کد خبر: 960456
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
با گران شدن قیمت مسکن در پایتخت، بسیاری از افراد و خانواده‌ها تمایل به خرید آپارتمان یا رهن و اجاره ملک در اطراف تهران پیدا کردند. یکی از این مناطق شهر جدید اندیشه است که در واقع در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار دارد.
ولی ابراهيمی
سرويس ايران جوان آنلاين: با گران شدن قیمت مسکن در پایتخت، بسیاری از افراد و خانواده‌ها تمایل به خرید آپارتمان یا رهن و اجاره ملک در اطراف تهران پیدا کردند. یکی از این مناطق شهر جدید اندیشه است که در واقع در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار دارد. این شهر که از آبادانی و رونق خوبی برخوردار شده است، این روز‌ها توجه بسیاری را جهت سکونت در آن به خود جلب کرده است. با این اوصاف چنین تصور می‌شود که وجود امکانات رفاهی و حمل و نقل عمومی در این منطقه بیش از پیش وجود دارد. بر همین اساس روز گذشته بهروز کاویانی شهردار شهر اندیشه از آغاز ساخت فاز نخست پایانه مسافربری مکانیزه این شهر خبر داد که می‌تواند پایانی بر بسیاری از مشکلات ساکنان اندیشه در رابطه با جابه‌جایی‌هایشان باشد.

شهر اندیشه دارای فاز‌های مختلفی است که توانسته جمعیت قابل ملاحظه‌ای را در دل خود جای دهد. در فاز یک این شهر که پیش از انقلاب عملیات طراحی و اجرایی آن شروع شد، از اصول شهرسازی سنتی استفاده شده است.
اگر از ساکنان شهر جدید اندیشه سؤال شود که دلیل اصلی انتخاب این منطقه برای سکونت‌شان چیست، حتماً حدود ۹۰ درصد آن‌ها آرامش حاکم بر محیط و آب و هوای به مراتب بهتر و سالم‌تر از تهران و البرز و سایر شهر‌های بزرگ را دلیل اصلی سکونت در این منطقه عنوان می‌کنند. اما آن‌ها وجود سیستم حمل و نقل راحت و سریع جهت دسترسی به شهر‌های اطراف را از نیاز‌های این شهر می‌دانند.

این مهم موجب شد تا شهردار اندیشه با اشاره به جایگاه مهم حمل و نقل بین شهری و درون شهری در ایجاد رفاه بیشتر شهروندان، ساخت پایانه مسافربری را یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری اعلام کند.
بهروز کاویانی گفت: سال‌ها شهروندان برای بهره‌گیری از زیر ساخت‌ها مشکلاتی را متحمل شده‌اند. در همین راستا بعد از ۱۵ سال شاهد ساخت فاز اول پایانه مسافربری مکانیزه هستیم که از مرداد ماه سال‌جاری آغاز می‌شود. این مسئول افزود: اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه عظیم در فاز اول ۴ میلیارد تومان با مساحت ۱۷ هزار متربع خواهد بود که طبق مِتُد روز جانمایی و احداث می‌شود و قطعاً تحقق این مهم نقش به‌سزایی در ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی و خدماتی در سطح شهرستان خواهد داشت. کاویانی ضمن تقدیر ازحمایت اعضای شورای اسلامی شهر اندیشه و همچنین همیاری فرمانداری در تسریع اخذ مصوبه‌های لازم برای عملیاتی شدن این پروژه، بیان کرد: اتمام مراحل اداری و اولیه ساخت پایانه مسافربری مدرن و مکانیزه اتوبوس و تاکسی‌های شهری اندیشه اندکی زمانبر شد، اما خوشبختانه امروز شاهد احیای این پروژه هستیم و به زودی طی دو ماه آینده کلنگ فاز نخست آن به زمین خواهد خورد. شهردار اندیشه گفت: این پروژه مدرن و مکانیزه می‌تواند نقش به‌سزایی در کاهش ترافیک و اتلاف وقت بیهوده مسافران و همچنین افزایش اشتغال داشته باشد. وی خاطر نشان کرد: در هر صورت یکی از راه‌های پیشرفت هر مجموعه شهری وجود معابر متناسب و همچنین نزدیک بودن به شاه‌راه‌ها و در کنار این موارد توجه مردم به جوانب مختلف این موضوع است، اساساً این پروژه به نوعی با هدف تکریم ارباب رجوع آغاز شده است و تلاش می‌شود تا سریع‌ترین زمان برای اجرا را داشته باشد و همه شهروندان بتوانند در یک مجتمع از پایانه مسافر‌بری به خوبی بهرمند شوند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
2
آقای کاویانی واقعا بهترین شهردار حومه تهران هستش و مدیر و شهردار دلسوز شهر اندیشه هستن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار