کد خبر: 944427
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
معاون بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به اینکه برجام در دل دشمنان امید ایجاد کرده و این امید در دل دشمن سبب شده است تا فتنه اقتصادی شکل بگیرد گفت: برجام توانست در دل دشمن امیدی ایجاد کند؛ مبنی بر اینکه ما مستأصل شده‌ایم.

جوان آنلاین: محمد جواد لاریجانی در اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی شهرستان مهدی‌شهر در بیت‌الزهرای این شهر با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان هرساله در آستانه 22 بهمن کارهایی (علیه ملت و انقلاب اسلامی ایران) انجام می‌دادند؛ اما امسال بسیار عصبانی و خشمگین هستند و سرمایه‌گذاری عظیمی (برای دشمنی با ایران) انجام داده‌اند که بر خشم وسیع آنها از جمهوری اسلامی ایران دلالت دارد.

وی با بیان اینکه امروز باید از خود بپرسیم که چرا امسال دشمنان این همه از ما خشمگین هستند تصریح کرد: البته پاسخ آن بسیار ساده است؛ چراکه دشمنان منتظر بودند تا بعد از 40 سال جمهوری اسلامی ایران ساقط شود؛ اما اکنون بعد از 40 سال دیدند که جمهوری اسلامی ایران مانند یک کوه استوار ایستاده است و ازاین‌رو طبیعی است که از ما عصبانی باشند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اضافه کرد: دشمنان در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر دشمنی که می‌توانستند؛ علیه ایران انجام دهند را انجام دادند و همواره منتظر سقوط جمهوری اسلامی ایران بودند؛ نه منتظر ظهور قدرتی که از خلیج فارس تا دریای مدیترانه نفوذ داشته باشد و بنابراین بسیار خشمگین‌اند و بسیار احساس خطر می‌کنند و بیکار ننشسته‌اند و فعالیت وسیعی کرده‌اند، البته امکانات آنها نیز برای فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران بیشتر از گذشته است.

لاریجانی با بیان اینکه دشمنان مقدار زیادی تبلیغات برای تک تک افراد ملت ما تهیه کردند افزود: اکنون دیگر ساخت برنامه‌های عمومی علیه ملت ایران مدنظر آنها نیست؛ چراکه تک‌تک ملت بزرگ ایران مورد هدف آنها در برنامه‌های تبلیغاتی آنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به همین دلیل موضوع اینترنت و فضای مجازی بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: یک آمار بسیار ساده نشان داده است که در سه ماه گذشته به ازای هر فرد ایرانی 4.3 پیام حاوی شبهه علیه انقلاب اسلامی ایران ارسال کرده‌اند و بنابراین امروز باید بسیار مراقب اقدامات دشمن باشیم؛ چراکه امروز شرایط مان حساس است.

معاون بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه امروز کشور در یک نابه‌سامانی اقتصادی قرار دارد تصریح کرد: این یک واقعیتی است که ما در آن قرار داریم و این نابه‌سامانی اقتصادی شبیه یک زخم است که سبب نشستن حشرات موزی روی آن می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه امروز محور حرکات دشمنان بسیار جالب و حساب شده است و به تک تک افراد جامعه ما ناامیدی را پس از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی القا می‌کند عنوان کرد: امروز دشمنان مشکلات اقتصادی را برای اهداف شوم خود دستاویز قرار می‌دهند و چون زخم مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد؛ این توطئه شوم دشمنان می‌تواند انسان و افراد را به تناسب اطلاعات و دانش آنان تحت تأثیر قرار دهد و در این فضای نابه‌سامانی اقتصادی کار ما خنثی کردن حرکات دشمن است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال زیر سؤال بردن خدمات انقلاب اسلامی در این 40 سال است افزود: مقدمه تبلیغات دشمن این است که بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی چرا وضعیت کشور این‌گونه است و چرا باید وضع اقتصادی ما به‌هم‌ریخته باشد، البته در مطبوعات و رسانه‌های داخلی ما نیز درصدی از این موارد وجود دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: دشمنان با تبلیغات وسیع خود می‌خواهند القا کنند که این وضعیت دو دلیل دارد؛ یکی اینکه اسلام به درد مملکت‌داری نمی‌خورد و دوم اینکه نمی‌توان جلوی آمریکا بایستیم.

لاریجانی اضافه کرد: دشمن می‌خواهد این موضوع را القا کند که به دلیل شعارهای مرگ بر آمریکای ملت ایران، آمریکا عصبانی شده و ما را تحریم می‌کند و بنابراین باید با این کشور روابط دوستانه برقرار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان از این موضوع به این نکته پی برد که عصبانیت دشمنان از ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به این دلیل است که مردم بصیر ایران همواره در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاده‌اند.

معاون بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به ویژگی‌های مهم 22 بهمن امسال نسبت به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته بیان کرد: 22 بهمن امسال 22 بهمنی است که باید با بصیرت همراه باشد و نه‌تنها ضروری است که در این راهپیمایی حضور یافته و نشان دهیم که جمهوری اسلامی ایران پس از 40 سال از عمر پربرکت خود همچنان زنده و بالنده است؛ بلکه باید با بصیرت بالا در این راهپیمایی حضور یابیم.

لاریجانی با اشاره به ضرورت‌های مقابله با شبهه ‌افکنی دشمنان تصریح کرد: باید شبهات دشمنان را درست فهمیده و پاسخ آن را بدانیم و بدانیم که کجای این حرف‌های دشمنان غلط است؛ بنابراین وقتی دشمن تهاجم فکری و تبلیغاتی می‌کنند؛ فرصتی نیز برای ما ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی هیئت‌هایی با بصیرت بوده و سیاست‌باز نیستند خاطرنشان کرد: اما هیئت‌های مذهبی سیاسی به معنی مسلح به سلاح بصیرت هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه عنوان کرد: امروز باید شبهات را بدانیم و برای خانواده خود و جوانان کشور توضیح دهیم؛ بنابراین باید هم خودمان به سلاح بصیرت مسلح شویم و هم در دیگران بصیرت افزایی کنیم.

لاریجانی با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود در کشور یادآور شد: نخستین مسئله‌ای که در این میان بسیار مهم است؛ این است که ما شرایط اقتصادی کشور را به‌درستی بفهمیم.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور نابه‌سامان است و این محصول 2 موضوع و پدیده است افزود: امروز در کشور 2 موضوع فتنه اقتصادی و افت کارآمدی سبب مشکلات اقتصادی موجود در کشور شده است و این دو مورد باهم اتفاق افتاده است.

آثار سقوط امپراتوری غرب مشهود است

معاون بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه فتنه اقتصادی مانند همان فتنه 88 است تصریح کرد: در فتنه 88 دشمنان می‌خواستند تا مردم را به کف خیابان‌ها بیاورند و «رأی ما کجاست؟» هم کلیدواژه و شعار دشمنان در این فتنه بود و امروز هم دشمن به دنبال کشاندن مردم به خیابان‌ها با شعار «پول ما کجاست؟» هستند و این برنامه دشمنان است، البته فتنه اتاق فرماندهی نیز دارد و این بار اتاق فرماندهی فتنه اقتصادی از سوی دشمنان آشکار است.

لاریجانی عنوان کرد: به قدرت رسیدن ترامپ در آمریکا از برخی جهات فرصتی مغتنم برای جهان اسلام است؛ چراکه این فرد آن چیزی که قبلاً پنهان‌کاری شده و با «شکلات دیپلماتیک» بیان می‌شد را صراحتاً می‌گوید و در واقع رئیس‌جمهور آمریکا خیلی پرده‌ها را کنار زد.

وی با بیان اینکه ترامپ شرایط خود آمریکا را نیز روشن کرده است خاطرنشان کرد: ما امروز آثار یک سقوط را در امپراتوری غرب به‌ویژه آمریکا می‌بینیم و امروز دیگر بحث عمومی متفکران غربی موضوع سقوط امپراتوری غرب است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: اینکه ترامپ گفته است که اگر استیضاح شود جنگ داخلی در آمریکا به راه می‌افتد؛ نکته‌ای درست است؛ چراکه به نظر می‌رسد کشور آمریکا در آستانه درگیری بسیار وسیع مسلحانه داخلی است.

لاریجانی با اشاره به مواضع رئیس‌جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ آن عنوان کرد: ترامپ اعلام کرده است که می‌خواهد آن‌چنان اوضاع اقتصادی ایران را به هم بریزد که مردم ایران به خیابان‌ها بیایند و حکومت را به پایین بکشند و وزیر امور خارجه «کم‌عقل‌تر» او نیز به‌صراحت بیان کرده است که برنامه‌های وسیعی از سوی آمریکا در ایران اجراشده است که اوضاع اقتصادی ایران به هم بریزد تا مردم بین «گرسنگی» و «ساقط کردن حکومت جمهوری اسلامی» مخیر شوند و این‌ها موضوعاتی است که از سوی دشمنان درجه‌یک اسلام و ایران اسلامی به‌صراحت بیان می‌شود.

وی با اشاره به همراهی اروپا با تحریم‌های آمریکا علیه ملت بزرگ ایران گفت: ترامپ به اروپایی‌ها نیز پیامی داد مبنی بر اینکه اروپا با فرصت سوزی به برجام عمل نکند تا اوضاع اقتصادی ایران از سوی آمریکا به هم بریزد و حتی «آب‌باریکه» باز شده از سوی اروپا نیز پس از آن به جایی نرسد و دیدیم که اروپایی‌ها نیز با آمریکا در این زمینه همکاری کردند و در هماهنگی با آمریکا این مسئله (اعلام سازوکار مالی مستقل اروپا با ایران) را کش دادند و امید آنها نیز این بوده که اوضاع اقتصادی ایران به هم بریزد و این موضوع یک فتنه است.

معاون بین‌الملل قوه قضائیه با تأکید بر اینکه نوع برخورد با فتنه و نیز برخورد با ناکارآمدی بسیار متفاوت است گفت: در موضوع فتنه باید چشم فتنه را کور کرده و با آن برخورد امنیتی و قضایی داشت و این همان کاری است که اکنون در کشور انجام می‌شود و دستگاه‌های امنیتی ایران آن (فتنه و فساد اقتصادی) را کشف کرده و به دستگاه قضایی می‌دهند و دستگاه قضایی نیز با قدرت و سرعت به این موضوعات رسیدگی می‌کند و آن را در کشور می‌بینیم و به همین دلیل وضعیت اقتصادی کشور به یک استقرار رسیده است.

لاریجانی با اشاره به نوع مواجهه با افت کارآمدی مسئولان تصریح کرد: ناکارآمدی را نمی‌توانیم با کار امنیتی و قضایی درمان کنیم؛ چراکه ناکارآمدی باید تنها با مدیریت جهادی حل شود و مشکل در این زمینه جای دیگر است.

وی با توصیف شرایط اقتصادی کشور عنوان کرد: امروز کشور ما شبیه به یک پهلوانی است که قهرمان کشتی جهان هم هست و 20 سال نیز برای این قهرمانی زحمت کشیده است؛ اما اکنون به دلیل سرماخوردگی و تب روی زمین افتاده است و در این شرایط باید این قهرمان را درمان کرد و نباید اجازه دهیم تا دشمنان سرمان را کلاه بگذارند؛ چراکه باید توجه داشته باشیم که گرچه نابه‌سامانی و عارضه در کشور وجود دارد؛ اما جمهوری اسلامی ایران یک کشور با بنیه‌ای قوی است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: نباید گفت که اصلاً در کشور مشکلی وجود ندارد چراکه این مشکلات وجود دارد و گفتن اینکه مشکل نداریم درست نیست اما امروز لازم است تا ریشه مشکلات را بفهمیم

لاریجانی تأکید کرد: دشمن می‌خواهد ما قدرت و عزت جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یک قهرمان منطقه‌ای و جهانی نبینیم؛ بنابراین بصیرت حکم می‌کند که ما تصویر درستی از خود داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی موفقیت‌های کشورمان در مدت 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اینکه جمهوری اسلامی بعد از 40 سال به‌عنوان قطب جوشان پیشرفت علمی در غرب آسیا مطرح می‌شود و اینکه جوان‌های ما در میدان علم، گوی سبقت را از اطرافیان می‌برند نکته مهمی است و مسئله کمی نیست؛ بنابراین وقتی دشمنان می‌بینند که جمهوری اسلامی ایران با تکیه‌بر جوانان خود در علوم مدرن و روز دنیا کشور نخست غرب آسیا است و اینکه ما در تکنولوژی هسته‌ای به جایی برسیم که قد آنان از کشورمان در پیشرفت تکنولوژی هسته‌ای کوتاه‌تر شود؛ برای آنان قابل درک و هضم نیست و مذاکرات هسته‌ای و برجام نیز برای همین است.

معاون بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه نگرانی غرب از کشورمان برای این بوده است که جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که رآکتور اتمی آن برق هزاران خانه را روشن می‌کند و خود این کشور نیز تکنولوژی آن را در دست دارد به عدم مخالفت خود با مذاکرات هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: من نه مخالف سیاسی، بلکه مخالف فنی و حرفه‌ای مذاکرات برجامی بوده‌ام؛ چراکه معتقدم این مذاکرات با نیت خوب و تکنیک بد (از سوی مذاکره‌کنندگان کشورمان) انجام شد؛ اما غربی‌ها که دنبال برجام آمدن برای این بود که توانمندی ما زیاد نشود.

لاریجانی با بیان اینکه دشمنان دانشجویان ما را از رفتن به بیش از 40 رشته علمی در دنیا ممنوع کرده‌اند و این موضوع در دنیای علم سابقه ندارد تصریح کرد: این افتضاح است که دانشجوی دکترای ایرانی در کشور غربی را اخراج می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشمندان کشور گفت: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری در فرهنگ اسلامی در همه ابعاد ازجمله علم و دانش دارای زکات بوده و زکات نیز دارای برکت است اما غربی‌ها بخل علمی را ترویج می‌کنند.

«تحریم» تهاجم به حقوق ملت ایران است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه نفوذ سیاسی امروز جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست عنوان کرد: در تاریخ سابقه نداشته است که در ایران حکومتی به وجود بیاید که تا دریای مدیترانه نفوذ داشته باشد و دشمن از این موضوع وحشت کرده است.

لاریجانی با اشاره به دلایل ایجاد فتنه اقتصادی در کشور گفت: فتنه اقتصادی چند دلیل وجود دارد و یکی از دلایل موضوع تهاجم‌ها است؛ چراکه تحریم تهاجم به حقوق ملت بزرگ ایران است و در تحریم آمریکا حقوق ملت بزرگ ایران مورد هجوم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از اشکالاتی که به برجام وارد است همین موضوع برد ـ برد است خاطرنشان کرد: برد ـ برد مدلی برای مذاکره است که ما برای دو طرف در زمینه بخشی از تقاضاهای آنان امتیازاتی قائل شویم؛ اما در بحث تحریم‌ها، دشمن مانند دزد به خانه ما آمده و وسایل ما را جمع کرده و می‌خواهد با خود ببرد و ما وسایل خود را با دشمن تقسیم می‌کنیم و می‌گوییم برد-برد بوده است.

معاون بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه ما در مقابل تجاوز دشمن ـ که نمونه آن تحریم است‌ـ باید دفع تجاوز را داشته باشیم و نباید به دزد باج بدهیم تصریح کرد: تنها چیزی که دنیا می‌تواند آن را از ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران مطالبه کند؛ این است که ما نشان دهیم که به دنبال ساخت سلاح اتمی نیستیم؛ اما اکنون که جمهوری اسلامی ایران به «ان.پی.تی.» پیوسته است؛ پای عهد خود نیز می‌ایستد.

لاریجانی با اشاره به اینکه برجام در دل دشمنان امید ایجاد کرده و این امید در دل دشمن سبب شده است تا فتنه اقتصادی شکل بگیرد خاطرنشان کرد: برجام توانست در دل دشمن امیدی ایجاد کند؛ مبنی بر اینکه ما مستأصل شده‌ایم؛ اما ملت بزرگ ایران هیچ‌گاه مستأصل نشده است.

وی با بیان اینکه قسمتی از مشکلات اقتصادی امروز کشور مربوط به ناکارآمدی است عنوان کرد: باید گفت که مسئولان کشور انسان‌های متدین بوده و می‌خواهند برای مردم کار و خدمت کنند اما باید ریشه‌های افت کارآمدی را پیدا کنیم.

شیوه مدیریتی دولت برای اداره کشور متناسب با شرایط امروز نیست/نمی‌توان بالای ابرها مسائل را مدیریت کرد

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه مدیریتی که دولت برای اداره کشور به کاربرد؛ متناسب با شرایط امروز ما نبود خاطرنشان کرد: گرچه برخی از مدیران کشور تجربه‌های زیادی را برای حوزه کاری خود داشته‌اند؛ اما نحوه مدیریت کشور تناسبی با شرایط موجود در جامعه نداشت.

لاریجانی اضافه کرد: مدیریت ما به‌گونه‌ای نیست که ما در مدتی بنشینیم و بالای ابرها مسائل را مدیریت کنیم؛ چراکه ما امروز به مدیریت جهادی در کف میدان عمل نیاز داریم و امروز نیاز مدیریتی ما مدیریت میدانی است و این نیاز مدیریتی امروز کشور شبیه به مدل مدیریتی بسیجی مبتنی بر کارشناسی است.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که استراتژی مقاومت و جنگ که جمهوری اسلامی ایران توانست به آن برسد و امروز یک دکترین شگرف در دنیای نظامی است؛ چگونه شکل گرفت.

معاون امور بین‌الملل با تأکید بر اینکه امروز باید انتظاراتمان از دولت کاملاً روشن باشد تصریح کرد: کسانی که می‌گویند دولت روحانی باید استعفا دهد کاملاً اشتباه می‌کنند. دولت آقای روحانی باید بر سرکار بماند و یک انسجام صحیح در مدیریت کشور ایجاد کند و همه باید پشت سر آن باشند؛ چراکه توفیق آقای روحانی توفیق همه ماست و ما به دنبال این هستیم که مشکلاتمان را بفهمیم و پشت سر مقام معظم رهبری مسائل خود را اصلاح کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه تلقی نادرست برای توسعه کشور یکی دیگر از علت‌های افت کارآمدی دولت است تصریح کرد: بر اساس صحبت‌ها و اظهارات همین دوستان انتظاراتشان این بود که پس از برجام، پول نفت ایران خارج رفته و ما با واردات جنس کشورمان را آباد کنیم؛ اما باید استراتژی توسعه ما تکیه‌بر توان داخلی و پرهیز از تکیه‌بر توان دشمنان و خارجی‌ها باشد و امروز باید به جوانان خود اعتماد کنیم و از اعتماد به آنان نترسیم؛ چراکه این اعتماد کارساز است.

وی با بیان اینکه نباید به پر بودن اجناس در فروشگاه‌ها افتخار کنیم؛ چراکه افتخار به این است که ما اجناس خود را خودمان تولید کنیم؛ «عدم تحرک» را یکی دیگر از دلایل افت کارآمدی دولت دانست و افزود: مسائل اقتصادی ما نیاز به تحرک موضعی دارد و تقسیم اعتبارات از سوی مرکز از بزرگ‌ترین اشکالات است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه امروز نیاز است با کار جهادی و بسیجی اعتبارات مدنظر برای توسعه واحدهای تولیدی متوسط به خود این واحدها برسد عنوان کرد: در غیر این صورت توزیع اعتبارات از سوی مرکز سبب تحرک در این بخش نمی‌شود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه بصیرت و سرمایه عظیمی است که ما را در مقابل بحران‌ها نگه می‌دارد و مسیر را اصلاح می‌کند خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات امروز کشور ناشی از این است که دشمن را به‌درستی نمی‌شناسیم؛ چراکه دشمن خود را در لباس‌های دیگر به ما نشان می‌دهد و انحراف در دین ایجاد می‌کند و انحراف در دین نیز نفاق می‌آورد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار