کد خبر: 939605
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
پس از اعلام لیست نهایی تیم ملی فوتبال برای جام ملت‌ها
سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه پس از اعلام لیست ۲۳ نفره و نهایی شدن تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا از آغاز ماجراجویی شاگردانش برای درخشش در این رقابت‌ها خبر داد و از منتقدان خواست از تهمت‌های تلافی‌جویانه دست بردارند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: کارلوس کی‌روش پس از پایان اولین تمرین که با حضور ۲۳ بازیکن لیست نهایی تیم ملی فوتبال برای جام ملت‌ها در کمپ اسپایر دوحه قطر برگزار شد، روبه‌روی خبرنگاران ایستاد و از آخرین وضعیت ملی‌پوشان صحبت کرد. کی‌روش در ابتدای حرف‌هایش از آغاز ماجراجویی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌ها خبر داد: «۲۶ دسامبر (۵ دی) روزی است که ما رسماً سفر خودمان را برای این ماجراجویی آغاز و پرواز می‌کنیم.»
سرمربی پرتغالی در ادامه درباره اعلام لیست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌ها و بحران مصدومیت ملی‌پوشان هم اینطور توضیح داد: «حذف برخی از بازیکنان کار راحتی نیست، اما مجبور هستیم که این کار را انجام دهیم. شکی نداریم که موج مصدومیت‌هایی که با آن مواجه شدیم مرا مجبور کرد که برخی از تصمیماتم را عوض کنم. من اعتماد کامل دارم که بازیکنان جایگزین بازیکنانی که از تیم ملی کنار رفتند عملکرد خوبی خواهند داشت. هنوز با مصدومیت‌های بازیکنانی مثل جهانبخش روبه‌رو هستیم که تا یک هفته آینده و بعد از بازی با قطر به ما ملحق خواهد شد. مراعات او را می‌کنیم تا زودتر خوب شود.» کی‌روش در پاسخ به این سؤال که تیم ملی نسبت به جام جهانی تغییرات کمی داشته و تجربه حضور در روسیه چقدر می‌تواند به تیم ملی در امارات کمک کند، هم معتقد است: «تجربه داشتن، موضوع بسیار مهمی است، اما توانایی استفاده از تجربه از آن هم مهم‌تر است. الان که ۲۶ دسامبر است واقع‌بینانه باید بگوییم که فقط ۱۲ روز با اولین بازی در جام ملت‌ها فرصت داریم و این یعنی اینکه ۱۲ روز فرصت داریم آماده شویم و در این فرصت فقط پنج یا شش جلسه جدی تمرینی خواهیم داشت و باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم و به سطحی از آمادگی برسیم تا برای بازی با یمن آماده باشیم.»
وی در ادامه حرف‌هایش کنایه‌ای هم به کسانی زد که از تیم ملی توقع قهرمانی دارند: «ما باید از نظر تاکتیکی و پایه‌ای تمرینات گذشته را مرور کنیم و باید بگویم که به بازیکنانم سراسر اعتماد دارم، اما مسابقات جام ملت‌های آسیا بسیار سخت است و برای همین است که در ۴۰ سال گذشته تیم ملی ایران نه تنها قهرمان شده بلکه به فینال هم نرسیده است، اما برخی تظاهر می‌کنند که کار ما راحت است ولی من می‌گویم که قهرمانی در آسیا مثل خوردن کیک آسان نیست.»
کی روش معتقد است که تیم‌های دیگر حاضر در جام ملت‌ها هم بیکار ننشسته‌اند: «ما شانس خوبی داریم؛ چراکه در ۸ سال گذشته پیشرفت خوبی داشتیم، اما برخی کارشناسان فکر می‌کنند که برای خوشحالی آن‌ها بقیه تیم‌ها خوابیده‌اند. من از شما می‌پرسم که آیا قطر، امارات، ویتنام، عراق و... در این سال‌ها خوابیده‌اند؟ آیا عربستان و بقیه تیم‌ها دست روی دست گذاشته‌اند؟ نه! اما ما می‌دانیم که چرا آن‌ها این حرف‌ها را می‌زنند، چون می‌خواهند بگویند کار ما راحت است تا ما از تنها هدفی که داریم دور شویم تا به ما لطمه بزنند تا نتوانیم به هدفی که داریم دست یابیم.»
سرمربی تیم ملی فوتبال در بخش دیگری از حرف‌هایش باز هم منتقدانش را بی‌نصیب نمی‌گذارد: «آن‌ها می‌خواهند دستاورد‌های ما را تحقیر کنند، اما ما روی خودمان حساب می‌کنیم و آن طور که بازیکنانم گفتند اگر راه رسیدن به موفقیت را یک کوه در نظر بگیریم، هدف ما نوک قله است و در این باره باید بگویم صعود کردن کار سخت و دشواری است، اما در این راه کسی دست ما را نمی‌گیرد، اما هل دادن راحت است و گاهی با یک هل دادن و حتی فوت کردن کسی از روی کوه سقوط می‌کند.»
هر چند کی روش خودش در این گفت‌وگو از گوشه و کنایه به منتقدان دست برنداشت، اما از آن‌ها خواست تا بعد از جام ملت‌ها دندان روی جگر بگذارند: «خواست عاجزانه من این است که آقایان برای سه هفته تمام صحبت‌ها و حرف‌های دیگر را کنار بگذارند و کنار تیم ملی باشیم. آیا این مسئله آنقدر سخت است که در این مدت پرچم سفید رنگ صلح را بالا ببریم و دست از تمام تهمت‌ها و حرف‌هایی به این شکل تلافی‌جویانه و تهمت‌ها برداریم. آیا این مسئله اینقدر سخت است. ما باید در این مدت همه کنار تیم ملی باشیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار