کد خبر: 957339
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
دستیار ویژه وزیر صمت گفت: با تکمیل خودرو‌های دارای کسری قطعات، خودروسازان به زودی ۱۰۰هزار خودرو جدید به بازار عرضه می‌کنند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین:‌ صادق نجفی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: به‌دنبال تلاش خودروسازان کشور برای تکمیل و تجاری‌سازی خودرو‌های دارای کسری قطعات پیشرفته، قرار است این خودرو‌ها به‌زودی به بازار عرضه شوند.

وی با اشاره به پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو، اضافه کرد: پس از آغاز این پویش که توسط شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو به اجرا درآمده، قرار است بخش اعظمی از خودرو‌های ناقص این شرکت‌ها که به‌دلیلی کسری قطعات در پارکینگ‌ها انبار شده، به‌زودی تکمیل شده و به بازار عرضه شود.

دستیار ویژه وزیر صمت در خصوص چگونگی تأمین قطعات این خودروها، تصریح کرد: قرار است کمبود قطعات این خودرو‌ها با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و همچنین منابع جدید خارجی تأمین شود تا ۱۰۰ هزار خودرو ناقص به‌سرعت در اختیار مشتریان و خریداران قرار گیرد.

نجفی با بیان اینکه براساس آمار‌های موجود ۶۰ هزار خودرو متعلق به ایران‌خودرو و ۴۰ هزار دستگاه نیز متعلق به سایپا است، گفت: این خودرو‌ها تاکنون به‌دلیل عدم رسیدن به مرحله تجاری، به بازار عرضه نشده و با توجه به سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت و سرمایه‌گذاری‌هایی که این شرکت‌ها جهت تأمین قطعات کسری انجام داده‌اند، به‌زودی به بازار عرضه خواهند شد.

وی گفت: به‌نظر می‌رسد با عرضه این تعداد خودرو، بسیاری از تعهدات قبلی این دو خودروساز تحت پوشش قرار خواهد گرفت و علاوه بر آن، ورود این حجم از خودرو‌های پرتیراژ داخلی به بازار، روند کاهش قیمت‌ها را نیز تسریع خواهد بخشید.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رئوف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
0
سلام. چه اشکالی دارد در شرایط کنونی وزارتخانه های صنعتی مثل زمان جنگ و 8 سال دفاع مقدیس با هدف خودکفایی و پژوهش و ساخت قطعات و مواد اولیه برای صنعت داخلی و... هر کدام یک معاونت ویژه جهاد خودکفایی با الگوگیری از جها خودکفایی سپاه و ارتش در زمان جنگ در ساختار تشکیلاتی اشان راه اندازی کنند و سکان آن را به دست مهندسین جوان و انقلاب و خوشفکر همان دستگاه بدهند تا ماموریت ساخت و تولید تجهیزاتی که نیاز کشور هست را بر مبنای خودکفایی و کار جهای آغاز کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار