کد خبر: 904815
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
تیم ملی بسکتبال

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال معتقد است نباید شرایطی در تیم ملی ایجاد شود که بگویند مربی بازیکنان باشگاهی را دعوت می‌کند.

مهران حاتمی در گفت و گو با ایسنا، درباره انتقادهای این روزها به فدراسیون بسکتبال مبنی براینکه افراد محدودی به کار گرفته‌ شده‌اند، اظهار کرد: به نظرم درباره این موضوع باید رئیس فدراسیون صحبت کند و بگوید از چه افرادی استفاده کرده‌است. با این حال اعتقاد دارم که هر مدیری وقتی وارد کار می‌شود به هیچ وجه دوست ندارد سیستمش ضعیف باشد و به دنبال کوچک کردن خود نخواهد بود. اکنون نیز زود است که بخواهیم نظر درست بدهیم اما طبیعی است که یک مدیر جدید افراد مورد اعتماد خودش را وارد کار کند.

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ادامه داد: هر سیستمی که وارد کار شود قطعا افراد مورد اعتماد خود را وارد کار می‌کند و این طبیعی است. اکنون نیز این اتفاق افتاده است.

او درباره این موضوع که گفته می‌شود برخی به دلیل نزدیک بودن به محمود مشحون حذف شده‌اند، تصریح کرد: من درباره خودم می‌گویم که هرکس بتواند من را از بسکتبال حذف کند به او پاداش می‌دهم. در این سال‌ها انقدر درگیر بسکتبال بوده‌ام که از بسیاری از کارهایم عقب افتاده‌ام و هرکس بتواند این کار را انجام دهد به او جایزه هم می‌دهم. اگر بخواهند  کمک می‌کنم و اگر هم نخواستند خوشحال می‌شوم.

حاتمی ادامه داد: جا دارد دوباره یادآوری کنم که زمانی هدایت تیم ملی را در اختیار گرفتم که هیچ کس آن را قبول نمی‌کرد و من قدم جلو گذاشتم و اجازه ندادم تیم ملی کشورم روی زمین بماند. آنها که باید می‌فهمند و اگر هم نفهمیدند اشکالی ندارد. کارنامه هرکس مشخص است. ما تیم ملی ایران را در آسیا و اقیانوسیه نایب قهرمان کردیم.

او در پاسخ به این سوال که حضور مربیان ملی در تیم‌های باشگاهی را چطور می‌بیند؟ تصریح کرد: من درباره سرمربی تیم ملی می‌خواهم صحبت جدی‌تری داشته باشم. مربیان خارجی به چیزی جز پول فکر نمی‌کنند و هرجا که یک ریال به آنها بیشتر بدهند قطعا به آنجا خواهند رفت. باوئرمن که هم خانه‌اش را انتخاب کرد و هم پول بیشتر و در نهایت به آلمان برگشت. این برای مربی ایرانی صدق نمی‌کند.

حاتمی ادامه داد: زمانی که من سرمربی تیم ملی شدم خیلی‌ها منتظر بودند تا زمین بخوریم و ما را هو کنند. زمانی که موفق شدیم انگار وظیفه ما بود. یک قرارداد سه ماهه با فدراسیون داشتم که رئیس جدید فدراسیون 15 بار گفته قراردادی با مهران حاتمی ندیده است. این زشت است. کلا با 30 میلیون تومان دستمزد که 3 میلیون آن مالیات بود و کلا 9 میلیون دریافت کردم برای تیم ملی کار کردم.

او افزود: برای تیم ملی کار کردم و با جان و دل آمدم. مسائل مالی مهم نبود،‌ نه اینکه اصلا مهم نبود اما چیزهای مهم دیگری بود که من آنها را انتخاب کردم. وقتی مربی خارجی با دستمزد ماهیانه 14 هزار یورو ول می‌کند و می‌رود این رسالت مربی ایرانی است که قدم جلو بگذارد و من با دلم آمدم و کار کردم اما یک خسته نباشید به من نگفتند.

حاتمی به ایسنا گفت: در پاسخ به حضور مربیان ملی در باشگاه نیز باید بگویم که به نظرم مربیان ملی کنونی باید به سوال جواب بدهند و بگویند که خودشان کدام شرایط را می‌پسندند، و کدام شرایط به صلاح بسکتبال است. خودشان بگویند که کدام شرایط را می‌خواهند. به نظر من اگر مربی ملی در باشگاهی دخل و تصرف دارد بیش از هرچیز باید اصول اخلاقی را رعایت کند و بس. حداقل اگر قرار است مربی در دو جا باشد باید اصول اخلاقی را رعایت کند.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری تبریز که این تیم را قهرمان لیگ برتر ایران کرد گفت: به نفرات دعوت شده به تیم ملی دقت کنید. اگر همین مسیر را ادامه بدهیم در آینده هیچ جایگزینی در تیم ملی نخواهیم داشت. باید یک بار دیگر به جوانان و حضورشان در تیم ملی توجه کنیم. با این مسیر به جایی می‌رسیم که تیم ملی ایران تمام می‌شود و بازیکنی نداریم. معتقدم حرکتی که باوئرمن شروع کرد و من آن را ادامه دادم بهتر بود. باید در کنار توجه به شرایط کنونی تیم ملی، به آینده هم فکر کنیم.

حاتمی با بیان این مطلب که از تغییرات در تیم ملی ناراحت نیست اما از کم لطفی ها دلخور است، گفت: خیلی زشت است که یک نفر به ما نگفت "خسته نباشید! برای تیم ملی زحمت کشیدی و حالا می‌خواهیم یک نفر دیگر باشد." من از جابجایی ناراحت نیستم. فدراسیون جدید آمده و حق دارد از افراد مورد اعتمادش و افرادی که به آن رای داده استفاده کند و مشکلی نیست ولی فکر می‌کنم رعایت ادب و اخلاق این بود که حداقل بگویند خسته نباشی. با 30 میلیون قرارداد که 9 میلیونش را گرفته‌ام تیم را نائب قهرمان آسیا و اقیانوسیه کردم اما مربی خارجی با 14 هزار یورو تیم را در آسیا سوم کرد.

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران همچنین بیان کرد: این را برای افرادی که از این پس در تیم ملی هستند می‌گویم. مربیان ایرانی باید مراقب باشند و بدانند که تفاوت ما با مربیان خارجی چشم آبی همین است اما متاسفانه در ایران یاد نگرفته‌اند که به مربی ایرانی احترام بگذارند.

او در پاسخ به این سوال که آیا حضور مربی تیم ملی در رده باشگاهی شائبه ساز نیست و نمی‌تواند حاشیه‌هایی مثلا در روند جذب بازیکنان در باشگاه‌ها ایجاد کند؟ بیان کرد: قطعا همیشه باشگاه‌ها به دنبال جذب بهترین‌ها هستند اما نکته اینجا است که یک مربی ملی باید بتواند چشمش را روی این نکته ببندد که یک نفر بازیکنش است و دیگری بازیکنش نیست. بازیکنی که 40 دقیقه در لیگ بازی کرد و قهرمان شد از تیم ملی خط خورد یا دعوت نشد اما بازیکنی که یک دقیقه هم بازی نکرد جزو 12 نفر نهایی بود. این قشنگ نیست.

حاتمی افزود: من این اتفاق‌ها را درست نمی‌بینم. اگر قرار است از مربی ایرانی استفاده شود باید نگاه ما فرا باشگاهی شود. قطعا مربی ایرانی بهتر می‌تواند برای تیم ملی کار کند و اما مسیر حرکت طوری باشد که هیچ کس نتواند بگوید مثلا مهران حاتمی بازیکنان خودش را به تیم ملی دعوت می‌کند.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری تبریز در پایان به ایسنا گفت: به نظر من یکی از بازیکنانی که حقش در تیم ملی خورده شده سجاد پذیرفته است. او یکی بهترین‌های لیگ بود. بازیکنی که با 20 سال سن 25 دقیقه در لیگ زمان بازی داشت و یک پدیده بود. حداقل حق او دعوت به اردوی تیم ملی بود که این اتفاق نیفتاد. متاسفانه فصل قبل شهرداری تبریز قهرمان ایران شد اما خیلی از بازیکنانش دیده نشدند. بسکتبال به اسم نیست بلکه به عملکرد درون زمین است. به نظرم هر بازیکنی که در زمین خوب است باید وارد تیم ملی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار