کد خبر: 956876
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
معاون بهبود امور گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری
معاون بهبود امور گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به بارش‌های مطلوب سال زراعی جاری پیش بینی می‌شود امسال ۱۲۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود.

حمید رضا دانش شهرکی روز یکشنبه در کمیته مشترک خرید گندم در چهارمحال و بختیاری وسعت اراضی کشت محصول گندم آبی در سال زراعی جاری را 23 هزار هکتار و اراضی کشت گندم دیم را 38 هزار هکتار عنوان کرد و گفت : با برنامه ریزی انجام شده ، از میزان محصول تولیدی استان امسال 85 هزار تن خرید تضمینی توسط دولت انجام خواهد شد.

وی ، تعداد مراکز خرید گندم در سطح استان در زمان برداشت را 23 مرکز خرید دولتی و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت : این تعداد مرکز خرید در شهرستانهای استان در نظر گرفته شده است و با دستورالعمل دولت عیارسنجی و تعیین افت محصول خریداری شده در مقصد خرید انجام خواهد شد.

معاون بهبود امور گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص سیلوی انبار ذخیره استاندارد و مناسب محصول گندم استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده قیمت هر کیلوگرم گندم با معیار استاندارد 17 هزار ریال تعیین شده است.

دانش، مباشر و مراکز خرید تضمینی محصول گندم استان را اداره تعاون روستایی و اتحادیه های زیرمجموعه این سازمان ذکر و تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده ، مطالبات گندمکاران استان در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

وی، از هجوم آفت " زنگ زرد " به 11 هزار هکتار مزارع گندم شهرستان لردگان در اوایل فصل بهار خبر داد و گفت : اگر مزارع یادشده به موقع سم پاشی نشود ، امکان کاهش 50 درصدی تولید محصول گندم در این شهرستان در سال جاری دور از انتظار نباشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از محدودیت خروج محصول گندم تولیدی منطقه به خارج از استان در زمان برداشت محصول را یادآور شد و گفت: باید همه مراکز خرید گندم مجهز به دوربین ثبت باشند.

الله کرم نصیری با اشاره به افزایش حدود سه برابری تولید محصول گندم استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: با توجه به تشدید خشکسالی پارسال میزان گندم خرید تضمینی سال گذشته استان در مجموع 38 هزار تن بود که امسال برآورد برداشت 121هزار تن پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر عیارسنجی دقیق و ثبت درست میزان افت محصول گندم خریداری شده توسط مباشران افزود : باید با سنجش کارشناسی شده ، نباید اجازه داد حقی از بهره بردار و حقوق دولت در خرید از بین برود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: میزان مصرف سالانه این استان 150هزار تن است که برای تامین مابقی محصول مورد نیاز از استانهای همجوار خوزستان پیشنهادشده است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر