کد خبر: 918714
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
گزارش «جوان آنلاین» از تاخیر در راه اندازی خط ۷ متروی تهران؛
خردادماه سال گذشته بود که خط ۷ متروی تهران افتتاح شد. مسئولان جدید شهری اعلام کردند که علت تعطیلی این خط نبود ایمنی بوده و گفتند که قرار است تا رفع نواقص و ایرادات آن، مجددا این خط تا پایان سال ۹۶ راه اندازی شود.
محسن هاشمیسرویس اجتماعی جوان آنلاین: خردادماه سال گذشته بود که خط ۷ متروی تهران افتتاح شد. مسئولان جدید شهری اعلام کردند که علت تعطیلی این خط نبود ایمنی بوده و گفتند که قرار است تا رفع نواقص و ایرادات آن، مجددا این خط تا پایان سال ۹۶ راه اندازی شود. سال ۹۶ هم تمام شد و خبری از فعالیت خط ۷ متروی تهران نشد! بنابراین مدیران دوباره وعده دادند که اواخر خرداد این خط افتتاح می‌شود، اما بازهم این کار صورت نگرفت و این خط همچنان در بلاتکلیفی ماند!

مشکلات مالی مانع بهره برداری خط ۷ مترو!
حدود یک ماه گذشته بود که محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی، در خصوص آخرین وضعیت خط ۷ متروی تهران گفت: طبق وعده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار بر این بوده که تا پایان خرداد ماه سال جاری فعالیت خط ۷ مترو از سر گرفته شود و اشکالاتی که موجب توقف فعالیت آن شده بود رفع گردد. بر اساس شواهد و طبق بررسی‌های صورت گرفته و بازدید‌هایی که از این خط انجام شده متاسفانه روند ایمن سازی پروژه بسیار کند پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران پیگیر عمل به وعده‌های معاونت حمل و نقل در خصوص راه اندازی خط ۷ مترو است، ادامه داد: اصلی‌ترین مانع برای بهره برداری مجدد از خط ۷ مترو، کمبود منابع مالی است و امیدواریم هر چه سریعتر این مسئله حل شود. همچنین تهیه و تحویل واگن‌ها به شرکت مترو پروسه‌ای زمان بر است و با توجه به اینکه انعقاد این قراداد‌ها در قالب خرید و ساخت است تقریبا ۱۵ تا ۲۰ ماه طول می‌کشد تا واگن‌ها تحویل شرکت مترو شود!

شهردار تهران: مطابق قول و وعده‌ای که داده‌اید، تلاش کنید
از سوی دیگر خرداد ماه بود که محمد علی افشانی، شهردار تهران از خط ۷ متروی تهران بازدید کرد و گفت: این خط ۷ مترو شامل ۲۲ ایستگاه بوده است، این پروژه قبلاً با ۷ ایستگاه افتتاح شد که نواقصی هم داشت.

افشانی با تأکید بر این موضوع که توسعه قطار شهری اولویت شهرداری تهران خواهد بود گفت: حمل و نقل عمومی نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد.

وی خطاب به مدیرانش گفت: مطابق قول و وعده‌ای که داده‌اید، تلاش کنید تا در موعد مقرر پروژه‌ها افتتاح شود که بعداً مردم حرف و وعده‌های شما را قبول کنند.

محسن هاشمی: از آقای افشانی سوال بپرسید
این در حالی است که محسن هاشمی، رئیس شورای شهر در پاسخ به سوال خبرنگار «جوان آنلاین» در رابطه با بدقولی مدیران شهری و متوقف ماندن خط ۷ متروی تهران طی اظهارات عجیبی می‌گوید: «این سوال را از آقای افشانی بپرسید؛ ما اطلاعی نداریم!»

هاشمی در ادامه و در پاسخ به این سوال که بعد از بدقولی مدیران شهری برای راه اندازی خط ۷ مترو و متوقف ماندن پروژه‌های عمرانی پایتخت چه اقداماتی برای پیشبرد کار انجام شده است، می‌گوید: «در روز‌های آینده پیگیری خواهم کرد!»

مدیران شهری جدید توان تکمیل پروژه‌های عمرانی تهران را ندارند؟!
باید گفت که راه اندازی مجدد خط هفت به گفته مدیران مترو و شهرداری در انتظار تجهیز برخی از ایستگاه هاست که قبلا راه اندازی شده بودند و این بدان معناست که قرار نیست تونل جدیدی کنده شود یا ریل گذاری صورت گیرد. مدیران جدید شهری در افتتاح مجدد خطی در مانده‌اند که کلیه امور زیرساختی آن به طور کامل انجام شده و حتی درهمان دوره‌ای که خط ۷ متروی تهران را تعطیل کردند، پله‌های برقی ۷ ایستگاه راه اندازی شده، فعال بود! حال باید پرسید چگونه از مسئولانی که با وجود زیرساخت‌های از پیش ایجاد شده توان تکمیل نواقص (در صورت پذیرش) را ندارند، می‌توان انتظار داشت خطوط و ایستگاه‌های جدید مترو و اتوبوس احداث کنند؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار