کد خبر: 939303
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰
مدیر استودیو رضوان مطرح کرد
سازندگان مجموعه انیمیشن «سارینا» معتقدند که این مجموعه انیمیشنی با هدف قهرمان‌سازی و روحیه‌بخشی به کودکان سرطانی تولید شده است.
سید مرتضی ذاکر
سرويس فرهنگی جوان آنلاين: اسدالله دیانتی، مدیر استودیو رضوان گفت: فصل اول سریال انیمیشن سارینا در ۱۳ قسمت هفت دقیقه‌ای با همکاری مؤسسه خیریه کودکان فرشته‌اند و به سفارش مرکز متنا تولید شده است و هم‌اکنون در حال مذاکره با وزارت بهداشت برای تولید چهار فصل دیگر این سریال هستیم.

دیانتی با اشاره به شرایط روحی کودکان سرطانی افزود: این کودکان به صورت مستمر از محیط اطراف خود پیام‌های منفی دریافت می‌کنند و باور عمومی غیر قابل درمان بودن سرطان خواه ناخواه به ایشان القا می‌شود. ضمن اینکه شرایط دشوار جسمی و درمان‌های سخت و آزاردهنده روحیه این کودکان را فرسوده می‌کند به همین دلیل بود که بر آن شدیم تا انیمیشنی بسازیم که موضوع آن مرتبط با کودکان سرطانی باشد. دیانتی اظهار داشت: قهرمان این انیمیشن یعنی سارینا در اثر ظلم غول به بیماری دچار می‌شود که آثار جانبی شبیه به سرطان دارد و مو‌های زیبای او می‌ریزد. این مسئله سبب می‌شود کودک سرطانی با قهرمان داستان همذات‌پنداری کند و برای خود قهرمانی از جنس خود داشته باشد. دومین مسئله اینجاست که سارینا تسلیم بیماری نمی‌شود و روحیه خود را نمی‌بازد بلکه با کمک برادرش سورنا و دوستش شیرو به نبرد غول می‌روند و او را شکست می‌دهند و بیماری سارینا درمان پیدا می‌کند. این مسئله سبب می‌شود تا کودک سرطانی مشاهده کند که قهرمانش برخلاف تصورات القا شده از این بیماری نه تنها از پا درنیامده، بلکه بر بیماری غلبه کرده و در نتیجه روحیه او برای مبارزه با بیماری تقویت شود.

مدیر استودیو رضوان تأکید کرد: همچنین یکی از اهداف استودیو رضوان و انجمن کودکان فرشته‌اند، از تولید این سریال تزئین و تجهیز اتاق کودکان سرطانی در بیمارستان با کاغذ دیواری، روبالشتی، ملحفه، جلد سرم و سایر وسایل دربردارنده تصاویر سریال سارینا است تا هم این مسئله فضای افسرده درون اتاق این کودکان را به فضایی شاد تبدیل کند و هم کودکان را به طور مداوم به یاد قهرمان پیروزی بر بیماری بیندازد و این تأثیر مثبت روانی را مضاعف کند و در این راستا گفت‌وگو‌های مقدماتی نیز با مسئولان وزارت بهداشت صورت گرفته است و در صورت موفق بودن مذاکرات پس از پخش سریال در دستور اجرا قرار خواهد گرفت. فصل اول انیمیشن سارینا در ۹۱ دقیقه در سال ۱۳۹۷ با تکنیک دوبعدی کات اوت به تهیه‌کنندگی اسدالله دیانتی و کارگردانی کیانوش عابدی در استودیو رضوان تولید شده است و سرپرستی دوبلاژ این مجموعه را سعید شیخ زاده بر عهده داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار