کد خبر: 960107
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه هیچ مشکل لاینحلی در صنعت نداریم، گفت: استان آذربایجان شرقی به دلیل ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مهم و بی‌نظیر خود، از اهمیت ویژه‌ای برای وزارت صنعت برخوردار است و معتقدم که باید ظرفیت‌ةای صنعتی، تولیدی و گردشگری این استان بیش از پیش نمایان‌تر شود.

 رضا رحمانی در نشستی صمیمی با فعالان بخش خصوصی شهرستان شبستر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار داشت: امنیت و اقتدار ایران اسلامی، مرهون مجاهدت و جانفشانی شهداست و بخش دولتی و خصوصی در بستر امنیت، مشغول تلاش برای رفع مشکلات جامعه و خدمت به مردم هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه با تمام مشکلات تولیدکنندگان آشنا بوده و با آن ها زندگی می کنم، اظهار کرد: هیچ مشکل لاینحلی در حوزه تولید و صنعت نداریم و به استثنای کمبود در برخی امکانات زیرساختی، تمام مدیران استانی، مکلف به همکاری با تمام واحدهای تولیدی و صنعتی هستند.

وزیر صنعت در همین راستا با اشاره به وضعیت مناسب زیرساخت های مورد نیاز برای تولیدکنندگان و صنعتگران در نواحی و شهرک های صنعتی استان افزود: در کنار تلاش برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های موجود برای تثبیت و تقویت تولید در کشور، باید نگرش خود را نیز نسبت به برخی مسائل تغییر داده و به سمت داشتن صنعتی مولد مشابه کشورهای توسعه یافته حرکت کنیم.

رحمانی در ادامه، توجه ویژه به تولید را راهکار و راهبرد اصلی کشور دانست و گفت: استان آذربایجان شرقی به دلیل ویژگی ها و ظرفیت های مهم و بی‌نظیر خود، از اهمیت ویژه ای برای وزارت صنعت برخوردار است و معتقدم که باید ظرفیت‌های صنعتی، تولیدی و گردشگری این استان بیش از پیش نمایان شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات فعلی کشور، نیازمند همدلی و هم‌عهدی تمامی مسئولان و اقشار مختلف است، اظهار کرد: تا زمانی که به حل مشکلات باور نداشته باشیم، راه به جایی نخواهیم برد و باید در حوزه تولید و صنعت نیز نهایت تلاش خود را برای بسیج تمامی امکانات کشور نسبت به تقویت تولید ملی به کار گیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تعامل سازنده نمایندگان آذربایجان شرقی با وزارت صنعت برای حل مشکلات استان تصریح کرد: خیلی از مشکلات داخلی ما در حوزه صنایع و معادن در سایه تعامل، قابل حل است.

رحمانی خاطرنشان کرد: راهبرد حل بسیاری از مشکلات داخلی در سایه تغییر نگرش و ایجاد این باور است که زیربنای توسعه، تولید مولد در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن خواهد بود.

وی گفت: باید از فرصت طلایی جایگاه استراتژیک آذربایجان شرقی برای توسعه ارتباطات اقتصادی با قفقاز، ترکیه و عراق استفاده کرد.

گفتنی است  با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار آذربایجان شرقی، عملیات احداث ناحیه صنعتی علیشاه در شهرستان شبستر آغاز شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر