کد خبر: 947487
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
هفته بیستم لیگ برتر فوتبال امروز با برگزاری ۴ دیدار در شهر‌های مختلف کشور برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی هفته تراکتورسازی و سپاهان در تبریز به مصاف هم می‌روند. در تهران پیکان پذیرای تیم پدیده مشهد است. در رشت تیم پرحاشیه سپید رود بدون سرمربی خود برابر استقلال خوزستان دیدار می‌کنند و در آخرین دیدار هفته هم نفت مسجد سلیمان میزبان تیم نساجی قائم‌شهر است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : اما در مهمترین دیدار امروز تراکتورسازی تبریز در حالی پذیرای شاگردان قلعه نوعی است که تا بحال هیچ بازی را در خانه واگذار نکرده اندو امروز برای شکست سپاهان پا به میدان می‌گذارنند. تراکتوری‌ها با توجه به نتایج خوبی که کسب کرده‌اند همچنان امیدوار به قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند. مهم‌ترین غایب این بازی اشکان‌دژاگه است که به دلیل محرومیت در ترکیب تراکتورسازی حضور نخواهد داشت. سپاهان حتی در صورت شکست هم صدر جدول را از دست نخواهد داد مگر آن که اتفاق عجیبی در تبریز رخ داده و تراکتورسازان بتوانند میهمان شان را با اختلاف بیش از ۶ گل ببرند که این خیلی عجیب است. این بازی ساعت ۱۶ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار می‌شود.

پیکان – پدیده
پیکان در حالی برابر پدیده قرار می‌گیرد که هفته گذشته بعد از ۹ هفته ناکامی بالاخره توانست در بازی خارج از خانه مقابل ماشین‌سازی به پیروزی برسد و موقتاً از بحران رها شود، اما این هفته برابر یکی از مدعیان قهرمانی به میدان می‌رود که علاوه بر عملکرد خوب در بحث فنی، با تغییر مالک تیم، به ثبات نسبی رسیده و همچنان امیدوار به قهرمانی است. در مقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی برای ادامه بقا در صدر جدول و رقابت با چهار تیم دیگر، باید در این دیدار خارج از خانه که در زمین نه چندان خوب ورزشگاه شهر قدس برگزار می‌شود، به پیروزی برسند. پدیده تا پایان هفته نوزدهم با ۱۱ برد دارای بیشترین تعداد پیروزی و پیکان با ۹ شکست یکی از تیم‌های پر شکست این فصل می‌باشد. این دیدار رأس ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهدای شهر قدس در غرب استان تهران برگزار می‌شود.

سپیدرود – استقلال خوزستان
جدال دو تیم قعرنشین فانوس بدست برای بقادر دیگر دیدار دو تیم پایین جدولی استقلال خوزستان و سپیدرود با هم دیدار می‌کنند. دو تیم سپیدرود و استقلال خوزستان که از گزینه‌های جدی سقوط به لیگ دسته اول هستند، هر دو به تازگی استعفای سرمربیان هم مواجه شده‌اند که این هم به مشکلات دیگر این تیم‌ها اضافه شده است. بدون شک این دیدار از دیگر بازی‌های مهم این هفته است که دو تیم فانوس به دست برابر هم به میدان می‌روند. دو تیم در رده‌های ۱۵ و ۱۶ جدول رده‌بندی جای دارند و برای بقا در لیگ‌برتر می‌توانند روی سه امتیاز این بازی حساب کنند. مساوی بدترین نتیجه برای هر دو تیم محسوب می‌شوند و باید منتظر بازی هجومی از سوی هر دو تیم باشیم.
سپیدرود بعد از نتایج ضعیف در هفته‌های اخیر، بدون سرمربی است و علی کریمی از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد تا علاوه بر نتایج ضعیف، با بحران عدم حضور مربی هم مواجه شود. با این حال این دیدار خانگی برابر استقلال خوزستان قعرنشین می‌تواند همچنان امید‌های این تیم را زنده نگه دارد. علی کریمی سرمربی و مالک این باشگاه که بطور ناگهانی تصمیم گرفت از جمع سرخپوشان گیلانی جدا شود تاکنون به رشت بازنگشته است. بازیکنان سپیدرود نیز پس از چند روز تعطیلی تمریناتشان از روز گذشته زیرنظر سهیل حق شناس تمرین کردند. هیات فوتبال استان گیلان حق شناس را به عنوان سرمربی رشتی‌ها انتخاب کرد. با این حال بازیکنان سپیدرود هنوز تکلیف خود را نمی‌دانند تا سازمان لیگ فوتبال بار دیگر بابت عدم حضور آن‌ها در دیدار مقابل استقلال خوزستان نگرانی‌هایی را داشته باشد. در سوی دیگر، استقلال خوزستان بحران زده که با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، وضعیتی مشابه سپیدرود دارد. کریم بوستانی نیز بعد از مشکلات تیمش و عدم نتیجه‌گیری در این تیم، بنا بر تصمیم شخصی کارش را رها کرد و استقلال خوزستان فعلاً سرمربی ندارد. این دیدار رأس ساعت ۱۶ در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار می‌شود.

نفت مسجد سلیمان – نساجی قائم‌شهر
در دیگر بازی باقی مانده از این هفته نساجی در مسجد سلیمان به مصاف نفت می‌رود. هر دو تیم توانستند از انتهای جدول فاصله نسبی بگیرند و با پیروزی در این دیدار سرنوشت‌ساز می‌تواند گام دیگری برای بقا در لیگ برتر بردارند. نفت مسجد سلیمان در خانه تیم خطرناک و زهر داری است و در هفته اخیر هم توانست پرسپولیس، مدعی قهرمانی لیگ‌برتر را متوقف کند و چشم به سه امتیاز این دیدار دوخته است. علیرضا مرزبان بار‌ها به مردم مسجد سلیمان قول داده که این تیم را در لیگ برتر حفظ می‌کند، اما مشکلات مالی و پشتیبانی تاکنون او و تیمش را اذیت کرده است. در سوی دیگر، جلالی توانست هفته گذشته اولین پیروزی خود را با نساجی به دست بیاورد و روند تیمش را بهبود بخشد. او هم برای ابقای این تیم در لیگ برتر نیازمند پیروزی در این دیدار است. هر چند مساوی هم نمی‌تواند برای نساجی نتیجه بدی باشد، اما پیروزی یک نتیجه ایده‌آل و دلچسب برای اهالی قائم‌شهر است. این دیدار با ۳۰ دقیقه تأخیر نسبت به سه دیدار دیگر و در ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان برگزار می‌شود.
 

***

دیروز در ادامه رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر، فولاد خوزستان و استقلال تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار ۳ بر یک به سود آبی‌های تهران به پایان رسید. گادوین منشا (۱۵)، پاتوسی (۴۰) و ایسما (۹۵) برای استقلال، حسین بیت سعید (۳۸) برای فولاد گل زدند. استقلال با این پیروزی ۳۷ امتیازی شد و هر چند همچنان در رده چهارم قرار دارد، اما فاصله اش با صدر جدول کمتر شد. فولاد هم با ۲۵ امتیاز در رده هفتم جدول قرار گرفت.
دیدار تیم‌های فوتبال پارس جنوبی جم و سایپا هم در شهر جم برگزار شد که دو تیم در پایان به تساوی بدون گل رضایت دادند. این دیدار در شرایطی با تساوی به پایان رسید که زمین ورزشگاه جم از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بود و عملا اجازه ارائه فوتبال روی زمین را از دو تیم گرفته بود. ضمن اینکه تیم سایپا در دقیقه ۷۰ صاحب یک ضربه پنالتی شد که این ضربه را رضاوند زد و رحمان احمدی آن را مهار کرد. شاگردان علی دایی با این تساوی ۲۰ امتیازی شدند و در رده دهم جدول جای گرفتند. پارس جنوبی هم با ۲۵ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد.
تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان به مصاف هم رفتند که رد یک بازی پربرخورد و پرحاشیه شاگردان برانکو با یک گل پیروز شدند و موقتا به صدر جدول بازگشتند. علی علیپور تنها گل این بازی را به ثمر رساند. پرسپولیس با این پیروزی ۴۱ امتیازی شد و با دو بازی بیشتر نسبت به سپاهان صدر جدول را در اختیار گرفت.
در ادامه رقابت‌های هفته بیستم، تیم فوتبال ذوب آهن در ورزشگاه خانگی میزبان ماشین سازی تبریز بود که این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید. ذوب آهن که روز‌های خوبی را سپری نمی‌کند در بیست هفته گذشته لیگ برتر تنها دو پیروزی کسب کرده و با وجود حضور علیرضا منصوریان بازهم نتوانسته از انتهای جدول فاصله بگیرد و همچنان می‌تواند از گزینه‌های سقوط باشد.


جمعه ۱۰ اسفند ۹۷
* تراکتورسازی تبریز- فولاد مبارکه سپاهان– ساعت ۱۶ – ورزشگاه یادگار امام تبریز
داور: اشکان خورشیدی کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – علی میرزابیگی کمک داوران اضافی: رضا کرمانشاهی – محمدباقر پورباقر داور چهارم: علی اکبر نوری ناظر داوری: حسین عسکری
* پیکان تهران- پدیده مشهد– ساعت ۱۶ – ورزشگاه شهداء شهر قدس
داور: محمدرضا اکبریان کمک ها: یعقوب حجتی – مهرداد نجفی کمک داوران اضافی: کمیل غلامی – کیوان علی محمدی داور چهارم: حسن انتظاری ناظر داوری: مسعود عنایت
* سپیدرود رشت- استقلال خوزستان– ساعت ۱۶ – ورزشگاه سردار جنگل رشت
داور: محمدحسین زاهدی فرد کمک ها: رحیم شاهین – یوسف مغروری کمک داوران اضافی: سعید رحیمی مقدم – مجید محمدی داور چهارم: علی اکبر عظیم پور ناظر داوری: محمدعلی فروغی
* نفت مسجدسلیمان- نساجی مازندران – ساعت ۱۶:۳۰ – ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
داور: محمدحسین ترابیان کمک ها: علیرضا ایلدروم – امیرمحمد داودزاده کمک داوران اضافی: یاسر همرنگ – احمد محمدی داور چهارم: حمید نادری ناظر داوری: حسین خانبان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار