کد خبر: 957261
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
با برنامه‌ریزی بنیاد برکت انجام شد
وضعیت اشتغال در سیستان و بلوچستان بحرانی و نسبت به گذشته بدتر شده است. به طوری که حالا معیشت افراد هم تحت‌الشعاع این موضوع قرار گرفته است.
سيداحمد هاشمی اشكا
سرويس ايران جوان آنلاين: وضعیت اشتغال در سیستان و بلوچستان بحرانی و نسبت به گذشته بدتر شده است. به طوری که حالا معیشت افراد هم تحت‌الشعاع این موضوع قرار گرفته است. با این شرایط نهاد‌ها و سازمان‌های خدمات‌رسان به فکر چاره‌ای برای این مشکل افتاده‌اند و طی سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش اشتغال، قدم‌هایی برداشته‌اند که کم‌کم در حال به نتیجه رسیدن است. از جمله این نهاد‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که با اشتغالزایی گسترده بنیاد برکت در دلگان سیستان و بلوچستان، افق روشنی را برای این منطقه ترسیم کرده است.

نیمه دوم سال گذشته بود که خبر راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیدن از ۲۶۰ طرح اشتغالزایی با ظرفیت ایجاد ۶۲۰ فرصت شغلی در شهرستان دلگان منتشر شد. مسئله‌ای که فرماندار دلگان هم آن را تأیید و تأکید کرد که بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طرح‌های گسترده‌ا‌ی برای اشتغالزایی در این شهرستان در قیاس با سایر شهر‌های استان سیستان و بلوچستان اجرا کرده است.

نهضتی برای اشتغالزایی

روز گذشته یکبار دیگر فرماندار دلگان با بیان اینکه بنیاد برکت با ایجاد و راه‌اندازی ده‌ها فرصت شغلی در این شهرستان، موجب شده تا دلگان رتبه نخست اجرای طرح‌های اشتغالزایی را در بین شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان به نام خود ثبت کند، گفت: «اواسط سال گذشته بود که ۲۶۰ طرح اشتغالزایی با ظرفیت ایجاد ۶۲۰ فرصت شغلی توسط بنیاد برکت در این شهرستان راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید.»

مجتبی شجاعی با بیان اینکه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طرح‌های گسترده‌ا‌ی برای اشتغالزایی در این شهرستان در قیاس با سایر شهر‌های استان سیستان و بلوچستان اجرا کرده است، ادامه داد: «به محض ورود تیم متولی ایجاد اشتغال بنیاد برکت به شهرستان و برگزاری جلسات مختلف در محل معاونت اقتصادی استانداری و فرمانداری دلگان، و سپس جذب تسهیل‌گر بومی در منطقه، این بنیاد با همکاری فرمانداری دلگان اقدام به بررسی توانایی‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای کرد.»

وی گفت: «به همت گروه کاری بنیاد برکت حدود ۴۷ روستای این شهرستان تحت پوشش طرح اشتغالزایی اجتماع محور «سحاب» قرار گرفت و قریب به ۸۲۴ متقاضی ثبت‌نام کردند. ۴۵۴ نفر از این تعداد متقاضی، دارای اهلیت فنی و اعتباری تشخیص داده شده و به منظور تأمین مالی به بانک معرفی شده‌اند.»
این مسئول افزود: «تا کنون ۲۶۰ طرح اشتغالزایی در شهرستان دلگان به همت بنیاد برکت شامل ۵۰ طرح دام سبک، ۱۵ طرح مرغ‌داری بومی، ۱۰۰ طرح سوزن‌دوزی، هفت طرح خرازی، ۲۵سوپر مارکت، ۵۰ خیاطی (زنجیردوزی و...) و شش طرح بلوک‌زنی به بهره‌برداری رسیده و همچنین ۵۶ پرونده دیگر در مرحله‌ی واریز تسهیلات است.»

شجاعی گفت: «جهت‌گیری شهرستان دلگان در سال ۹۸ توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و حمایت از عرصه‌های اشتغالزایی است و به زودی اخبار خوبی در بحث اشتغال دلگان منعکس می‌شود.» به هرحال استان سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است که بیشترین مرز آبی و خاکی را دارند و می‌توان گفت: تنها استانی است که دسترسی به سواحل اقیانوسی را دارند و از این مسیر، فرصت‌های خوبی نیز ایجاد شده است. بنابر این امروز برای جبران عقب ماندگی تاریخی سیستان و بلوچستان ضرروی است با اعمال ساز و کار‌های مختلف نظیر اعطای تسهیلات از ظرفیت‌های این منطقه برای رشد و توسعه آن بهره گرفت. گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، نهضتی فراگیر را برای ایجاد اشتغال در این مناطق، راه‌اندازی کرده و به پیش می‌برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار