کد خبر: 931941
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
آزادی میزبان شب سخت پرسپولیس- السد
رؤیای فینال تنها چیزی است که پرسپولیس به آن می‌اندیشد. رؤیایی که سال گذشته به حقیقت نپیوست، اما امسال برانکو و یارانش عزم خود را برای به چنگ آوردنش جزم کرده‌اند، هرچند که برای رسیدن به آن باید از سد السد بگذرند. تیم میلیاردر قطری با ستاره‌های نام‌آشنا که باید دید در جهنم آزادی هم حرفی برای گفتن دارد یا نه.
رؤیای فینال تنها چیزی است که پرسپولیس به آن می‌اندیشد. رؤیایی که سال گذشته به حقیقت نپیوست، اما امسال برانکو و یارانش عزم خود را برای به چنگ آوردنش جزم کرده‌اند، هرچند که برای رسیدن به آن باید از سد السد بگذرند. تیم میلیاردر قطری با ستاره‌های نام‌آشنا که باید دید در جهنم آزادی هم حرفی برای گفتن دارد یا نه.

از همان روز نخست حضورش در پرسپولیس، وعده‌هایش بلندپروازانه بود. از همان روز‌ها که پرسپولیس را در شرایطی اسفناک تحویل گرفت تا به امروز که در دومین سال پی‌در‌پی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان راه یافته و حالا تنها ۹۰ دقیقه تا فینال فاصله دارد. مرد کروات نیمکت سرخپوشان ساعت ۱۸:۳۰ امروز یارانش را در آزادی به مصاف السد می‌فرستد و تأکید می‌کند که از این بازی جز پیروزی و کسب سه امتیاز چیز دیگری نمی‌خواهد: «افتخار می‌کنیم که در بین چهار تیم برتر آسیا هستیم، اما هدف ما صعود به فینال قهرمانی آسیاست و به جایگاه امروز بسنده نمی‌کنیم. کار سختی داریم و خوب می‌دانیم که السد تیم بسیار قوی است. آن‌ها ژاوی، گابی، هشت ملی‌پوش و بونجاح الجزایری را دارند و استقلال را شکست دادند. همه این‌ها را می‌دانیم، اما ما پرسپولیس هستیم و اینجا هم آزادی است و کسب امتیاز از پرسپولیس در این ورزشگاه با وجود هوادارانی که تحت هر شرایطی در برد و باخت تا دقیقه ۹۰ پشت ما هستند، کار ساده‌ای نیست. یک امتیاز از السد جلو هستیم، اما یک امتیاز روحی - روانی. شانس زیادی برای فینالیست شدن داریم و فقط به این هدف می‌اندیشیم. خوب می‌دانیم اگر به فینال نرویم، واکنش‌ها به‌گونه‌ای خواهد بود که انگار هیچ کاری نکرده‌ایم، اما به این‌ها فکر هم نمی‌کنیم و می‌خواهیم افتخارآفرین باشیم و دل هوادارانمان را شاد کنیم.»

پرسپولیس- السد به قلم AFC
حساسیت دیدار پرسپولیس و السد را می‌توان در گزارش AFC از این بازی نیز دید وقتی می‌نویسد: «پرسپولیس اولین تیمی است که در سال ۲۰۱۸ السد را در ورزشگاه جاسم بن حمد شکست می‌دهد، آن هم به شکلی که سعد الشیب، گلر السد برای مهار مهاجم پرسپولیس ناچار به خطای پنالتی می‌شود.» بازیکنی که البته به دلیل همین خطا و دریافت کارت زرد بازی امروز را از دست داده و فریرا ناچار به استفاده از مشعل برشم شده است. گلری که در بازی با استقلال عجیب‌ترین گل لیگ قهرمانان را دریافت کرد تا سرمربی السد در انتخاب بین او و جهاد، گلر سوم تیمش دودل باشد. البته کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص السد این را هم می‌نویسد که این تیم قبل از نیمه‌نهایی ۲۰ گل به ثمر رسانده بود، ولی در خانه برابر پرسپولیس موفق به گلزنی نشد و حالا قهرمان سال ۲۰۱۱ کار سختی برای خارج شدن از ورزشگاه آزادی با نتیجه مطلوب دارد.» سایت AFC همچنین با توصیف توانایی‌های علیپور، زننده تک‌گل پرسپولیس در دیدار رفت نیمه‌نهایی و همچنین بونجاج و البته اکرم عفیف، بازیکن ۲۱ ساله‌ای که از ویارئال اسپانیا به السد آمده و در هر دو بازی رفت و برگشت یک‌چهارم نهایی برای تیمش گلزنی کرده و موفق به گرفتن پنالتی هم شده، می‌نویسد باید منتظر بود و دید سه‌شنبه شب، شب کدام ستاره خواهد بود.

گزینه‌ای جز صعود نداریم
اگرچه دست برانکو خالی است، اما تیم او با غیرت یارانش تا به اینجا خوب کار کرده، بازیکنانی که از جان برای موفقیت تیم‌شان مایه گذاشته‌اند که اگر اینطور نبود، کامیابی‌نیا ۱۲ ساعت بعد از پنجمین دررفتگی کتف خود برای تمرین کردن راهی ورزشگاه شهید کاظمی نمی‌شد تا برانکو تأکید کند که او بازی خواهد کرد، حتی با یک دست. او در این بازی به‌رغم دیدار رفت، نه فقط کمال که انصاری و حتی ربیع‌خواه را هم در اختیار دارد و می‌رود تا آزادی را برای السد به جهنم تبدیل کند و شبی خاطره‌انگیز برای هواداران تیمش رقم بزند. با این حال همانطور که او تأکید می‌کند، عبور از سد السد کار چندان راحتی نیست، خصوصاً که آن‌ها هم برای کسب نتیجه و صعود به فینال آمده‌اند و فریرا، سرمربی السد نیز تأکید می‌کند که تیمش جز این راه دیگری ندارد: «پرسپولیس دو شانس برای صعود دارد و ما فقط یک شانس، اما بازیکنان برانکو قبل از آمدن به میدان خود را برنده می‌دانند و این به سود ماست. شکست دادن پرسپولیس کار ساده‌ای نیست، آن هم در آزادی، اما می‌دانیم که می‌توانیم برنده این بازی باشیم. در واقع چاره دیگری هم نداریم. تنها گزینه ما پیروزی و صعود به فینال است و بس.»

اگرچه سرمربی السد سعی دارد اینطور نشان دهد که غرور پرسپولیس را فراگرفته، اما با توجه به مصاحبه‌های اخیر قطری‌ها به نظر می‌رسد این آن‌ها هستند که خیلی به پیروزی احتمالی در بازی برگشت مغرور شده‌اند، به طوری‌که عبدالعزیر العطیه، عضو کمیته مشاوران باشگاه السد تأکید می‌کند که این تیم سه گل به پرسپولیس می‌زند و عبدالکریم حسن هم بر این باور است که السد بهتر از استقلال و پرسپولیس است. خوخی بوعلام، مدافع باتجربه السد نیز تأکید می‌کند این تیم هراسی از هواداران حاضر در آزادی ندارد و پرسپولیس را هم مثل استقلال می‌برند. بی‌تردید این همه اطمینان می‌تواند برای حریف قطری دردسرساز شود.

تمام تمرکز برانکو روی بازی امروز است. او حتی برای اینکه تیمش وارد چالش نشود، برای چندمین بار پیاپی چشم بر عدم دریافت مطالباتش از باشگاه بست تا تمرکز شاگردانش به‌هم نخورد و حالا شاید تنها دغدغه گلزنی دیرهنگام پرسپولیس باشد، مسئله‌ای که اگر فکری اساسی برایش نکرده باشند، می‌تواند شب سختی برای برانکو و شاگردانش رقم بزند. شبی که با وجود تمام سختی‌ها، انتظار می‌رود با شادی برای سرخپوشان به پایان برسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار