کد خبر: 949164
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
بهناز قاسمی
ماه‌هاست که بازار مرغ و گوشت کشور دچار آشفتگی شده‌است. وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید و تأمین کالادر بازار از مرداد ماه تاکنون راه‌های متعدد و متغیر تأمین گوشت و مرغ را امتحان کرده‌است. از توزیع گوشت و مرغ منجمد در میادین میوه و تره‌بار با کارت ملی گرفته تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای؛ فروش اینترنتی و توزیع از طریق شرکت‌های تعاونی، همگی در هفت ماه گذشته در فرایندی پیچیده آزمایش شده‌اند و هیچ‌یک از این راه‌ها به گرانی بیشتر ختم شده و نتیجه مطلوب را نگرفته به مردم نشان نداده‌است.

اکنون در هفته پایانی اسفند ماه، ماراتن افزایش قیمت‌ها کلید خورده وگرانی قیمت انواع کالا‌های مورد نیاز و مصرفی مردم در ایام نوروز وارد فاز جدیدی شده‌است و علاوه بر افزایش ۳۰۰ درصدی برخی کالا‌های اساسی در ۱۰ روز پایانی اسفند ماه بار دیگر قیمت کالا‌ها روند صعودی پیدا کرده و گرانفروشان در فضای آرامی که بازرسان تعزیرات و سازمان حمایت برایشان فراهم کرده‌اند، جولان می‌دهند. در این میان روند صعودی مرغ و گوشت بیش از سایر کالا‌های ضروری مشهود است، به طوری که قیمت مرغ از ابتدای هفته تاکنون بیش از ۲ هزار و۵۰۰ تومان گران شده و به ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان در روز گذشته رسیده‌است و قیمت گوشت نیز بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان در نقاط مختلف تهران متغیر است. البته برخلاف ادعای مسئولان از دو روز گذشته توزیع مرغ و گوشت منجمد نیز متوقف شده‌است. حال در چنین شرایطی که تقاضا افزایش یافته و دلالان در میدان بهمن تهران بازار را به دست گرفته‌اند، وزیر جهاد کشاورزی که متولی تولید و توزیع کالا در کشور است با خواهش و تمنا از فعالان بازار مرغ و گوشت می‌خواهد که در قیمتگذاری انصاف داشته باشند!

روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم «درختکاری» از افزایش ذخایر استراتژیک کالا خبر داد و گفت: «از نظر گوشت سفید محدودیتی نداریم، تنها متأسفانه بحث سیاه بازار وجود دارد که عده‌ای سوءاستفاده می‌کنند. این افراد قدری کم لطفی می‌کنند که از آن‌ها خواهش می‌کنم در چارچوب خریدی که انجام می‌دهند و در قالب قیمت‌های تعیین‌شده نسبت به عرضه گوشت سفید اقدام کنند و از فرصت شب عید سوءاستفاده نکنند و با مردم مهربان‌تر باشند.» او از گله منتقدان شاکی‌شده و مدعی‌شده که دولت برای حفظ آرامش جامعه سکوت می‌کند.

آقای حجتی! آیا در شرایطی که پس از هفت ماه هنوز نتوانسته‌اید بازار مرغ و گوشت کشور را به آرامش برسانید، گله از منتقدان دولت دور از انصاف است؟ بازار آشفته‌ای که از دلال و فرصت‌طلب واردکننده پر شده‌است با خواهش و تمنا به ثبات نمی‌رسد. اکنون دیگر زمان مظلوم‌نمایی و سکوت به بهانه آرامش جامعه نیست. مردم با مشاهد بازار‌ها و خرید‌های واقعی از شما و همکاران دولتی‌تان مدیریت جهادی و فعال در صحنه می‌خواهند. وضعیت افتضاح بازارگوشت به وضوح این پیام را به مردم می‌رساند که توزیع و تخلیه انبار‌های استراتژیک دولت عایدی برای مردم ندارد، بلکه سود‌های زیادی را نصیب کسانی می‌کند که به کالا‌های اساسی انبار‌های شما دسترسی دارند. در مسیر رسیدن کالا‌هایی که از ذخایر انبار‌های شما دوبار خالی شده حتماً ایرادی وجود دارد که یک سر آن به دولت باز می‌گردد.

چرا از ابتدای امسال تا کنون هر هفته ستاد تنظیم بازار با حضور وزرای جهاد و صنعت یا معاونانشان تشکیل شده، اما هنوز راهکار درستی برای تنظیم دو کالای پر مصرف پیدا نشده و هر چند وقت یکبار سیستم توزیع عوض می‌شود؟ چرا در ۱۰ روز پایانی سال متولی تولید و توزیع و واردات از نبود انصاف و بازار سیاه خبر می‌دهد؟
آقای حجتی! خواهش و تمنا را در مقابل مردم بکنید و اشد مجازات را برای دلالان و دولتمردانی بگذارید که در این کار‌ها دخیل هستند!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
0
0
با مافیایی مرغ وگوشت باید برخورد قضائی صورت گیرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار