کد خبر: 949676
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
رئیس اتاق اصناف تهران:
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بنده شنیده‌ام گوشت وارد کشور شده و باید توزیع شود، ولی هنوز به دست قصاب‌ها نرسیده است. این گوشت کجا می‌رود؟ ما خبر نداریم.
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: اصناف از نحوه توزیع کالا‌های اساسی به ویژه گوشت گله دارند. در این خصوص قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در مصاحبه با رادیو ضمن مخالفت با پرداخت یارانه به مردم و با اشاره به اینکه پرداخت یارانه به صورت نقدی یا غیر‌نقدی تفاوتی ندارد، اظهار داشت: «قرار بود بخشی از یارانه‌ها صرف زیر‌ساخت و تولید شود، ولی این کار انجام نشد؛ هزینه پول و برق و گاز و آب و تلفن خانوار نسبت به سال‌های گذشته چندین برابر شده و اگر این یارانه را قطع کنیم و مبالغ را صرف کار‌های عام‌المنفعه کنیم، بهتر از پرداخت نقدی و ماهانه است.»

وی با بیان اینکه هزینه‌های خانوار دو یا حتی چندین برابر نسبت به یارانه نقدی افزایش یافته است، ادامه داد: «معیشت مردم تغییر قیمت سرسام‌آوری کرده و پرداخت یارانه نقدی جوابگوی معیشت مردم نیست، ولی اگر این مبلغ جمع و یکجا برای تولید هزینه شود، ضمن اشتغالزایی، کالا‌ها نیز ارزان‌تر خواهد شد.»

محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه که در این گفت‌و‌گو شرکت داشت، با اشاره به اینکه امریکا قصد شکستن کمر اقتصاد ما را دارد، ولی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ مگر اینکه دشمن داخلی غلط مرتکب شود، ادامه داد: «بانک مرکزی بسیج شد؛ رأی همه را برگرداند.» این نماینده مجلس افزود: «مشکل در حوزه تحریم نیز هست، ولی اصل مشکل داخلی است. از آقای فراهانی می‌پرسم. مگر دلار ۴۲۰۰ تومانی پول پدر ماست. این دلار‌ها مال ملت ایران است، ولی دلار ۴۲۰۰ تومانی یعنی ۱۲۰ هزار میلیارد دلار از جیب مردم برداشته و به جیب دلال ریخته‌اند.»

حسن‌نژاد گفت: «گران‌ترین گوشتی که با رانت از افغانستان و قزاقستان وارد کشور می‌شود، گوسفندی است که با هواپیمای بیزینس کلاس وارد می‌شود و برای ما کیلویی ۶ یورو تمام می‌شود و با دلار دولتی ۳۰‌هزار تومان، با ارز نیمایی ۵۴ هزار تومان و با دلار آزاد ۹۰ هزار تومان می‌شود؛ پس چرا گوشت کیلویی ۱۲۰ هزار تومان برای مردم تمام می‌شود؟!» نوده فراهانی بر عدم دسترسی صنوف به گوشت‌های وارداتی اشاره کرد و افزود: «این گوسفندان شاید هنوز ذبح نشده‌اند. در حالی که دو شب گذشته بار گوسفندِ تریلی‌ها در حال تخلیه بود. این گوشت زنده اگر وارد کشور شده که باید به دست خانوار برسد تا مردم متوجه شوند گوشت ارزان قیمت وارد کشور شده است.»

مجوز وزارت جهاد به واردات جوجه‌های انگلیسی!

حسن‌نژاد سخنان دیگر مهمان برنامه را چنین پی گرفت: «آقایان در وزارت جهاد اعلام می‌کنند کشور از مرغ اشباع شده و مجوز مرغداری نمی‌دهیم، اگر اشباع شده است، چرا مردم در میدان تره‌بار در صف می‌ایستند که تخم مرغ ترکیه‌ای بخرند!»

وی افزود: «وزارت جهاد اعلام کرد باید جلوی شرکت زربال که جوجه‌های یک روزه تولید می‌کند، گرفته شود، چون انحصار است و با این تصمیم هم این شرکت را بدبخت کرد و هم به فردی مجوز داد که از انگلیس جوجه وارد کند که تازه این کار هم انجام نشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار