کد خبر: 961388
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
نیروی انسانی مؤمن و انقلابی به عنوان عنصر اصلی قدرت همچون رود خروشان در سپاه جاری است و اجازه نمی‌دهد هیچ‌گاه کهنگی به سراغ ما بیاید
«به فضل الهی با حضور نیروی زمینی سپاه و سایر نیرو‌های مسلح مدافع انقلاب و کشور، ما در هیچ جنگی در روی زمین شکست نخواهیم خورد.» این مطلب را سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب روز گذشته در همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، عنوان کرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: «به فضل الهی با حضور نیروی زمینی سپاه و سایر نیرو‌های مسلح مدافع انقلاب و کشور، ما در هیچ جنگی در روی زمین شکست نخواهیم خورد.»
این مطلب را سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب روز گذشته در همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، عنوان کرد.

به گزارش سپاه نیوز، سردار سلامی با اشاره به توانمندی‌های نیروی زمینی سپاه در عرصه اقتدار بخشی و صیانت از امنیت و آرامش مردم اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه یک نیروی راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است که در تمام ابعاد ارتقا یافته و رشد و پیشرفت داشته است. وی افزود: طراحی نیروی زمینی سپاه برای تکمیل نقشه قدرت واقعی است و این نیرو در همه ابعاد پیشرفت‌های خوبی داشته است. فرمانده کل سپاه با تأکید بر نقش خلاقیت در برتری میدانی، اظهار کرد: امروز نیروی زمینی سپاه درعرصه به‌کارگیری خلاقیت و اندیشه از نیرو‌های زمینی برتر در دنیا است، در همه ابعاد به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رود و این نیرو تجربیات فراوانی را در دوران دفاع مقدس به دست آورده است.
فرمانده کل سپاه با تبیین ابعاد قدرت در نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: به فضل الهی با حضور نیروی زمینی سپاه و سایر نیرو‌های مسلح مدافع انقلاب و کشور، ما در هیچ جنگی در روی زمین شکست نخواهیم خورد. جوهر اصلی نیروی زمینی سپاه محبت، معنویت، ایمان، غیرت، پاکی، اخلاص، امید و ایمان است و این نیرو در قلب‌های مردم جایگاه رفیعی دارد.

توان دشمن فرسوده شده است

سرلشکر سلامی با اشاره به تحولات اخیر و آنچه در عرصه رویارویی با جبهه دشمن می‌گذرد، تصریح کرد: با گذشت زمان فضای منازعه ما با دشمنانمان وسعت می‌یابد در عین حال تهدیدات از شکل نظامی به عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و نیابتی تغییر وضعیت داده‌اند؛ دشمنی‌ها ثابت مانده، اما رو به تزاید رفته و عمق و ژرف پیدا کرده است و آنچه تقلیل یافته است استراتژی‌هاست.
وی با بیان اینکه راهبرد‌های دشمن متغیر، گاهی نظامی، گاهی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و گاهی هم ترکیبی هستند، تصریح کرد: امروز دشمن در همه عرصه‌ها فعال و در واقع ما در یک جنگ تمام عیار و همه جانبه با دشمن به سر می‌بریم.

سلامی با اشاره به فرسوده شدن توان دشمن و ناتوانی در جایگزین سازی و تأکید بر ظرفیت‌های ایران اسلامی برای جایگزین کردن قوای جدید گفت: امروز بحمدالله ما قدرت جایگزینی متنوعی داریم و همواره تازه می‌شویم؛ نیروی انسانی مؤمن و انقلابی به عنوان عنصر اصلی قدرت همچون رود خروشان در سپاه جاری است و اجازه نمی‌دهد هیچ‌گاه کهنگی به سراغ ما بیاید.
سردار سلامی در پایان با تأکید بر اینکه بدخواهان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در نقطه حداکثری میدان دشمنی با ملت ایران قرار دارند، مقاومت و ایستادگی را رمز جاودانگی، پایداری و بقای انقلاب اسلامی و کشور دانست و افزود: مقاومت در این شرایط به معنای ایستادگی در زمان و نه پایداری در یک نقطه است.

برای سپاه بصیرت سیاسی واجب جناح‌بندی سیاسی حرام

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه نیز طی سخنانی در این همایش با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه باید به لحاظ قدرت و قوت آماده باشد، اظهار داشت: در واقع قدرت سازی برای تأمین امنیت و گرفتن جسارت از دشمن، رسالت پاسداران انقلاب است. این موضوع به صراحت در قرآن کریم آمده است که برای تأمین امنیت اگر قوی بودید جسارت را از دشمن می‌گیرید.

وی اظهار کرد: پاسداران، سنگرنشینان انقلاب در همه صحنه‌ها هستند و صحنه اقتصادی، سیاسی، امنیتی و نظامی تفاوتی ندارد، اما چیزی که نباید به آن ورود کنیم این است که در جبهه خودی به یک گروه محدود شویم. حاجی‌صادقی در ادامه با تأکید بر اینکه بصیرت سیاسی برای پاسدار واجب، اما جناح‌بندی سیاسی برایش حرام است افزود: مرز این دو مسئله جبهه انقلاب است و خدا را شاکریم که در جبهه‌نشینی انقلاب و دفاع از ارکان آن پیشگام هستیم. استکبار و دشمنان ما بدانند اگر تعرضی به ارکان انقلاب، ولایت، اسلامیت و اصول انقلاب کنند اولین گروه که جلوی آن‌ها می‌ایستد سپاه است.

حاجی‌صادقی گفت: در زدن جبهه استکبار مصمم هستیم و در برابر آن بی‌طرف نیستیم، در عین حال جبهه انقلاب نیز متعلق به یک گروه نبوده و قیمت ما به فرمان حضرت امام (ره) قیمت انقلاب و نظام است. وی افزود: تاریخ نشان داده است سپاه هرگز خرج گروه‌ها و افراد نمی‌شود، هرچند انتخابات مهم است، اما روسای جمهور، مجلس و ... می‌آیند و می‌روند و آنچه می‌ماند جبهه انقلاب اسلامی و سپاه به عنوان پاسدار این انقلاب گفتمان‌ساز است.

ایران اسلامی قدرت معتبر منطقه‌ای شده است

سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه دیگر سخنران این همایش بود که از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت معتبر منطقه‌ای یاد کرد و گفت: این برای امریکا قابل تحمل نیست.
وی افزود: هدف قرار دادن پهپاد متجاوز دشمن که اخیراً اتفاق افتاد، شرایط را به نفع جمهوری اسلامی تغییر داد و این اقدام هیمنه امریکا را شکست و پس ازاین رویداد همگان بیش از پیش دریافتند که ما قدرتمند هستیم. فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه هوشمندی و دشمن شناسی مقام معظم رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن با معظم‌له زبانزد همه است، یادآور شد: با اتفاقات اخیر در استراتژی دشمن ابهام ایجاد شده و البته آن‌ها جمهوری اسلامی را رها نخواهند کرد؛ از این رو ما باید آمادگی‌های خود را در ابعاد مختلف از جمله مسائل اقتصادی افزایش دهیم و با بی اثر کردن تحریم‌ها توطئه دشمنان را خنثی کنیم. پاکپور با اشاره به اهمیت استفاده از توان داخلی برای رفع تحریم‌ها تأکید کرد: ما اگر در مقابل تحریم دشمنان ضعف نشان دهیم دشمن از این ابزار علیه ما استفاده خواهد کرد. وی با اشاره به عهد شکنی امریکا در برجام و هوشمندی مقام معظم رهبری در مقاومت فعال در برابر امریکا عنوان داشت: ما نباید در مقابل دشمنان عقب نشینی کنیم و به همان میزان که ما در مقابل دشمن عقب نشینی کنیم آن‌ها جلو خواهند آمد و به همین دلیل مقابله با عهد شکنی دشمنان در برجام در دستور کار جمهوری اسلامی قرار گرفت. فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: ما در عرصه فناوری به یک قدرت قابل ملاحظه تبدیل شده‌ایم و نیاز‌های دفاعی را خودمان تأمین می‌کنیم. وی اعمال راهبرد فشار به ایران از طریق ضربه زدن به اقتصاد را از برنامه‌های نظام سلطه عنوان و تصریح کرد: وظیفه ما پاسداران در این شرایط حضور پررنگ در صحنه برای رفع مشکلات ملت عزیز ایران است، همانطور که در امداد رسانی در حادثه سیل و زلزله این موضوع را نشان دادیم.

سردار مرتضوی فرمانده قرارگاه ثامن الائمه (ع) شد

همزمان با برگزاری همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید حسین مرتضوی فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه شد.
فرمانده جدید قرارگاه ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده و فرماندهی قرارگاه جواد الائمه (ع) سپاه پاسداران در خراسان شمالی و همچنین فرماندهی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان را در کارنامه کاری خود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار