کد خبر: 939052
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
واکنش‌ها به واگذاری سرخابی‌ها ادامه دارد
همزمان با استارت دوباره پرونده واگذاری، وزارت ورزشی‌ها در مصاحبه‌های سریالی از تلاش‌های بی‌وقفه خود برای حل مشکلات این دو باشگاه می‌گویند
همزمان با استارت دوباره پرونده واگذاری، وزارت ورزشی‌ها در مصاحبه‌های سریالی از تلاش‌های بی‌وقفه خود برای حل مشکلات این دو باشگاه می‌گویند، به طوری که سلطانی‌فر از پرداخت ۹۰ درصد بدهی‌های دو تیم خبر می‌دهد و داورزنی نیز در تأیید حرف‌های وزیر ورزش می‌گوید که پوستمان کنده شد تا مشکلات سرخابی‌ها حل شود. صحبت‌هایی که همگی در یک راستاست، حل مشکلات پرسپولیس و استقلال در آستانه واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی!
حالا همه نگاه‌ها به سازمان خصوصی‌سازی است که قرار است بعد از بررسی‌های کارشناسانه، دو تیم را قیمت‌گذاری کند و در همین راستا با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش، خواستار پرونده مالی سرخابی‌ها شده است. پرونده‌ای که به گفته یکی از اعضای سازمان خصوصی‌سازی، آگاهی از آن برای تعیین قیمت لازم و ضروری است: «اطلاع از پرونده مالی سرخابی‌ها و وضعیت صورتحساب‌های مالی و بدهی آن‌ها لازمه قیمت‌گذاری است.» پرونده‌ای که البته طبق گفته‌های وزیر ورزش و معاونان او خیلی هم نباید سنگین باشد، چراکه با توجه به ادعا‌های چند روز اخیر آنها، طی دو سال گذشته ۹۰ درصد بدهی‌های این دو تیم پرداخت شده است!
پوست مان کنده شد
گویا حالا تمام دغدغه وزارت تنها مشخص شدن چارت جدید مدیریتی دو باشگاه است. این همان چیزی است که معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش به وضوح از آن سخن می‌گوید. محمدرضا داورزنی دیروز در این باره به خبرگزاری فارس گفت: «پوست ما کنده شد تا مسائل این دو باشگاه حل شد. الان دقیقاً باشگاه لیست بدهکاران را می‌داند و اینکه با چه کسانی تسویه شده است. دوران بلاتکلیفی و سختی دو باشگاه تمام شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکلیف هیئت مدیره هم روشن می‌شود. اینکه دو باشگاه به بورس بروند یا فرابورس را سازمان خصوصی‌سازی تعیین می‌کند.» البته داورزنی تاکید می‌کند که سرخابی‌ها به شخص واگذار نخواهند شد: «بعید است آن‌ها را به شخص بدهیم و واگذاری‌اش به صورت سهامی عام و مردم محتمل‌تر است.»

شرایط خصوصی سازی مهیا نیست
با این حال صادق درودگر، رئیس بخش بازاریابی سازمان لیگ فوتبال معتقد است که به رغم تصمیم دولت، شرایط برای واگذاری استقلال و پرسپولیس آماده نیست. درودگر دیروز به خبرگزاری فارس گفت: «مدعی خصوصی کردن هستیم، یعنی بخش خصوصی فعال و عاقل باید در ابتدا باشگا‌ها را به سود رسانی برساند و سپس برای فروش سهام آن باشگاه آن را ارائه به بورس کند مثل باشگاه‌های بزرگ دنیا منچستر، بارسا و رئال مادرید که هر کدام از این باشگاه‌ها باید در آمد‌های خود را داشته و شرایط به گونه‌ای مهیا باشد که در سایه برنامه ریزی مالی بتوانند تراز و بیلان مالی مثبتی داشته باشند.»
رئیس بخش بازاریابی سازمان لیگ فوتبال خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را منوط به حل ماجرای حق پخش تلویزیونی می‌داند: «در حال حاضر برای خصوصی کردن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و باشگاه‌های دیگر شرایط مهیا نیست به این دلیل که در کشور قوانین حمایتی از بخش خصوصی نداریم و این موضوع امکانپذیر نیست، خصوصی سازی برای این دو باشگاه امکانپذیر نیست، ما هنوز در کشور نتوانستیم یکی از اصلی‌ترین موارد فوتبال که همان حق پخش تلویزیونی مسابقات است را حل کنیم آنوقت چگونه می‌توانیم این دو باشگاه بزرگ را خصوصی کنیم.»
درودگر پیش‌بینی کرد که این بار هم خصوصی‌سازی سرخابی‌ها به نتیجه نمی‌رسد: «تا آنجا که من اطلاع دارم در سازمان خصوص سازی بعضی از دوستان به ویژه قبل از انتخابات ریاست جمهوری به خصوص در دوره دوم انتخابات بحث واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در رسانه‌ها منتشر و آخر هم هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد. بحث خصوصی سازی باشگا‌های استقلال و پرسپولیس با دیگر باشگاه‌ها این تفاوت را دارد که در ابتدا باید بحث اجتماعی، سیاسی و فرهنگی این دو باشگا‌ها حل شود و بعد دستگاه‌های تابع باید نظر نهایی خود را بدهند و به نظر من تا این دستگاه‌ها نظر خود را صراحتاً و کتباً اعلام نکنند هیچ اتفاقی در بحث خصوصی سازی این دو باشگاه صورت نمی‌گیرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار