کد خبر: 959896
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۹
۲ تصویر از برخورد و گفت‌وگوی زوجین
واژه‌ها را باید آب بندی و پاکیزه کنیم تا بتوانیم از آن‌ها بهترین زندگی‌ها را رقم بزنیم، اما گاهی اوقات نه تنها واژه‌های ما که حتی صحبت‌های دیگران نیز تأثیرات خود را روی روابط ما خواهد گذاشت.
مطهره تنگستانی
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: مرد بعد از اتمام کار و خستگی روزانه‌اش، وارد منزل می‌شود. بدون سلام و احوالپرسی روی مبل لم داده، کمی صبر می‌کند، اما خبری از ناهار نیست. فریاد می‌زند: «خانم این ناهار وامانده را بیار دیگه، خسته‌ام، می‌خواهم بخوابم...» زن که از شیوه ورود مرد دلخور شده است، می‌گوید: «نوکر بابات غلام‌سیاه! مگه من کنیز تو هستم؟! ناهار هنوز آماده نیست. صبر کن، مگر این خندق بلای تو نمی‌تواند یک نیم ساعت منتظر بماند و...» و حرف‌هایی از این دست که ادامه دارند...

در صحنه دیگری از این ماجرا، مرد خسته از سر کار برمی‌گردد، اما خستگی را پشت در می‌گذارد و کلید را که می‌چرخاند، از این رو به آن رو می‌شود. خانم اجازه نمی‌دهد که مرد خودش در را باز کند. سریع‌تر از او خود را به در رسانده و آن را برای همسرش باز می‌کند. با سلام و احوالپرسی خانم، مرد نیز تمام خستگی از یادش می‌رود. مرد روی مبل نشسته، خانم با آوردن یک لیوان شربت خنک به آقا می‌گوید: «همسرم! تا شما نفسی تازه کنید، غذا هم آماده خواهد شد و اینقدر او را از این واژه‌های زیبا لبریز می‌کند و سرش را گرم صحبت که حتی متوجه نمی‌شود نیم ساعت گذشته و غذا هنوز آماده نیست...»

واژه‌ها را باید آب بندی و پاکیزه کنیم تا بتوانیم از آن‌ها بهترین زندگی‌ها را رقم بزنیم، اما گاهی اوقات نه تنها واژه‌های ما که حتی صحبت‌های دیگران نیز تأثیرات خود را روی روابط ما خواهد گذاشت. زن و شوهرها، مواظب باشید با کسانی معاشرت کنید که عطر رفتار و حرف‌هایشان، روحتان را بد بو نکند. کسانی که به همسر خود احترام نمی‌گذارند، همیشه نق می‌زنند یا بدگویی می‌کنند و سیستم آن‌ها فاز منفی دادن است! از این قبیل هستند. شما می‌توانید در مواجهه با این افراد فضا را با حرف‌هایی که عطر دعوت به صبوری، خوش‌بینی، سازگاری و مدارا دارد، پر کنید.

حتماً پس از جدا شدن از چنین انسان‌هایی، نقاط مثبت همسر و زندگی‌تان را در ذهن خود پرورش دهید و روحیه شکرگزاری را در خود تقویت کنید تا رایحه متعفّن حرف‌هایی که شنیدید شما را آزار ندهد. خودتان مولکول‌هایتان را تغییر دهید و آن‌ها را زیبا کنید. برای اینکه زیبایی‌های زندگی‌تان را فراموش نکنید وقتی روابط شما خوب است، از تمام صفات مثبتی که در ارتباط با همسرتان به فکرتان می‌رسد، فهرستی تهیه کنید تا هر زمان که روابط شما تیره شد، این فهرست را بخوانید. روی صفات خوبش در لحظات دلخوری تفکر کنید تا به تدریج ناراحتی شما کم شده و دلتان نسبت به او نرم شود.

رهبر معظم انقلاب در توصیه‌ای به زوج‌های جوان می‌فرمایند: «همه ما نقص داریم. خب حالا تا از هم دوریم، این نقص‌ها را نمی‌دانیم، به مجردی که ازدواج انجام شد و کنار هم قرار گرفتیم، کم کم کمبود‌ها ظاهر می‌شود. حالا ناراضی باشیم؟ نخیر، باید زندگی را آن گونه که هست، پذیرفت و با آن ساخت. البته یک عیب‌هایی هست که قابل برطرف شدن نیست، با آن‌ها هم باید بسازید.» وقتی نگاه این باشد، هیچ کس، دیگر به فکر جدایی و طلاق نمی‌افتد، بلکه همه در این فکر هستند که یا عیب را برطرف کنند یا با آن بسازند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار