کد خبر: 938913
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
رئیس گروه فناوری اطلاعات دانشگاه سمنان خبر داد
رئیس گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه ای دانشگاه سمنان از تولید و انتشار افزونه ضد فیشینگ مرکز آپا دانشگاه سمنان در وبگاه مرکز ماهر خبر داد .

دکتر مجید افصحی با اعلام این خبر گفت: فیشینگ، یکی از روش‌هایی است که مجرمان سایبری با استفاده از آن و با ایجاد یک صفحه پرداخت جعلی که بسیار شبیه صفحه پرداخت اصلی است اقدام به کلاهبرداری و سرقت می‌کنند .
وی با بیان اینکه در این روش هکر کاربر را به این صفحه جعلی هدایت می‌کند ادامه داد: در صورتی که کاربر اطلاعات حساب خود را در این صفحه وارد کند، ناخواسته این اطلاعات را در اختیار هکر قرار خواهد داد .
رئیس گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه ای دانشگاه سمنان گفت: به منظور مقابله با این جرم سایبری، مرکز آپا دانشگاه سمنان یک افزونه ضد فیشینگ برای مرورگرهای وب توسعه داده که تا کنون بیش از 300 درگاه‌ جعلی پرداخت بانکی را با موفقیت تشخیص داده است .
دکتر افصحی با بیان اینکه کاربران می‌توانند با افزونه ضد فیشینگ مرکز آپا دانشگاه سمنان، پرداختی امن و مطمئن را تجربه کنند افزود: در حال حاضر این افزونه برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم در دسترس است و به تازگی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور (مرکز ماهر) نیز صفحه‌ای را به نشانی https://antiphish.certcc.ir در وبگاه خود به این افزونه اختصاص داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار