کد خبر: 959407
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
با رویکرد حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا
مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی گفت: دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در تبریز برگزار خواهد شد.

مرتضی آبدار  در جلسه شورای سیاستگذاری این اجلاس به ریاست استاندار آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: این اجلاس که توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برگزار خواهد شد، به ریاست استاندار آذربایجان‌شرقی و با مشارکت شهرداری تبریز، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و همکاری نهادهای بین‌المللی خواهد بود.

وی ادامه داد: با تصمیم شورای سیاستگذاری، اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا، تبریز در مرداد ماه سال‌جاری میزبان متخصصان حوزه مدیریت شهری از کشورهای حوزه جاده ابریشم خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان، عضویت تبریز در لیگ شهرهای تاریخی جهان و انتخاب تبریز به عنوان شهر مرکز مطالعات گردشگری جاده ابریشم توسط آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) را از مهم‌ترین دلایل انتخاب این شهر تاریخی جهت برگزاری دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا عنوان کرد.

آبدار با اشاره به اینکه این رویداد، بیشتر در قالب ورکشاپ‌های تخصصی و میدانی در محورهای بافت تاریخی اجرا خواهد شد، افزود: در این پروژه بیش از ۷۰ نفر از محققان و پژوهشگران از کشورهای ژاپن، ایران، چین، فنلاند، گرجستان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک و سایر کشورها در  خصوص پروژه‌های تحقیقاتی و برنامه‌ریزی شده توسط اداره‌کل میراث فرهنگی مطالعه خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه به محورهای برگزاری این اجلاس اشاره کرد و گفت: این اجلاس با محوریت توریسم و توسعه شهری، سکونتگاه‌های غیر رسمی، حفاظت و نگهداری از طریق مراجع قانونی و سیاسی، مرمت و احیا از طریق اقدامات اجتماعی، انرژی و مدیریت مصرف در شهرها، بررسی کاهش خطر پذیری ریسک در بافت تاریخی شهرهای تاریخی،  مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای بناهای تاریخی، مرمت و بازسازی ساختمان‌های تاریخی با تاکید بر حفاظت و ارتقاء هویت شهری، احیاء بخشی از جاده ابریشم در محدوده جغرافیایی شهرستان تبریز خواهد بود.

آبدار  تاکید کرد: این پروژه در دو بخش ورکشاپ و کنفرانس به مدت دوازده روز از تاریخ 28 مرداد تا 8 شهریور در تبریز برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر