کد خبر: 961790
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
برزیل ۳ - ایران ۲
تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در فینال لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ مغلوب برزیل شد تا پرونده شاگردان کولاکوویچ در این دوره از مسابقات بسته شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: این دوره از مسابقات که به میزبانی شیکاگو برگزار شد تیم ملی کشورمان در مصاف با برزیل با نتیجه ۳ بر ۲ و با امتیاز‌های ۲۵ - ۲۰، ۲۵ - ۲۳، ۲۴ - ۲۶، ۲۰ - ۲۵ و ۱۵ -۱۰ شکست خورد و از صعود به مرحله نیمه مهایی باز ماند.
ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، علی‌اصغر مجرد، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود برزیل
بازی از ابتدا با توجه به اینکه برد نیاز داشتند بسیار نزدیک و امتیازات پایاپای رد وبدل شد، اما از این امتیاز به بعد برزیل فاصله زیادی با ایران گرفت. سرویس هاب عالی و بی نقص لوکارلی موجب شد تا نتیجه مسابقه ۸ بر ۵ به سود طلایی‌پوشان شود تا هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول بروند. در ادامه بازیکنان برزیل که از تجربه بالایی برخوردار بودند از ناهماهنگی بازیکنان ایران بهترین استفاده را بردند و توانستند ۱۵ بر ۹ پیش افتادند، اما تلاش و ایستادگی مثال زدنی ملی پوشان ما باعث شد تا روند امتیازگیری به سود ما شود و در وقت دوم استراحت فنی ۱۶ بر ۱۴ به سود برزیل به پایان رسد. این ست علی رغم تلاش زیاد بچه ها، اما با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود برزیل خاتمه پیدا کرد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود برزیل
با شروع ست دوم ایران با آبشار مجرد امتیاز اول را کسب کرد و با دفاع موسوی ۲ بر صفر پیش افتاد، اما برزیل بازی را در امتیاز ۴ به تساوی کشاند. درخشش لوکارلی امتیازات متوالی را برای برزیل کسب می‌کرد. این برتری برای برزیل ادامه داشت و آن‌ها در امتیاز ۱۱ بر ۸ از ایران پیش افتادند. در این لحظه علی اصغر مجرد پس از دفاع از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد و جای خود را به علی شفیعی داد. با عملکرد خوب شفیعی در خط سرویس و دفاع روی تور ایران فاصله را بار دیگر به یک امتیاز کاهش داد. ایران بالاخره در امتیاز ۱۴ بازی را به تساوی کشاند و با درخشش موسوی در خط سرویس ۱۵ – ۱۴ از برزیل پیش افتاد تا دال زاتو تقاضای وقت استراحت کند. با اشتباه غفور در زدن آبشار، برزیل دومین امتیاز متوالی را کسب کرده و ۱۶ – ۱۵ وقت استراحت دوم را کسب کرد. در ادامه کار برای دو تیم نزدیک پیش رفت و حتی ایران سه امتیاز از حریف پیش افتاد و نتیجه ۲۱ بر ۱۸ به سود ایران بود، اما متاسفانه بی تجربگی و شانس برزیل باعث شد تا در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۳ به سود آن‌ها به پایان برسد.

ست سوم؛ ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران
ایران ست سوم را با تمرکز و قدرت بیشتری آغاز کرد و در دفاع روی تور نیز به مراتب بهتر از دو ست اول عمل کرد و توانست در طول ست سوم برتری برابر برزیل را حفظ کند. سرویس‌های خوب علی شفیعی دریافت کننده‌های برزیل را دچار مشکل کرد تا در امتیاز ۴ بر یک به سود ایران دال‌زاتو درخواست وقت استراحت فنی کند. تک دفاع محمد موسوی امتیاز ۸ را به ایران داد تا تیم‌ها در امتیاز ۸ بر ۵ به وقت استراحت فنی اول بروند. در ادامه با عملکرد خوب فیاضی در خط حمله و زدن سرویس و با به کار گیری سرعت در خط حمله ایران و دفاع روی تور امیر عفور، ایران ۱۲ – ۸ پیش افتاد. عملکرد خوب ایران در دریافت‌های اول ادامه داشت تا اینکه ۱۶ – ۱۲ وقت استراحت فنی دوم را کسب کرد. ملی پوشان کشورمان که در این ست از حریف پیش افتاده بودند این برتری را با ۲۱ بر ۱۸ حفظ کردند و تلاش برزیلی‌ها هم نتوانست مقابل انگیزه ان‌ها برای بازگشت به بازی بایستد و در نهایت این ست با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران
در این ست هر دو تیم سعی کردن کمترین اشتباه را داشته باشند و این جدال خیلی نزدیک بهم پیش رفت تا اینکه در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. به کار گیری سرعت در خط حمله ایران، موسوی امتیازات حساسی را در این ست برای کشورمان کسب کرد. در ادامه آبشار خوب غفور و دفاع عالی ایران در لبه تور باعث شد تا ایران در امتیاز ۱۵ بازی را به تساوی کشاند. با درخشش عبادی پور در دفاع روی تور ایران ۱۶ – ۱۵ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کرد. برزیلی‌ها بسیار تلاش کردند تا اختلاف را کم کنند، اما دفاع روی تور ایران در این ست عملکرد خیلی خوبی داشت و نتیجه بازی ۲۱ بر ۱۸ کرد تا کادر فنی برزیل یک بار دیگر درخواست وقت استراحت کند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا کار به ست حساس پنجم کشیده شود.

ست پنجم؛ ۱۵ بر ۱۰ به سود برزیل
انگیزه بالای ملی پوشان ایران و روحیه‌ای که به خاطر بازگشت به بازی پیدا کرده بودند باعث شد آن‌ها ست پنجم را هم با قدرت آغاز کنند و با فاصله نزدیک به حریف قدرتمند خود حرکت کند. دو تیم تا امتیاز ۴ برابر پیش رفتند، اما ایران توانست اختلاف را به سه امتیاز برساند و در ادامه ۸ بر ۵ پیش بیفتد تا با تعویض زمین‌ها امیدوار به پیروزی در این ست شود. در ادامه داور مسابقه با یک تصمیم جنجالی شرایط را برای ایران سخت کرد و نتیجه بازی ۹ بر ۸ به سود برزیلی‌ها شد که اعتراض بازیکنان و مربلیان را در پی داشت. ملی پوشان ایران در این لحظات کمی عصبانی بودند و به خاطر قضاوت داور اعتراض‌هایی به وی داشتند که منجر به دریافت کارت زرد توسط سعید معروف شد. داور در ست پنجم قضاوت عجیبی داشت. این ست در نهایت با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ به سود شاگردان دال‌زاتو خاتمه پیدا کرد.
با این نتیجه تیم ملی والیبال برزیل به عنوان تیم دوم راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. پیش از این تیم‌های ملی والیبال لهستان، آمریکا و روسیه صعود خود به مرحله نیمه‌نهایی را قطعی کرده بودند.

ایران پنجم شد، فرانسه در جایگاه ششم ایستاد
تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست مقابل برزیل به کار خود در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌ها خاتمه داد. به این ترتیب پروند صعود ایران به مرحله نیمه‌نهایی بسته شد، اما ایران در رده‌بندی پایانی مسابقات در رتبه پنجم قرار می‌گیرد. تیم ملی والیبال فرانسه در گروه مقابل دو شکست مقابل تیم‌های روسیه و آمریکا داشت و موفق به کسب هیچ امتیازی نشد؛ ایران هم در دو مسابقه خود در فینال لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ نتیجه را به لهستان و برزیل واگذار کرد، اما موفق به کسب یک امتیاز از برزیلی‌ها شد. به این ترتیب، ایران در رده پنجم و فرانسه در جایگاه ششم این دوره از مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ ایستاد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار