کد خبر: 896889
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر خبر داد
دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: در این جشنواره از بین هفت اثر برگزیده برای داوری، پنج اثر در قالب نوآیین فارسی بوده است.
جواد محقق  در اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در تالار پتروشیمی تبریز اظهار کرد: از بین همه جشنواره‌های فجر، بخش شعر جوان‌ترین بخش بوده که ۱۲ سال از سن این جشنواره گذشته است.

وی افزود: در این جشنواره بیش از ۵۰ هزار کتاب در یک سال منتشر شده و در سه بخش مورد بررسی قرار گرفته است.

دبیر علمی جشنواره خاطرنشان کرد: امروز برگزیدگان انتخاب می‌شوند و امید است روز به روز بر شعرشناسی افزوده شود و البته پذیرای همه نقدهای مسوولانه هستیم. 

وی با اشاره به اینکه قبلاً عده‌ای از ما گلایه داشتند که منتخبان در عرصه شعر کلاسیک هستند، گفت: در این جشنواره از بین هفت اثر برگزیده برای داوری، پنج اثر در قالب نوآیین فارسی بوده است.

محقق ادامه داد: ما هیچ تعمدی روی انتخاب سبک نوآیین و کلاسیک نداریم و این اتفاق براساس ظرفیت و میزان شعرهای چاپ شده در کتاب‌های یک سال گذشته بوده که دبیران و داوران را به آن سمت سوق داده است.

وی ابراز کرد: افتتاحیه جشنواره با برگزاری محافل شعر در شهرهای کرمانشاه، اصفهان، تهران و شیراز برگزار شد و امروز در تبریز به منزلگاه پایانی رسید.

جشنواره بین‌المللی شعر فجر با آرمان بالندگی گونه‌های شعر، از سال ١٣٨٥ هر ساله میزبان شاعران است.

در دوازدهمین دوره شعر فجر، آثاری که سال گذشته با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌‌اند در گروه‌­های شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

 در جشنواره امسال حدود 3 هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب شعر در حوزه بزرگسال و ۶۷۰ اثر در حوزه کودک و نوجوان و ۲۰۰ اثر در بخش درباره شعر در این جشنواره مورد بررسی قرار گرفته است.

در این جشنواره علاوه بر ایران، آثاری از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان و بوسنی و هرزوگوین نیز وجود داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر