کد خبر: 957764
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
رئیس مجلس شورای اسلامی خروج مسکن از بورس بازی را راهی برای کاهش قیمت آن برشمرد و با اشاره به بررسی‌های مجلس برای تحقق ایده یک میلیون مسکن در هر سال گفت: امروز ابعاد مختلف این ایده در جلسه علنی مطرح و از آراء نمایندگان استفاده خواهد شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین:‌ علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸) ضمن تبریک فرا رسیدن عید فطر گفت: لازم می‌دانم از حرکت گسترده و هوشمندانه ملت عزیز در روز قدس سپاسگذاری کنم که در مقابل دسیسه شیطانی اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به سرنوشت ملت فلسطین غیرت دینی و انقلابی خود را نشان دادند و معامله بزرگ قلابی قرن را به معادله بی‌هویتی رژیم صهیونیستی بدل کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب در مسئله فلسطین راه حل دقیقی را ارائه و چند روز پیش آن را مجددا طرح کردند و آن رجوع به آراء ملت فلسطین است که از چند جزء تشکیل شده است. در مسئله فلسطین همه اطراف و سازمان ملل به راه حل دموکراتیک همه پرسی تن در دهند و دیگر اینکه همه آوارگان فلسطین به وطن اصلی خود بازگردند و سوم در یک رفراندوم همه فلسطینی‌ها اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی نسبت به حکومت آتی خود اعلام نظر کنند و چهارم در حکومت مورد نظر ملت فلسطین که با آراء اکثریت آنان تشکیل می‌شود نسبت به یهودیان انتقال یافته به این سرزمین تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی اگر دنبال حل مسئله مزمن در منطقه هستند راه حل دموکراتیک این است و اگر دنبال کلاهبرداری سیاسی هستند بدانند با مقاومت قوی در منطقه مواجه هستند. لازم است وزارت امور خارجه این نظریه را در مجامع بین‌المللی دنبال کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۱۴ خرداد و به مناسبت سالروز رحلت پیشوای بزرگ انقلاب حضرت امام (ره) عمیق، استوار و راهگشای حرکت ملت در شرایط فعلی بود. ایستادگی و مقاومت هوشمندانه، عاقلانه، شجاعانه و مبتکرانه در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و دیپلماتیک راهبرد دقیقی است که علاوه بر اینکه طراحی موذیانه دشمن را خنثی می‌کند به افزایش قدرت ملی کشور مدد می‌رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توجه به اولویت نخست کشور که موضوع اقتصادی است، توجه جدی به استقلال اقتصادی و کارآفرینی تولید ملی و رفع موانع آن مهمترین وظیفه دولت و مجلس است. در این زمینه یکی از موضوعات مهم، مسکن در کشور است که در بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس بین ۵۰ تا ۸۰ درصد درآمد متوسط افراد را در برمی‌گیرد و این رقم بسیار غیرمتعادل است.

وی افزود: یکی از روش‌های کاهش قیمت مسکن بیرون کشیدن زمین از بورس بازی است و البته داشتن طرح فراگیر در ساخت و ساز مسکن نیز ضروری است و یکی از مسائل و چالش‌هایی که نمایندگان محترم بدان می‌پرداختند، همین موضوع بوده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران مجلس در این زمینه جلساتی را با مسئولان مربوطه برگزار کرد و نهایتا در جلسه‌ای با حضور وزیر مسکن، رئیس بانک مرکزی، رئیس بنیاد مسکن و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و رئیس کمیسیون عمران ابعاد این موضوع بررسی شد که تحقق ایده یک میلیون مسکن در هر سال از سطح روستا تا شهر‌های کوچک و متوسط و بزرگ چگونه می‌تواند انجام پذیرد و نحوه پشتیبانی دولت و تسهیلات بانکی در سطوح مختلف و حجم کلان تسهیلات بانکی در این زمینه مشخص شد و امروز ابعاد آن در این جلسه مطرح و از آراء نمایندگان استفاده خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به هر تقدیر این موضوع یکی از مسائل مهم جامعه مخصوصا برای جوانان است که مجلس روی آن تمرکز کرده و قطعا تا حصول نتیجه آن، پیگیری و نظارت خواهد شد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه گفت: سخنان اخیر رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با آقای ترامپ تاسف‌آور و ناشیانه بود. اینگونه مطالب از زبان آقای ترامپ بعید نیست و بر وی هرجی نیست، اما این مطالب از زبان آقای مکرون هیچ سنخیتی با محتوای مطالبی که در مذاکرات متعدد حضوری و تلفنی با آقای روحانی منتقل می‌کردند، نداشت. ظاهرا ایشان با هر کسی ملاقاتی دارد مطابق میل او سخن می‌گوید. اگر آقای مکرون اینقدر در حل مسائل بین‌المللی و در خط ونشان کشیدن برای سایر ملت‌ها، متبحر است بهتر نیست مشکلات داخلی خود را سر و سامان دهد که اینقدر کشته و زخمی روی دست ملت فرانسه نگذارد.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور عراق که در کنفرانس اخیر در عربستان با درایت و فهم درست از شرایط منطقه از جایگاه ملت رشید عراق، پرده از مسئله‌سازی سعودی برداشت و از ملت ایران حمایت کرد، تشکر می‌کنم و همچنین در این زمینه از دولت سوریه سپاسگزاری می‌کنم.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
1
مردم را نمیتوانید ..با وعدهای مکرر . دروغین گول بزنید....آن احمدی تژاد ..بود که ..مرد عمل ..بود،.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار