کد خبر: 946068
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان عنوان کرد:
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان خواستار جمع‌آوری آثار به‌جا مانده از ملاعلی سمنانی و انتشار آن‌ها شد.

داود فیض با بیان این مطلب اظهار کرد: بنیاد نخبگان استان در همین راستا مجموعه مقالات و سخنرانی‌های نکوداشت حکیم‌الهی را منتشر می‌کند اما به نظر می‌رسد باید برای انتشار آثار حکیم‌الهی و جمع‌آوری آثار وی باید دستگاه‌های فرهنگی تلاش بیشتری انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید گرد غربت از چهره حکیم‌الهی زدوده شود تصریح کرد: ملاعلی از چهره‌های پرآوازه حکمت و فلسفه و یکی از گنج‌های پنهان این منطقه است اما با این وجود در دیار خود غریب است.

فیض با بیان اینکه باید مستندسازی بیشتری در خصوص وی صورت گیرد افزود: بنیاد نخبگان استان سمنان آمادگی دارد در این خصوص با دیگر دستگاه‌های مسوول همکاری کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان با انتقاد از آنچه غربت آرامگاه این چهره برجسته علمی در سمنان می‌خواند گفت: آرامگاه ایشان با وجود اینکه در منطقه مناسبی در شهر سمنان واقع شده اما به آن رسیدگی نشده و علاوه بر اینکه در داخل مقبره هیچ امکاناتی وجود ندارد فضای بیرونی آرامگاه نیز نیازمند آرایش و پیرایش بیشتری است.

وی در خصوص برنامه‌های بنیاد نخبگان استان در خصوص معرفی مفاخر علمی ،هنری و فرهنگی استان گفت: بنیاد نخبگان استان برنامه تکریم چهره‌های برجسته علمی استان را در برنامه کاری خود دارد و تاکنون چندین برنامه در این خصوص برگزار کرده که تازه‌ترین آنها همین نکوداشت ملاعلی سمنانی است.

فیض با بیان اینکه بزرگداشت مفاخری از همه شهرستان‌های استان به استثنای دو شهرستان میامی و آرادان از سوی بنیاد نخبگان برگزار شده اضافه کرد: تاکنون از سوی بنیاد نخبگان استان بزرگداشت چهره‌های همچون استاد نادعلیان در مهدیشهر، آیت‌الله فریض در سرخه، دکتر جلالی در شاهرود، آیت‌الله ترابی در دامغان، پروفسور اعوانی در سمنان، دکتر طباطبایی و پروفسور کردوانی در گرمسار، استاد خالصی در سمنان، شهید پازوکی و...برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان از مشارکت در برگزاری نکوداشت چهره‌هایی که در حوزه‌های علمی، هنری و فناوری سرآمد هستند، استقبال می‌کند گفت: البته استان سمنان شخصیت‌های علمی، سیاسی و فرهنگی بسیاری دارد که نیاز است دیگر دستگاه‌ها نیز در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان با بیان اینکه به‌زودی بزرگداشت آیت‌الله عباسعلی اختری در سرخه برگزار می‌شود اضافه کرد: این آیین نکوداشت 15 اسفندماه امسال برگزارو از خدمات علمی آیت‌الله عباسعلی اختری تجلیل خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر