کد خبر: 939488
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
نگاهی به ادعا‌های تکراری کی‌روش پس از تساوی مقابل فلسطین
‌کارلوس کی‌روش با وجود تمرین ملی‌پوشان در بهترین کمپ فوتبال دنیا و دریافت پاداش ۵۰ میلیونی برای بازی‌های دوستانه، مدعی است تیمش هیچ حمایتی نشده و مانند بی‌بضاعت‌ها با آن‌ها رفتار می‌شود، ادعایی که خیلی‌ها می‌گویند برای توجیه ناکامی احتمالی در جام ملت‌هاست.
سعيد احمديان
خبری از آشتی نیست، آتش توپخانه‌های دو طرف حتی سنگین‌تر از قبل هم شده، نه کی‌روش و نه منتقدان تیم ملی قصد کوتاه آمدن ندارند و فرصتی را برای حمله به هم از دست نمی‌دهند. مانند همین تساوی مقابل فلسطین که بهانه‌ای شد تا دوباره زخم اختلافات سر باز کند.

شبیه بی‌بضاعت‌ها با ما رفتار می‌کنند!
کی‌روش گویا بیشتر از آنکه حواسش را به اولین بازی مقابل یمن در جام ملت‌ها جمع کند، بیشتر از هر چیزی به دنبال یکی به دو کردن با منتقدان تیم ملی است و خیلی‌ها می‌گویند همه این نالیدن‌ها، ادعای کمبود امکانات و حمایت‌ها، شاید یک هدف بیشتر نداشته باشد، آن هم توجیه ناکامی در جام ملت‌هاست. همین است که کی‌روش حتی در فاصله دو ساعت مانده به بازی تدارکاتی تیم کشورمان با فلسطین به جای تمرکز روی این بازی، سرگرم خط و نشان کشیدن برای کسانی است که به تیم ملی نقد دارند و حتی در این راه ابایی از کوچک کردن بازیکنانش هم ندارد. او در متنی که پیش از بازی با فلسطین در اینستاگرام منتشر می‌کند، می‌نویسد: «متأسفانه مجبورم قلبم را از طرف کسانی که نمی‌توانند صدای خود را به گوش برسانند، بگشایم. ادامه مشاهده رفتار غیرمحترمانه و به دور از وجاهت که با کادر و بازیکنان تیم ملی شده، دردناک است... افرادی باشرافت که تعهدات خانوادگی و توقعات شخصی بجا و بحقی دارند. پس از تمامی فداکاری‌ها و تلاش‌هایی که آن‌ها برای موفقیت تیم ملی انجام داده‌اند، من از مشاهده رفتاری که با کادر و بازیکنان من همانند افراد بی‌بضاعت و تیره‌بخت می‌شود، خسته و دل‌زده هستم.» متن گلایه‌آمیز کی‌روش در شرایطی است که او پاسخ نمی‌دهد که تمرین در یکی از بهترین کمپ‌های فوتبال دنیا و پاداش ۵۰ میلیونی، آن هم برای بازی دوستانه کجایش نشان‌دهنده رفتاری همانند «افراد بی‌بضاعت و تیره‌بخت» با تیم ملی است که وی در بیانیه‌اش به آن اشاره کرده است!

تمسخر قهرمانی‌های ایران
تساوی با فلسطین در حالی که تیم ملی کشورمان سال ۹۰ این تیم را با هفت گل شکست داده بود، نتیجه‌ای نبود که کی‌روش و هواداران فوتبال انتظارش را داشتند. با این حال این نتیجه دستاویزی می‌شود تا کی‌روش آن را با بهانه تکراری و مضحک کمبود امکانات و بازی‌های تدارکاتی توجیه کند و انتظارات از تیم ملی را به‌رغم تدارک کامل این تیم برای جام ملت‌ها پایین بیاورد و حتی در صحبت‌های کنایه‌آمیز انتظار مردم برای قهرمانی را به تمسخر بگیرد: «تمام کسانی که در ایران هم بودند، فهمیدند جام ملت‌ها مثل چیزکیک یا برشی از یک کیک نیست. البته شما در ۴۰ سال گذشته هر سال در جام ملت‌ها برنده شده‌اید و قهرمان بوده‌اید، پس چرا این مرتبه قهرمان نشویم؟!»
او در ادامه حرف‌هایش بهانه‌های همیشگی را پیش می‌کشد و به‌رغم اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی مناسب برای جام ملت‌ها برای توجیه ناکامی در جام ملت‌ها جاده را صاف می‌کند: «چهار تیمی می‌توانند به مرحله پایانی برسند که سرمایه‌گذاری مناسب، کار پایه‌ای مناسب، رفتار و نگرش خوبی داشته باشند و خداوند تیم‌هایی را که خوب تمرین نکرده باشند و خوب آماده‌سازی نکنند، تنبیه می‌کند.» کی‌روش در ادامه حرف‌های عجیبش سعی می‌کند فشار را از روی بازیکنانش بردارد تا نمایش ضعیف‌شان را در امارات توجیه کند، آن‌هم بازیکنانی که برای نگرفتن پاداش برد بازی‌های دوستانه راه قهر با مردم را در اردوی گذشته پی گرفتند: «بازیکنانم از درون خوشحال نیستند، وقتی خوشحال نیستند نمی‌توانند خوب کار کنند. وظیفه من ارتقای روحیه بازیکنان است. درون بازیکنان غمگین است و در این شرایط آن‌ها قادر به انجام بهترین عملکرد خود نیستند.»

فرار از دادن وعده قهرمانی
چند ساعت بعد از صحبت‌های کی‌روش در سالن کنفرانس ورزشگاه الدحیل دوحه، او در ارتباط تلفنی با برنامه نود باز هم برابر سؤال‌های بدون چالش و سفارشی عادل فردوسی‌پور، در شرایطی که به گفته وزیر ورزش در شرایط سخت اقتصادی بهترین حمایت‌ها از فوتبال شده است، در فراری رو به جلو مدعی می‌شود که هیچ حمایتی از تیم ملی نشده است: «هیچ حمایتی نداشتیم و اینجا تنها هستیم.» این ادعا در حالی است که این روز‌ها با حمایت صورت گرفته، تیم ملی در مجهزترین کمپ‌های فوتبال جهان تمرین می‌کند. کی‌روش در پایان برنامه هم حاضر به دادن وعده قهرمانی با وجود اصرار‌های مجری برنامه نشد و سعی کرد به‌رغم انتظار‌های معقولی که از تیم ملی برای قهرمانی وجود دارد، در بازی با کلمات مدعی تلاش برای تسخیر قلب‌های مردم شود: «مهم‌ترین مقامی که می‌توان به دست آورد قلوب هواداران فوتبال ایران است. تلاش می‌کنیم تا قهرمان قلب‌های مردم ایران باشیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار