کد خبر: 949567
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۶
قرارگاه‌های جهادی در تمام نقاط ایران اردو می‌زنند
عید برای بچه‌های جهادی، حس و حال خاص خودش را دارد. شاید زیباترین لحظات را بتوان در میان جهادگرانی دید که لباس خدمت بر تن کرده‌اند و در مناطق محروم، شور و شادی و همنوع دوستی را از نو معنی می‌کنند.
محمدرضا هادیلو
سرویس ایران جوان آنلاین: عید برای بچه‌های جهادی، حس و حال خاص خودش را دارد. شاید زیباترین لحظات را بتوان در میان جهادگرانی دید که لباس خدمت بر تن کرده‌اند و در مناطق محروم، شور و شادی و همنوع دوستی را از نو معنی می‌کنند. حالا از قرارگاه امام رضا (ع) هم خبر می‌رسد که قرار است گروه جهادی این قرارگاه در ایام نوروز در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد خدمات عمرانی و درمانی ارائه کنند.

براساس گزارش‌ها قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در استان کهگیلویه و بویراحمد از ۲۳ اسفندماه امسال تا پایان تعطیلات نوروز ۹۸ اقدام به برگزاری اردوی جهادی و ارائه خدمت در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، درمانی و اشتغالزایی کرده است. اتفاق شیرینی که بیش از هر کس، ساکنان این مناطق می‌توانند حلاوت آن را حس کنند. در همین رابطه دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با تأیید این موضوع که این گروه جهادی از دو روز پیش وارد کهگیلویه و بویراحمد شده و قصد دارد در ایام نوروز ۹۸ در مناطق محروم این استان خدمات عمرانی و درمانی ارائه کند، می‌گوید: «قرارگاه جهادی امام رضا (ع) طبق روال گذشته، امسال در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های عمرانی، پزشکی، اشتغالزایی، کشاورزی، فرهنگی و آموزشی اردوی جهادی برگزار می‌کند.» مهدی مسکنی ادامه می‌دهد: «این قرارگاه جهادی از سال ۹۳ اقدام به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور کرده است.» مسکنی در تشریح برنامه‌هایشان برای امسال می‌گوید: «اردوی جهادی قرارگاه امام رضا (ع) از ۲۳ اسفندماه تا سوم فرودین ۹۸ در مناطق محروم شهرستان چرام در حوزه عمرانی، فرهنگی و کارآفرینی، سوم تا هشتم فرودین ۹۸ در بخش محروم لوداب از توابع شهرستان بویراحمد و از ۱۰ تا ۱۵ فرودین‌ماه در بخش ممبی شهرستان بهمئی در حوزه درمانی فعالیت می‌کنند.»

جشن سال نو با لبخند محرومان

اما کمی آن طرف‌تر جهادگران قرارگاه شهدای گمنام هم کوله‌های خود را آماده کرده‌اند تا به جنوب کشور بروند. جایی که مسئول قرارگاه جهادی شهدای گمنام با بیان اینکه قرارگاه جهادی شهدای گمنام در ایام نوروز ۹۸ اردوی جهادی عمرانی، فرهنگی و تربیتی در استان هرمزگان برگزار می‌کند، می‌گوید: «این اردوی جهادی در شهرستان میناب، بخش ستدرک و در روستای زمیندر و شیب کوه برگزار خواهد شد.» سجاد مردانه ادامه می‌دهد: «برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مختلفی برای کودکان و نوجوانان و جوانان روستا در طی این اردو در نظر گرفته شده است. همچنین ساخت خانه اقتصادی برای روستا که به طور مستقیم ۵۰ نفر در آن مشغول به کار خواهند شد یکی از برنامه‌های این اردو است. سرکشی خانه به خانه جهت پایش سلامت و پزشکی روستاییان عزیز با همکاری مشترک هلال احمر استان هرمزگان نیز صورت خواهد گرفت.» مسئول قرارگاه عمران و آبادانی سپاه صاحب‌الامر (ع) استان قزوین نیز پس از بازگشتن از مأموریتی سنگین در مورد عملکردشان می‌گوید: «به همت قرارگاه عمران و آبادانی و جهاد سازندگی در روستا‌ها توانسته‌ایم در ۷۱ روستا زمینه پیشرفت در ۵ محور فرهنگی اجتماعی، بهداشت و سلامت، تعلیم و تربیت، عمران و آبادانی و اشتغال و اقتصاد را فراهم کنیم.» حمزه برین خاطرنشان می‌کند: «این دغدغه باید بین مردم و مسئولان ایجاد شود و مردم و مسئولان باور کنند که می‌شود کار‌هایی را حتی بدون اعتبار انجام داد که اگر منتظر بودجه بودیم باید ۱۰ سال صبر می‌کردیم.» وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌ها سعی شده است تا نقاط ضعف و قوت و همچنین فرصت‌ها و تهدیدات آن شناسایی شده تا خروجی کار پیشرفت و آبادانی در روستا‌ها باشد، تأکید می‌کند: «این برنامه‌ها بلند مدت و میان مدت طرح‌ریزی شده است و در کارگروه‌ها تقسیم کار شده است و پس از آن عملیات اجرایی آغاز شده و بعد از سه سال باید خروجی کار منجر به ایجاد روستایی مولد شود که در این زمینه باید سه شرط اصلی تأمین نیاز روستایی، مردم محوری و مشارکت مردمی تأمین باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار