کد خبر: 913688
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳
ایران ۳- کره جنوبی یک
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدارش در هفته پنجم از لیگ ملت های والیبال در حالی میزبان تیم ملی والیبال کره جنوبی بود که توانست در یک بازی تشریفاتی ۳ بر یک کره جنوبی را شکست دهد.

سایت ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدارش در هفته پنجم از لیگ ملت های والیبال در حالی میزبان تیم ملی والیبال کره جنوبی بود که توانست در یک بازی تشریفاتی ۳ بر یک کره جنوبی را شکست دهد. تیم ملی والیبال ایران در بازی دوم خود فردا از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف بلغارستان می رود.

این دیدار که از ساعت ۱۹ با نیم ساعت تاخیر در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد شاگردان کولاکوویچ توانستند ۳ بر یک تیم قعر جدولی کره جنوبی را شکست دهند. تیم ملی والیبال ایران از دوازده مسابقه گذشته خود تنها موفق به کسب ۴ پیروزی شده بود.

ست اول با آبشار عبادی پور و هیاهوی زیاد تماشاگران ایرانی بدست آمد اما کره ای ها با توپ گیری های نقص شان توانستند ۳ بر یک از ایران پیش بیافتند . دو امتیاز کاظمی از روی خط سرویس همه چیز را در امتیاز ۳ به تساوی کشاند.

بازی در ادامه پایاپای ادامه داشت که کره زودتر به امتیاز ۸ و وقت فنی رسید.با وجود تلاش بچه های ما اما جنگندگی زیاد بازیکنان کره باعث شد تا همچنان اختلاف امتیازشان را حفظ کند و تابلو امتیازات نتیجه ۱۶ بر ۱۳ را به سود کره نمایش دهد.بعد از وقفه ای که بخاطر وقت فنی بوجود آمد شاگردان کولاکوویچ توانستند به بازی برگردند و نتیجه را به نفع خود تغییر دهند و ۱۷ بر ۱۶ از حریف خود پیش بیافتند.

هر چند جو سنگین آزادی بسیار به سود تیم ایران بود اما بازیکنان کره بدون هیچ دلهره ای بازی را ادامه دادند تا این که کولاکوویچ مجبور شد در امتیاز۲۱ بر ۱۸ استراحت وقت فنی بگیرد. در ادامه سرویس خوب عبادی پور و دفاع عالی کاظمی بازهم همه چیز را در امتیاز ۲۱به تساوی کشاند.حمایت بی حد و اندازه تماشگران کشورمان باعث شد تا تیم ایران در نهایت این ست را ۲۷بر ۲۵ به سود خود به پایان برساند.

در ست دوم تیم کره جنوبی بازی را بهتر شروع کرد و همان ابتدا توانست در امتیاز ۸ بر ۵ از ایران پیش بیافتد. برتری کره با اشتباهات کم بازیکنانش ادامه یافت و توانست زودتر به امتیاز ۱۶ برسد.این اختلاف امتیاز که حاشیه امنیت خوبی برای کره بوجود آورده بود در نهایت باعث شد تا با استرس کمتر بتوانند ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود خود به پایان برسانند.

در ست سوم امتیازات از همان ابتدا به صورت پایاپای رد و بدل شد اما رفته رفته بازیکنان تیم ملی کشورمان عملکرد بهتری نمایش دادند و توانستند ۱۱ بر ۷ از کره پیش بیافتد هر چند این برتری زیاد دوام نداشت و کره جنوبی توانست زودتر به امتیاز فنی ۱۶ برسد.

بازی ادامه داشت و گزینه استفاده سرعت در خط حمله باعث شد تا ایران ۲۲ بر ۲۰ از حریف خود جلو بیافتد. در این لحظه مجرد به جای معروف وارد زمین شد و عبادی پور با یک آبشار خوب امتیاز ایران و به ۲۴ رساند .در نهایت شاگردان کولاکوویچ توانستند این ست را هم ۲۵ بر ۲۲ به پایان برسانند.

در ست چهارم روند برتری تیم ملی کشورمان ادامه داشت. آبشار خوب شریفی و عبادی پور امان مدافعان کره را بریده بود.امتیاز ۱۵ بر ۱۱ به سود ایران بود که مربی کره درخواست وقت استراحت فنی کرد.تماشگاران کشورمان هیجان خاصی به سالن بخشیده بودند. پاس های سرعتی معروف برای کاظمی نتیجه را ۱۷ بر ۱۵ به سود ایران کرد.عمکلرد خوب حضرت پور در دریافت توپ در انتهای زمین و جای خالی انداختن کاظمی در زمین کره امتیاز ۱۸ را برای ایران به همراه داشت. در نهایت شاگردان کولاکوویچ این ست را هم به سود خود به پایان رساندند تا این اولین بازی ایران در هفته پنجم به سود ایران به پایان برسد.در پایان میلاد عبادی پور بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

 

نتایج کامل دیدارهای روز نخست هفته پنجم

صربستان ۳ - کانادا صفر (۲۵-۲۱، ۲۵-۱۸ و ۲۵-۱۷)

لهستان ۳ - آرژانتین صفر ( ۲۶-۲۴، ۲۵-۲۰ و ۲۹-۲۷)

استرالیا صفر - برزیل ۳ (۲۲-۲۵، ۱۹-۲۵ و ۱۹-۲۵)

بلغارستان ۲- آلمان ۳ (۲۵-۲۱، ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۳، ۲۳-۲۵ و ۱۳-۱۵)

چین ۳ - ژاپن ۱ (۲۵-۱۶، ۲۵-۲۱، ۱۸-۲۵، ۲۵-۲۲)

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار