کد خبر: 954167
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
باهاله‌ای از غم و اندو ه. انجام شد:
شهباز سلمانی هنرمند نقاش اسلامشهری در آستانه ماه مبارک رمضان به دلیل ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.
محمدرضا عباسی

استاد شهباز سلمانی نقاش و طراح سرشناس ملی و هنرمند فرهیخته هنرهای تجسمی ایران عصر روز گذشته بر اثر عارضه قلبی جان به جان آفرین تسلیم و به دیار باقی شتافت و جامعه هنری اسلامشهر را داغدار کرد.

درگذشت ناگهانی  استاد و هنرمند فرهیخته و برجسته شهرستان اسلامشهر مرحوم شهباز سلمانی ضایعه ای سنگین و اسفناک برای عموم شهروندان منطقه، به ویژه اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان محسوب می شود ،که این هنرمند در دوران عمر خود شاگردان زیادی را پرورش را به جامعه تحویل داد.

مرحوم شهباز سرمایه که در سال ۱۳۵۵ دیده به جهان گشود ،از اساتید و هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی بود که مدتی هم  مسئولیت انجمن هنرهای تجسمی شهرستان اسلامشهر را بر عهده داشت ، در دوران عمر هنری اش با حضور درنمایشگاه ها ،جشنواره ها ومسابقات استانی و کشوری و بین‌المللی کسب افتخارات بیشماری وکارنامه درخشانی در تاریخ هنر شهرستان اسلامشهر و کشور خلق و ثبت نمود .

این هنر مند برجسته با خصوصیات اخلاقی منحصر به فرد، پویش ،تکاپو ،تلاش خستگی ناپذیر خود همواره در پی درک حقیقت نو از هنر و انتقال تجربیات خود به دیگران بود.

 شهباز سلمانی در نقاشی هایش به دنبال هویت خود می‌گشت ،هویتی که معتقد بود سالها برایش تلاش نموده و در آثار شیوه رنگ گذاری و منحصر به فردی داشت که این نشان از ذهن مکشوف و خلاق و کنکاش ذاتی و جهان‌بینی وی بود.

 از ویژگی های بارزمرحوم سلمانی خلاصه گویی و اعتقاد به سادگی و سکوت مفهومی و راز آلودگی آثار وی بود،که  به وضوح و کاملا مشهود در نقاشی ها و آثار خلق شده اش به چشم می خورد و می توان به عمق اسرار این هنرمند پی برد.

 این استاد چیره دست نقاشی که هنر خود را درپای  کلاس های درس استاد آقامحمدی آغاز کرد، بعدها با بهره گیری و مطالعات فراوان از آثار قدما و اساتیدی چون روتکو، پیت موندریان، منوچهر معتبر، علی بیگی پرست و... در راه پویدن هدف و رسیدن به هنر متعالی تلاش کرد.

از مرحوم  شهباز سلمانی 2 فرزند دختر  به یادگار مانده تا درکنارمادر، ادامه دهنده  راه پدر هنرمند خود  باشند .    

  پیکر مرحوم سلمانی صبح روز سه شنبه  هفدهم  اردیبهشت ماه جاری  از مقابل  سالن عروجیان گلزار بهشت زهرا  بروی دستان  هنرمندان و اهالی  فرهنگ وهنر و خانواده مرحوم  تشیع و در قطعه هنرمندان  و در آرامگاه ابدی آرام  گرفت .

             رفت شهباز هنر تا آسمانها پر کشید                  رسم ماندن از آنچه بود زیباتر کشید

            رنگ بی رنگی گرفته بوم نقاشی هایمان              کاش می شد  دست بر آئینه باور کشید

           نقشها  از ناز انگشتان سبزش می شگفت              نقش جانکاهی  زد این بار و بدل آذر کشید

روحش شاد ، راهش پر رهرو باد

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی یار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
1
نقاشی رو تقریبا با هم شروع کردیم!
ساعتها با هم توی پارک ها از آدمهای خسته و نشته در پارک
اسکیس و طرحهای فیکوراتیو زدیم و ....
خدایش بیامرزد
انسان شریفی بود
و خصوصیات اخلاقی خاصی داشت!
دلنشین بود......
....
حیف

روحش شاد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر