم و شجاع و مردم‌دار که تداعی اسلام و انقلاب و امام را داشته باشند، اساس پیروزی‌ها و موفقیت‌های ما در طول ۴۰ سال گذشته بوده که مهم‌ترین آن وجود روحانیت است.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان نماد ولی‌فقیه است و بار مضاعفی بر دوش اوست که حفاظت و صیانت از شأن ولی‌فقیه است و آیت‌الله جعفری به خوبی این جایگاه را هم در سادگی و عدم حاشیه صیانت کرد و صراحت در بیان و صداقت در گفتار از ویژگی‌های خاص ایشان بود.
سردار سلیمانی عنوان کرد: آیت‌الله جعفری محور وحدت استان بودند و مبنای ایشان خدمت به مردم بود و عدم برتری تحزب‌گرایی در امورات دولتی و کاری داشتند، لذا از همه استانداران دفاع و اشکالات هر کس را در جایگاه خودش بیان کردند.

وی افزود: ایشان بعضی از رفاقت‌های شخصی را فدای مصالح و ملاحظات انقلاب کردند و در بعضی جا‌ها بنا به ملاحظه انقلاب توقف دادند، در دوره فتنه‌های فرهنگی، جنگ داخلی و خارجی و فتنه‌ها و موضوعات سیاسی ایشان از اصول خارج نشدند.
فرمانده نیروی قدس سپاه به حضور روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره داشت و بیان کرد: عده‌ای از روحانیان با وعظ و خطابه در جبهه حضور داشتند و طلبه‌های جوان هم لباس رزم به تن کرده و در جلوی گردان‌ها حرکت می‌کردند و شهید شدند.

شرایط کشور شرایط خاصی است

آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز طی سخنانی در این همایش با بیان اینکه آیت الله جعفری دوران طولانی در منصب خطیر امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه بوده و جوانی خود را در این راه گذاشته است، تصریح کرد: ساده زیستی آیت‌الله جعفری زبانزد بود و زندگی ایشان کاملاً معمولی و متوسط بوده و کمتر افرادی هستند که در این موقعیت‌ها تغییراتی در زندگیشان پیدا نشود.
محمدی‌گلپایگانی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: شرایط کشور شرایط خاصی است و بسیاری از خانواده‌ها در مضیقه هستند، اما برخی ککشان نمی‌گزد و جنون و نمایش ثروت را دارند و افراد زیادی را سراغ داریم که چنین هستند و توجهی ندارند که جامعه اکنون نیازمند ایثار و فداکاری است، باید به این خانواده‌ها کمک کرد.

وی عنوان کرد: شهید بابایی در زمان خدمتش در اصفهان شب‌ها مقداری غذا تهیه می‌کرد و برای خانواده‌های تهیدست در اصفهان می‌برد و افراد اینچنینی نیز هستند که برای مردم دل می‌سوزانند. رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: شب و روزی بر رهبری نمی‌گذرد که به فکر فقرا نباشند و همه امکاناتی که در اختیار ایشان است در اقصی نقاط کشور خرج همین افراد می‌شود.
وی با اشاره به عنایت مقام معظم رهبری به خانواده شهدا افزود: یکی از برنامه‌های ثابت رهبری دیدار با خانواده شهداست و هرگز این رسم دیرین را ترک نکرده‌اند و معتقدند باید به خانواده شهدا خدمت کرد زیرا به دلیل خون آنهاست که امروز داریم زندگی می‌کنیم.

سیاست رهبری سپردن کار به جوانان است

محمدی‌ گلپایگانی با سفارش به جوانان مبنی بر قدر دانستن جوانی بیان کرد: سیاست رهبری بر این است که به جوانان توجه کرده و کار را به دست جوانان بسپارید زیرا پیشرفت و همه چیز مرهون فکر و ذکر جوانان است، البته باید از تجربیات بزرگ‌تر‌ها هم استفاده کرد. وی در ادامه با اشاره به عنایات مقام معظم رهبری به حاج قاسم سلیمانی گفت: این مرد بزرگ کار‌های بزرگی انجام داده که واقعاً بی‌نظیر است و شوخی نیست که انگلیسی‌ها امروز التماس می‌کنند نفتکش آن‌ها را پس بدهیم؛ انگلیسی‌هایی که روزی در این کشور وزیر و وکیل تعیین می‌کردند.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور گفت: از خدمات بزرگ نظام اسلامی احیای ارزش‌های فراموش شده بود و اکنون ۹۰۰ امام جمعه در کشور داریم و ارزش‌های فراموش‌شده‌ای که خاندان کثیف پهلوی به نابودی آن کمر بسته بودند، با انقلاب اسلامی زنده شد.

وی افزود: امام به گردن ما حق حیات دارد. امام ما را زنده کرد و به ما شخصیت داد و هویت فراموش شده را به ما برگرداند و ریشه طاغوت را کند و اکنون خلف صالح ایشان همان راه را ادامه می‌دهد. محمدی‌گلپایگانی تصریح کرد: نماز جمعه اهمیت بسیاری دارد و مردم و جوانان با آن آشنا هستند. هر چند امروز فضای مجازی خطری جدی دارد، اما در عین حال ریزش انقلاب نسبت به آنچه به انقلاب و نظام پیوسته‌اند، قابل مقایسه نیست و انقلاب ما رویش دارد.
وی در پایان با تقدیر از خدمات آیت الله جعفری در استان کرمان بیان کرد: حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی نیز شایسته این مقام است و فردی متواضع، متدین، جدی و خدمتگزار بوده و معتقدیم خلف صالحی برای آیت الله جعفری است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار