کد خبر: 944182
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
‌دلیل قوام سپاه، بسیج است؛ زمانی که بسیج با بدنه سپاه عجین شد، سپاه قدرت فعلی را کسب کرد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در مراسم معرفی فرمانده بسیج قوه مقننه گفت: همه بدنه مجلس شورای اسلامی حب بسیج دارند و دلیل اینکه اقدامات بسیج طی سال‌های اخیر در مجلس به صورت روان پیش می‌رفت این موضوع بود، آقای سید محمود هاشمی نیز یکی از فرماندهان خوب و پرتلاش است که با تدبیر عمل کرده و ذهن عملیاتی، سرزندگی و شادابی کار را نیز دارد، امیدواریم با مسئولیت جدید حرکت رو به جلویی را شاهد باشیم.
سرویس سیاست جوان آنلاین: رئیس قوه مقننه گفت: به خاطر داریم یکی از مؤسسات خوب بعد از انقلاب اسلامی سپاه بود که یکی از تدابیر راهبردی امام خمینی (ره) است. سپاه در اول پیروزی انقلاب با نظم آن زمان شکل گرفت و تبدیل به یک نهاد قدرت برای دفاع از آرمان‌های انقلاب شد. دلیل قوام سپاه، بسیج است؛ زمانی که بسیج با بدنه سپاه عجین شد، سپاه قدرت فعلی را کسب کرد. وی با اشاره به اینکه بسیج یک امر فرعی نیست بلکه امری اصلی است و این نهاد قوام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ایجاد کرد، ادامه داد: امروز با توجه به شرایط کشور، ریل‌گذاری جدید بسیج مستضعفین اقدام مناسبی محسوب می‌شود.
لاریجانی افزود: علاوه بر آموزش‌های عقیدتی که اهمیت بسیار زیادی دارد، فراموش نکنید بسیج بخشی از دفاع کشور است و باید همواره آماده باشیم، بسیجی‌ای که آموزش کافی را ندیده باشد، بسیجی واقعی نیست، توصیه می‌کنم آموزش‌های نظامی را مستمراً در دستور کار قرار دهید.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسلمان واقعی باید آموزش نظامی دیده باشد و این موضوع بازدارنده است، امام خمینی (ره) نیز بر این موضوع تأکید داشتند که همه باید آمادگی لازم را داشته باشند. وی افزود: در قوه مقننه بخشی از کار مربوط به کارکنان است و باید برای آن‌ها برنامه داشته باشید، در قسمت نمایندگان نیز می‌توان در وجوه مختلفی فعالیت کرد. شرایط مجلس به گونه‌ای است که اغلب نمایندگان و بسیاری از کارکنان سابقه دفاع، رزم و جانبازی دارند و از خانواده شهدا هستند.

برای حل مسائل کشور باید از بسیج استفاده کرد
دکتر لاریجانی در پایان با بیان اینکه برای حل مسائل کشور لازم است که در قوه مقننه تصمیماتی گرفته شود تا از کلیات بسیج استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی می‌تواند اگر ایده‌ای در این مورد وجود داشته باشد روی آن کار کند، از سرمایه بسیج باید برای حل مشکلات مردم استفاده کرد و همچنین به برخی از وزرا مخصوصاً وزیر آموزش و پرورش برای حل مشکلات اعلام کردند تا از بدنه بسیج استفاده کنند.

فعالیت‌های بسیج به سمت خدمت‌رسانی
سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه بسیج به گفته فرماندهی معظم کل قوا با حضور نخبگان، تحصیل‌کردگان و افراد فنی، کلید طلایی حل مشکلات کشور است، تصریح کرد: در مأموریت‌های عمقی ما، عمق بخشی داخلی مورد تأکید قرار گرفته، در دو سال اخیر ریل‌گذاری جدیدی داشتیم و سمت و سوی فعالیت‌های خود را به سمت خدمت‌رسانی برده‌ایم که دو فقره آن اردو‌های جهادی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.
وی ادامه داد: اطمینان دارم با نگاه عمیقی که در دیدگاه رئیس مجلس شورای اسلامی وجود دارد، سال بهتری را در بسیج مستضعفین تجربه می‌کنیم. در این نشست سرهنگ سید محمود هاشمی به عنوان فرمانده بسیج قوه مقننه معرفی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار