کد خبر: 904842
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال ایران از امروز برای جام جهانی به صورت رسمی کارش را آغاز کرد، راهی که در نهایت به جام جهانی و بازی‌های دشوار تیم ملی ختم می‌شود.

به گزارش ایسنا، روز گذشته سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد که از شنبه (امروز) فاز نخست اردوی نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی آغاز می‌شود، اردویی که قرار است با حضور پنج بازیکن (شامل یک بازیکن مصدوم) با تمرین امروز عصر از ساعت 17 در پک آغاز شود. این اردو در نهایت به اردوی ترکیه و در نهایت به سفر تیم ملی در روسیه ختم می‌شود اما آنچه نگران کننده به نظر می‌رسد استارت تیم ملی با بازیکنانی بسیار محدود است.

یک سال و نیم پیش کارلوس کی‌روش با پیش‌بینی چنین روزی از فدراسیون فوتبال خواست با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا، زمان بازی‌های مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا را برای کمک به تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی تغییر دهد اما با وجود ارسال این نامه از سوی فدراسیون فوتبال ایران، AFC زیر بار این پیشنهاد نرفت تا به قول سرمربی تیم ملی کنفدراسیون فوتبال آسیا "خالق" مشکلی باشد که این روزها برای تیم ملی دردسرهای فراوانی ایجاد کرده است.

البته در میان تیم‌های آسیایی بیشترین دود لجبازی کنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد ایران به چشم تیم ملی ایران رفت چرا که دیگر تقریبا دیگر تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی کار خود را بدون مشکل پیش می‌برند. عربستان از امروز اردوی خود را با 27 بازیکن در اسپانیا آغاز کرد. استرالیا بدون بازیکن درگیر در لیگ قهرمانان آسیا مشکلی برای آماده سازی بازیکنانش ندارد. این تیم نه تنها نماینده‌ای در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان ندارد بلکه در فهرست این تیم تنها سه بازیکن در لیگ‌ داخلی بازی می‌کنند. ژاپن هم تنها دو بازیکن از تیم کاشیما آنتلرز - تنها تیم ژاپنی مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان - دارد و تیم ملی این کشور هم مشکلی برای آماده سازی تیمش نمی‌بیند.

در این بین تیم ملی ایران مجبور است به خاطر مشکلی که ای اف سی ایجاد کرده و بر خلاف حرف‌هایی که همیشه درباره در اولویت بودن تیم ملی ایران در سال جام جهانی در داخل مطرح می‌شود، کارش را با پنج بازیکن آغاز کند و بدتر از آن اینکه با توجه به درگیر بودن سه تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا (به خاطر برنامه‌ریزی ضعیف AFC)، کادرفنی تیم ملی برای پیدا کردن یازده بازیکن برای بازی دوستانه برابر ازبکستان هم با مشکلات و دردسرهای زیادی روبه‌رو است و مشخص نیست که 29 اردیبهشت با چه ترکیبی به مصاف تیم ملی ازبکستان خواهد رفت.

در شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آفریقا برای کمک به آماده‌سازی تیم‌های آفریقایی حاضر در جام جهانی به هر یک از این کشورها مبلغ 500 هزار پرداخت کرده، همتای آسیایی‌اش برای تقویت نمایندگانش یک پیشنهاد ساده و عملی را نپذیرفته تا این چنین تیم ملی ایران با مشکل بزرگی برای آماده‌سازی خودش در چهل روز مانده تا جام جهانی روبه‌رو شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار