کد خبر: 959837
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
27.3 درصد طلاق‌ها در آذربایجان‎شرقی طی دو سال اول زندگی است
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‎‌ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: 27.3 درصد طلاق‎ها در استان در دو سال اول زندگی، 31 درصد بعد از سه سال زندگی مشترک و درصد قابل توجهی نیز بعد از 16 سال زندگی اتفاق می‎افتد.

 حیدر فتح‌زاده  در سمینار«تربیت فرزند» اظهار کرد: در سال 93 مطالعه‎ای در تبریز و چهار شهر بزرگ کشور در ارتباط با کودکان صورت گرفت که نتایج این مطالعه نشان می‌داد 27 درصد کودکان 6 تا 8 ساله در تبریز  دچار استرس خواب شبانه می‎شوند.

وی افزود: این کودکان مشکلاتی مثل ساییدن دندان، شب‎اداری و افسردگی شبانه داشته و پیش‌بینی می‌شود طی سال‌های 97 الی 99 شاهد به وجود آمدن پیک افسردگی در کودکان باشیم که این مسئله قطعا در مادران نیز تاثیرگذار خواهد بود.

فتح‎زاده تصریح کرد: نمره استرس در 27 درصد کودکان ما بالای 20 است که این امر در آینده می‎تواند منجر به افزایش آسیب‎ها و معضلات اجتماعی شود.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان‎می‎دهد 27.3 درصد طلاق‎ها در استان در دو سال اول زندگی، 31 درصد بعد از سه سال زندگی مشترک و درصد قابل توجهی نیز بعد از 16 سال زندگی اتفاق می‎افتد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‎‎ریزی آذربایجان‎شرقی متذکر شد: به طور میانگین 6 سال طول می‌کشد زوجین تصمیم به فرزندآوری بگیرند؛ چرا که اعتماد به تداوم زندگی مشترک کم‌رنگ است.

فتح‎زاده گفت: طی سال‎های 55 الی 65 میانگین تعداد فرزندان خانواده 6.4 فرزند بود؛ در حالی که نتایج سرشماری سال 1395 نشان می‌دهد 78 درصد زوجین در کشور تک فرزند هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر