کد خبر: 950089
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
اگر قصد گذراندن سیزده بدر ۹۸ را در شهر تهران دارید، خواندن این گزارش را از دست ندهید.

سرویس جامعه جوان آنلاین: اگر چه به طور کلی در میان جشن‌های ایرانی جشن سیزده بدر کمی مبهم است، اما در منابع کهن اشاره‌هایی به روز سیزدهم فروردین شده است؛ بنابراین روز سیزدهم فروردین ماه در تقویم ما به عنوان روز طبیعت شناخته می‌شود و مردم در این روز با هدف آشتی دوباره با طبیعت به پارک‌ها و بوستان‌های اطراف محل زندگی خود سری می‌زنند و ساعاتی را در کنار دوستان و اقوامشان می‌گذرانند.

آن‌ها در این روز تلاش می‌کنند که لحظات خوب و شادی را برای خود و آشنایانشان رقم بزنند و زیباترین لحظه‌های خود را در آلبوم زندگیشان ثبت کنند. البته باید تلاش کنند که به طبیعت نیز احترام بگذارند و آن را برای آیندگان خود حفظ کنند تا شادی و آرامش روز سیزده بدرهمواره در سال‌های آینده تکرار شود.

پس بهتر است از رها کردن زباله‌ها به ویژه پلاستیک در دل طبیعت و شکستن شاخه‌های درختان پرهیز کنیم و باور داشته باشیم که با بی‌احترامی به طبیعت علاوه بر به شماره انداختن نفس طبیعت، زندگی خودمان را نیز به خطر می‌اندازیم، زیرا همین طبیعت است که زندگی ما را تضمین می‌کند.

طبیعت شهر تهران نیز در روز سیزده بدر ۹۸ پذیرای مردم است. این شهر که نامش همواره با تعاریفی، چون دود و دم، ترافیک و شلوغی گره خورده است؛ مناطقی را در دل خود و اطرافش دارد که در سرسبزترین روز‌های سال می‌توانند مکان مناسبی برای ثبت لحظات سبز و شاد زندگیمان باشند.

ما در این گزارش تلاش می‌کنیم مناطقی از تهران را به شما معرفی کنیم که میتوان سیزده بدر شاد و همراه با آرامشی را در آن‌ها داشت.

بوستان جنگلی چیتگر

یکی از این مناطق بوستان جنگلی چیتگر است. این بوستان که از شمال به زمین‌های چیتگر، از جنوب به آزادراه تهران-کرج، از غرب به شهرک سرو آزاد و پیکان‌شهر و از شرق به منطقه خرگوش‌دره منتهی می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی شهر تهران است.

بوستان جنگلی چیتگر که ابتدا با هدف بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران ساخته شده است، تا به امروز و به هر مناسبتی خاطرات شیرینی را برای تک تک ما ایجاد کرده است.

 

سیزده بدر کجا برویم؟

 
دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس یکی دیگر از مناطقی است که می‌توانند سیزده بدر خوبی را برای ما بسازند. این دریاچه مصنوعی که در شمال غرب تهران قرار گرفته است از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به بزرگراه همدانی، از شرق به بزرگراه آزادگان و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌شود.

افرادی که برای سیزده بدر به دریاچه چیتگر می‌روند می‌توانند علاوه بر استفاده از امکانات رفاهی که در اطراف این دریاچه وجود دارد با هزینه‌ای اندک لذت قایقرانی را تجربه کنند.

پارک جنگلی خرگوش‌دره

یکی دیگر از مناطق تهران که مکان مناسبی برای گذراندن یک سیزده بدر خوب است با نام پارک جنگلی خرگوش‌دره شناخته می‌شود. این پارک جنگلی روبروی درب اصلی مجموعه ورزشی آزادی قرار گرفته است و جزو کمربند سبز تهران است.

پارک جنگلی خرگوش‌دره با هدف تلطیف هوای تهران احداث شده است.

پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار یکی دیگر از مناطق تهران است که می‌توان سیزده بدر خوبی را در آن گذراند. این پارک جنگلی در شمال غربی شهر تهران و در دامنه رشته‌کوه البرز قرار گرفته است.

افرادی که می‌خواهند برای گذراندن یک سیزده‌بدر مفرح به پارک جنگلی کوهسار بروند می‌توانند از طریق بزرگراه آبشناسان به این پارک جنگلی دسترسی داشته باشند. آن‌ها در پارک جنگلی کوهسار می‌توانند علاوه بر استفاده از آلاچیق‌های تعبیه شده از پیست موتورسواری و گلایدر استفاده کنند و روش ساخت بالن و بومرنگ را یاد بگیرند.
 

سیزده بدر کجا برویم؟

 
پارک جنگلی لتمان کن

پارک جنگلی در ارتفاعات منطقه ۲۲ شهرداری تهران و شمال بزرگراه همت قرار دارد که با نام پارک جنگلی لتمان کن شناخته می‌شود. این پارک جنگلی که جزو کمربند سبز شهر تهران است به دلیل قرارگیری در مسیر وزش باد‌های غربی-شرقی تهران به تلطیف هوای شهر تهران کمک می‌کند.

پارک جنگلی تلو

پارک جنگلی تلو یکی از پارک‌های جنگلی شهر تهران است. این پارک جنگلی که در شمال شرقی تهران قرار گرفته با نام پارک جنگلی غزال نیز شناخته می‌شود. پارک جنگلی تلو چشم‌انداز زیبایی به سد لتیان و لواسان دارد.

افرادی که می‌خواهند به پارک جنگلی تلو بروند می‌توانند با خودروی شخصی خود ابتدا وارد بزرگراه شهید بابایی شوند و بعد از رسیدن به خروجی جاده دماوند و دوربرگردان بعد از خروجی، جاده تلو را ادامه دهند و در کیلومتر ۵ این جاده وارد پارک جنگلی تلو شوند.
 
پارک جنگلی لویزان

یکی از مناطق تهران که برای گذراندن سیزده بدر مناسب است با نام پارک جنگلی لویزان شناخته می‌شود. این پارک جنگلی در بخش شمیران شهر تهران قرار گرفته است و نسبت به شهر ارتفاع بیشتری دارد بنابراین وقتی واردش می‌شوید شهر تهران را در زیر پای خود ببینید و این شهر را از زاویه دیگری ببینید.
 

سیزده بدر کجا برویم؟

 
باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران در دل پارک جنگلی لویزان قرار گرفته است. این باغ در ۲ فاز دشتچر و آبچر طراحی شده است در اصل پرندگانی که در قفس زندگی می‌کنند و توان پرواز ندارند در فاز دشتچر و پرندگانی که توان پرواز دارند در فاز آبچر نگهداری می‌شوند.

بام تهران

شهرک بام تهران که در شمالی‌ترین قسمت محدوده سعادت‌آباد قرار گرفته می‌تواند سیزده بدر خوبی را برای شما رقم بزند. این مکان زیبا نیز همچون پارک جنگلی لویزان تصویری زیبا و متفاوت از شهر تهران را به شما نشان می‌دهد از همین رو یک منطقه دیدنی و جذاب شهر تهران به حساب می‌آید.

بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش نیز مکان مناسبی برای گذراندن یک سیزده بدر خوب است. این بوستان که در خیابان آفریقا-نرسیده به چهارراه جهان کودک-انت‌های کوچه ژوبین قرار گرفته است، مجموعه‌ای از امکانات تفریحی، چون پل ابرشم، لانه کبوتر، کالسکه‌رانی، فانوس دریایی، آبنما و برج آتش را در اختیار مردمی که برای گذراندن ساعاتی به این پارک می‌روند، می‌گذارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار