کد خبر: 932225
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
در چهارمحال و بختیاری
مردم شهرستان لردگان با برپایی موکب عزاداری از زائران اربعین حسینی در محور چهارمحال و بختیاری به خوزستان میزبانی کردند.
حمیرا رحیمی

شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری چند سالی است که در مسیر محور فلات مرکزی به جنوب کشور قرار گرفته است و کم کم جاده های این شهرستان به یک محور ترانزیتی تبدیل شده است.
بیشتر مسافران جنوب یا فلات مرکزی از محور لردگان به بروجن برای رفتن به اصفهان یا خوزستان استفاده می کنند که روزانه 30 هزار تردد در محور بروجن به لردگان به سمت استان خوزستان ثبت می شود.
طی این سالها، بخشی از کاروان راهیان نور یا زائران اربعین حسینی نیز از این مسیر تردد می کنند و به سمت خوزستان می روند یا به فلات مرکزی بازگشت دارند.
مردم شهرستان لردگان برای دومین سال با برپایی موکب عزاداری، از زائران اربعین حسینی که به سمت پایانه های مرزی شلمچه یا جذابه خوزستان می روند به گرمی استقبال و پذیرایی کنند.
مردم شهرستان لردگان با سهیم شدن در حماسه عزاداری اربعین حسینی، زائران را به سمت خوزستان بدرقه می کنند تا این شهرستان به یک منطقه زائر محوری تبدیل شود.
مسوول موکب حضرت اباعبدالله حسین (ع) لردگان می گوید: این موکب از بیست و پنجم مهرماه تا 5 آبانماه به صورت شبانه روزی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کند.
حفیظ الله غریبی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: محوطه باز برای پارک خودروها در نظر گرفته شده است تا زواری که از استانهای شمالی یا شرقی و مرکزی کشور قصد رفتن به خوزستان را داشته باشند در این موکب استراحت کنند.
بخشی از زائران حسینی از مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان عبور می کنند و برای رسیدن به خوزستان از محور بروجن به سمت لردگان استفاده می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر