کد خبر: 960411
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
لاریجانی:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها مثل این لات‌هایی که در صحنه‌هایی عربده‌کشی می‌کنند، این رفتار را در صحنه جهانی از خودشان بروز می‌دهند، فکر می‌کنند که دیگران را خاموش می‌کنند، این اعتبار را در صحنه بین‌المللی برای خودشان قائل هستند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین:‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ تیر) در مراشم گرامیداشت شهدای حمله تروریستی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافری ایران، در سخنانی، گفت: زماتی که آمریکایی‌ها هواپیمای مسافری ایران را سرنگون کردند، گفتند که فرمانده ناو وینسنس اشتباه کرده و این هواپیما را با یک هواپیمای جنگی اشتباه گرفته است، اگر اشتباه کرده، چرا به فرمانده ناو وینسنس مدال دادید؟، باید او را تنبیه می‌کردید و اگر این طور بوده نباید به او مدال می‌دادید.

وی افزود: آمریکایی‌ها در جریان سرنگونی هواپیمای مسافری ایران خطا کردند، البته آن‌ها پس از این ماجرا خطا‌های بسیاری نیز مرتکب شدند، بعد که با هجوم افکار عمومی در دنیا مواجه شدند، گفتند که فرمانده آن خطا کرده است، این تناقض‌ها در رفتار آمریکایی‌ها بسیار زیاد است.

رئیس مجلس تصریح کرد: تناقض‌های آمریکایی‌ها برای افکار ساده در صحنه جهانی روشن است، اما مخصوصا با این رئیس‌جمهور عجیب و غریب فعلی آمریکا، از این خطاها، اشتباهات و تناقض‌گویی‌ها زیاد است، در گذشته هم چنین بوده است.

لاریجانی با طرح این سوال که چرا آمریکایی‌ها به هواپیمای مسافری ایران حمله کردند؟، گفت: یک نظر این است که آن‌ها می‌خواستند ملت ایران را بترسانند و به تسلیم وادار کنند، این تقریبا حرفی است که در مجامع مختلف می‌گویند و معتقدند که با این کار‌ها به رفتار‌هایی که متناسب با رأی‌شان در صحنه جهانی نیست، خاتمه می‌دهند.

وی افزود: آمریکایی‌ها مثل این لات‌هایی که در صحنه‌هایی عربده‌کشی می‌کنند، این رفتار را در صحنه جهانی از خودشان بروز می‌دهند، فکر می‌کنند که دیگران را خاموش می‌کنند، این اعتبار را در صحنه بین‌المللی برای خودشان قائل هستند، آیا این اعتبار رخ داد و یا اینکه دچار اشتباه در محاسبات خودتان شدید و از این خطا‌ها هم کم نکردید؟

رئیس نهاد قانونگذاری کشور، سال‌های ۵۶ و ۵۷ را دوران جوشش انقلاب و از مقاطع حساس در خاطرات افراد رژیم گذشته دانست و گفت: یکی از این مقاطع، ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ بود که آمریکایی‌ها کودتایی را طراحی کردند..

لاریجانی تصریح کرد: دوره انقلاب برای ملت ایران بسیار حساس بود، یکی از نکات برجسته در لابه‌لای این خاطرات در دوران انقلاب این است که ابتدا آمریکایی‌ها تلاش کردند تا دمادم پیروزی انقلاب، شاه را نگه دارند و تلاش‌شان در صحنه بین‌المللی بود و آقای کارتر هم صراحتا از شاه حمایت کرد و گفت که ما پشتیبان او هستیم، البته بعد‌ها برای او گران تمام شد.

وی ادامه داد: سازمان "سیا" این اطلاعات را کارتر او داده بود که شاه هنوز قدرتمند است و می‌تواند اراده ملت را بشکند و براساس آن رئیس‌جمهور آمریکا چنین موضعی گرفت.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار