کد خبر: 932968
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
مرد ایرانی که به دلیل اقامت غیرقانونی در کشور ترکیه بازداشت شده بود، قاتلی بود که از هفت سال قبل به اتهام ارتکاب قتل در جنوب تهران تحت تعقیب قرار داشت.
مرد ایرانی که به دلیل اقامت غیرقانونی در کشور ترکیه بازداشت شده بود، قاتلی بود که از هفت سال قبل به اتهام ارتکاب قتل در جنوب تهران تحت تعقیب قرار داشت.
به گزارش خبرنگار ما، ۲۵ مهرماه امسال به پلیس اینترپل ایران خبر رسید که مردی ایرانی به نام سهیل کریمیان به اتهام اقامت غیرقانونی در کشور ترکیه بازداشت شده است. بعد از اعلام خبر و انجام تشریفات قانونی سهیل از طریق مرز ماکو در اختیار پلیس اینترپل ایران قرار گرفت. مأموران پلیس بعد از تحقیق از سهیل متوجه شدند که اسم واقعی او مراد. ث. است. وقتی نام مراد در سامانه پلیس جست‌وجو شد، معلوم شد که مراد ۳۵ ساله از هفت سال قبل به اتهام قتل عمد تحت تعقیب پلیس قرار دارد. پس از آن بود که متهم به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد. او در اولین بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و در شرح حادثه گفت: خانه من در فلکه دوم دولت‌آباد است. شامگاه ۱۵ آبان سال ۹۰ راهی قهوه‌خانه‌ای در خیابان فداییان اسلام شدم، آنجا با یکی از دوستانم مشاجره کردم. هر دو نفر ما به علت مصرف مشروب مست کرده بودیم، برای همین خیلی زود با هم درگیر شدیم. من چاقو کشیدم و چند ضربه‌به شکم او زدم که زخمی شد و بعد از آنجا فرار کردم و در خانه یکی از دوستانم پنهان شدم. ساعتی بعد گفتند، دوستم به علت شدت جراحت در بیمارستان جانش را از دست داده است. از ترس اینکه بازداشت و قصاص شوم، مقداری پول فراهم کردم و به صورت غیرقانونی از کشور خارج شدم. ابتدا خودم را به آلمان رساندم و با اسم مستعار سهیل کریمیان به مدت پنج سال داخل کمپ مهاجران زندگی کردم؛ آنجا هم با مهاجران دیگر مدام درگیر می‌شدم که تصمیم گرفتم به ترکیه بروم؛ برای مدتی هم در کشور ترکیه به صورت غیرقانونی زندگی کردم تا اینکه مأموران پلیس من را بازداشت کردند. وقتی متوجه شدند که اوراق اقامت به همراه ندارم من را به پلیس بین‌الملل ایران تحویل دادند.
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات بیشتر از متهم به دستور قاضی منافی‌آذر بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران در اداره دهم پلیس آگاهی تهران جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار