کد خبر: 962648
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
محمد رضا عارف و مصطفی کواکبیان در توئیتر خود نسبت به رد صلاحیت‌ها در انتخابات آینده هشدار داده و تلویحاً نظام را به راه افتادن فضایی برخلاف منافع ملی تهدید کردند.
محمد صادق عبداللهی

سرویس سیاسی جوان آنلاین: هفت ماه مانده به موعد انتخابات مجلس، توپ‌خانه‌های اصلاحات علیه انتخابات و به ویژه شورای نگهبان آتش شده است. محمدرضا عارف و مصطفی کواکبیان، که خودشان از نردبان صندوق رأی بالا آمده‌اند، اولین کسانی هستند که رسماً توپ را به سوی شورای نگهبان نشانه گرفته‌اند و از عواقب ناگوار رد صلاحیت مهره‌های جریان اصلاح‌طلبی نوشته‌اند.

کواکبیان: ردصلاحیت‌ها به براندازی می‌کشد

مصطفی کواکبیان، نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی، در توئیتر خود از عواقب رد صلاحیت‌ها گفته و تلویحاً نظام را به براندازی و پیش آمدن فضایی بر خلاف منافع ملی تهدید کرده، او نوشته است: «اقتدارگرایان تنگ نظر بدانند از میدان بدر کردن اصلاح‌طلبان دلسوز، راه اقتدارگرایی آنان را هموارتر نمی‌کند؛ بلکه زمینه ساز عرض اندام برندازانی خواهد بود که مردم را از حضور در پای صندوق آرا مایوس می‌سازند لذا توصیه می‌شود فضا را با بگیر و ببند برخلاف منافع ملی سوق ندهند!»

اصلاحات تخریب انتخابات اسفند را کلید زد!

عارف: کاری نکنید حضور حداقلی شود

به فاصله کمتر از سه ساعت از توئیت کواکبیان، محمد رضا عارف، نماینده فعلی مردم در تهران، نیز در توئیتر خود نسبت به رد صلاحیت‌ها در انتخابات پیش‌رو تذکر داد و نوشت: «در شرایط فعلی کشور متولیان برگزاری انتخابات باید در نظر داشته باشند که حضور حداکثری مردم در انتخابات پیشِ رو نظام را بیمه می‌کند. به همین دلیل نباید بگونه‌ای عمل شود که یک جریان سیاسی با محدودیت در ارائه کاندیدا به دلیل رد صلاحیت روبه‌رو شود.»

اصلاحات تخریب انتخابات اسفند را کلید زد!

یک بازی تکراری

البته این نخستین بار نیست که اصلاح‌طلبان پیش از برگزاری انتخابات، با تردید افکنی به تخریب و شبهه آفرینی در فرآیند مردم‌سالاری دست می‌زنند. آن‌ها پیش از انتخابات ۱۳۸۸ احتمال تقلب در انتخابات را طرح کردند و از لزوم تشکیل کمیته صیانت از آراء سخن گفتند و آنقدر احتمال تقلب را در بوق کردند و با شعار‌هایی مثل «اگر تقلب بشه ایران قیامت میشه» و مصاحبه‌هایی از قبیل مصاحبه مشهور «اگر تقلب کردند، بریزند تو خیابون‌ها!» به گوش هواداران خواندند تا پیش از آنکه حتی فرآیند انتخابات آغاز گردد برای بسیاری این ذهنیت شکل گرفته بود که در انتخابات قطعاً تقلب خواهد شد!

پیش از انتخابات ۱۳۹۲ نیز بازی را با شعار انتخابات آزاد تکرار کردند و مرتباً از سران اصلاحات تا بدنه آن بر طبل انتخابات آزاد کوبیدند و کار را بدان جا کشیدند که رهبر معظم انقلاب در جلسه علنی با مردم قم به استفاده از این عبارت واکنش نشان داده و گفتند: «هی نگویند انتخابات باید آزاد باشد. خب، معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد. ما از اول انقلاب تا حالا سی و چند تا انتخابات داشته‌ایم؛ کدامش آزاد نبوده است؟ در کدام کشور دیگر، انتخابات از آنچه که در ایران می‌گذرد، آزادتر است؟ کجا صلاحیت‌ها ملاحظه نمی‌شود، که اینجا روی این مسائل هی تکیه بکنند، هی تکیه بکنند، هی بگویند، هی تکرار کنند و یواش یواش این ذهنیت را به خیال خودشان در مردم به وجود بیاورند که خب، این انتخابات فایده‌ای ندارد؟ این یکی از خواسته‌های دشمن است.»

سیاست نخ‌نمای جذب اپوزیسیون و فرار از ناکارآمدی

این را که اصلاحات پیش از هر انتخابات‌ تلاش می‌کند آن را ناسالم جلوه دهد، شاید بتوان در دو راهی شرکت و عدم شرکت در انتخابات جست‌وجو کرد آن‌ها از سویی همان‌طور که خود می‌دانند فرآیندی بهتر از مردم‌سالاری برای حضور در قدرت ندارند و از طرفی چون هیچ‌گاه خط خود را با نیروهای برانداز نظام شفاف نکرده‌اند، زین پس هم نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد چرا که می‌دانند بخشی از بدنه اصلاحات، نیروهایی هستند که دل به همین‌گونه ژست‌ها و اصلاح‌طلبی‌ها بسته‌اند.

از سوی دیگر اصلاحات پس از شش سال در دست داشتن دولت و چهار سال حضور لیست امید در مجلس با بحران کارآمدی مواجه است؛ در این شرایط طبیعیست که برای راضی نگاه داشتن مردم نسبت به اصل جریان اصلاح‌طلبی به منطق سست و نخ‌نما شده‌ی رد صلاحیت چنگ بیندازد و مهره‌های معلوم الحالی را برای رد صلاحیت معرفی کند، و سپس همه‌ی کاسه کوزه‌های ناکارآمدی و ناتوانی خود را به پای شورای نگهبان و رد صلاحیت‌ها بنویسد؛ کمااینکه در همین مجلس موجود نیز هر زمان به لیست امید انتقادی شد آن را ناشی از رد صلاحیت کاربلدها انداختند و ژست بلدم بلدم گرفتند!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
امیر
|
Canada
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
3
3
خب از اونوری ها گفتید، از اینوری ها(فقط خودی ها) گپی بزنید،در هرصورت شما از همه قوی تر هستید و شورای نگهبان نیز رفیق صمیمی تان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
1
4
اصلاحات همینه .. فقط حاشیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
7
ملت اصلاح طلبان .... را نمیخواهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
ولی نتایج انتخابات چیز ذیگری میگوید
فرزانه
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
کدام "ملت" گزینشی مد نظرتان هست؟؟؟ شاید آحاد مردم چندان به اصلاح طلبان خوشبین نباشند اما عدم اعتماد به اصولگرایان که اادیبان و افکار و عقایدشان فاصله بعیدی با ملت دارد قطعا بیشتر و بزرگتر است.شعار "اصلاح طلب،اصولگرا/دیگه تمومه ماجرا "بیش تز آنکه نشان عدم حمایت ملت از اصلاحات باشد نشانه بی ی سرخوردگی مردم به روند بهبود امور بدبین،از هرچه انتخابات گزینشی ناامید و خسته و از هرکه از فیلتر نظام بگذرد و جزو دولتیان شود پیشاپیش مایوس و دلزده اند.بهرحال باید پذیرفت که آنها چهره ای که هنوز اندک آبرویی نزد ملت دارد خاتمی ست که نماینده اصلاحات است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
7
اگر صلاحیت داشته باشند تائید شوند والا اگر مثل شما بی عرضه باشند اگر تائید شوند نیاز به آمریکا نیست خود این‌ها مملکت را نابود می کنند
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
5
#اصلاح_طلبان میدونند این دوره در #انتخابات مجلس مردم به اونها رای نمی دهند دارند فرار به جلو می کنند و با کارهای تکراری به دنبال شیره مالیدن #تکراری بر سر مردم هستند.
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
4
اصلاح طلبان بازی تبلیغاتی همیشگی خودشون را برای انتخابات مجلس شروع کردند. مظلوم نمایی برای ایجاد وحدت در بین خودشون، عوام فریبی و انحراف افکار عمومی از عملکردشون و اگر رای نیاوردند بتوانند فتنه کنند یا گروه برنده را زیر سوال ببرند. این شگرد براشون نتیجه داده.
مدیریت اصلاحطلبی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
2
2
باید شاهد رد صلاحیت کاندیداهای خود با دوپینگ اصولگرایان (شورای نگهبان) باشند و هیچ هم نگویند. همانطور که میدانیم مملکت مال اصولگرایان بی اصول است.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
جماعت خود کم بین غربزده با نقاب قلابی اصلاحات جز خسران خیری برای ابن مردم و مملکت نداشته و بدلیل نداشتن صلاحیت همان بهتر که اجازه تخریب بیش از این را پیدا نکنند. به امید بیداری مردم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
3
0
اصلاحات باید از ساختارهای اسیب زدن بمردم در مجلس شروع بشه ما چه اصولگرا باشه چه اصلاح طلب رای نخواهیم داد ولی حذف اصلاح طلبان بشدت احمقانه است ومرئم ایران قبول نخواهند کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
2
1
مجلس ساختار هاش مشکل داره و فاسد درش بیداد میکنه ما بهیچ وجه رای نخواهیم داد تا تکلیف مجلس روشن نشه خداوکیلی توحق مردم نامردی نکنید از خدا بترسید چراک ما از اگر مطالبات بحقمون انجام نشه قطعا از نظام حمایت نخواهیم کرد هرکس رابی بده خاعنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار