کد خبر: 954055
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کمک هزینه مسکن کارگران باید از ابتدای سال ۹۸ یعنی فروردین ماه به میزان ۱۰۰هزارتومان محاسبه وپرداخت شود؛ کارفرمایانی که در فروردین برمبنای ۴۰هزارتومان پرداخته‌اند موظف به پرداخت مابه‌التفاوت آن در حقوق اردیبهشت ماه خواهند بود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: افزایش ۶۰ هزار تومانی کمک هزینه مسکن کارگران از سوی معاون اول رئیس جمهور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز دهم اردیبهشت ماه ابلاغ شد. با تصویب شورای عالی کار و تأیید هیأت وزیران، حق مسکن کارگران که تاکنون ۴۰ هزار تومان بود به ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

علی خدایی نائب رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار با اشاره به ابلاغیه دولت درباره افزایش ۶۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران گفت:کمک هزینه مسکن کارگران باید از ابتدای سال ۹۸ یعنی فروردین ماه به میزان ۱۰۰هزارتومان محاسبه وپرداخت شود.

وی متذکر شد: کارفرمایانی که در فروردین برمبنای ۴۰هزارتومان پرداخته‌اند موظف به پرداخت مابه‌التفاوت آن در حقوق اردیبهشت ماه خواهند بود.

در بهمن ماه سال گذشته شورای عالی کار با افزایش ۶۰ هزار تومانی حق مسکن کارکنان مشمول قانون کار موافقت کرده بود و در چانه‌زنی‌های مزد سال ۹۸ نیز همین میزان برای حق مسکن لحاظ شد، اما اجرای آن منوط به تصویب هیات وزیران بود.

پیش از این، حق مسکن کارگران در سال ۹۳ از ۲۰ هزار تومان با رشد ۱۰۰ درصدی به ۴۰ هزار تومان افزایش یافت که باتأخیر حدود دو ساله در هیأت دولت تصویب شد و از زمستان ۹۵ در فیش حقوقی مشمولان قانون کار اعمال شد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار