کد خبر: 865613
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
فیلمساز تبریزی:
فیلمساز تبریزی ارتقاء کیفیت آثار سینمایی در نخستین جشنواره فیلم کوتاه تبریز را نتیجه تلاش سینماگران دانسته و گفت: این موضوع به واسطه هیچ ارگان و نهاد متولی این موضوع که باید از سینماگران حمایت کنند، رخ نداده است.
حسین اصل عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: سطح فیلم‌ها نسبت به سال‌های قبل خیلی ارتقاء پیدا کرده که این اتفاق به خود سینماگران مربوط می‌شود.

وی افزود: سینماگران تبریزی خود توانسته‌اند در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی و کشوری حضور داشته باشند و در واقع سطح کارها را از نزدیک ببینند و با علم بر اینکه روز به روز سینما از لحاظ تکنیک و محتوایی در حال پیشرفت است. در واقع حالا متوجه شده‌اند که رویکردها نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است.

فیلمساز تبریزی ادامه داد: این همت خود بچه‌ها بوده که کارهای خوبی از آنها منعکس شده و عملا از ارگان‌ها و متولیانی که اسم متولی برای خود گذاشته‌اند و قرار است از بچه‌های سینما حمایت کنند و نمی‌کنند،حرکت خاصی در واقع ندیده‌ام.

کارگردان «مردن به وقت آغاز» تصریح کرذ: همین حرکت هم همت خود بچه‌های انجمن سینماگران آذربایجان‌شرقی بود که پشتوانه آن هم خود همین بچه‌ها هستند.

عبداللهی با اشاره به سطح نخستین جشنواره فیلم تبریز اظهار داشت: در بهترین جشنواره‌های دنیا هم به هر حال یک سری کاستی‌ها ممکن است باشد. شرایط و اتفاقات ممکن است باعث شود یک سری اتفاقاتی که برای جشنواره مشکل پیش بیاید. این چشنواره نوپاست و به هر حال برای دوره‌های آتی باید این نواقص از طرف دوستان گفته شود تا دوره‌های بعدی اصلاح شود.

وی افزود: در این روزهای جشنواره قرار است اتفاقات خوبی رخ دهد که بهترین اتفاق استقبال خوب مخاطبان است که آمده‌اند و کارها را دیده‌اند.

این فیلمساز تبریزی با بیان اینکه به اعتقاد من بهترین و مهم‌ترین اتفاق همین است که بچه‌ها بتوانند کارنامه کاری خود را اینجا ببینند، تصریح کرد: در این محفل می‌توانند درباره فیلم‌های خود صحبت کنند. در واقع فرصتی است تا چند روزی در طول سال بچه‌ها با هم باشند، صحبت کنند، ممکن است در این گفت‌وگوها ایده‌های خوبی برای جشنواره‌های بعدی شکل بگیرد.

عبداللهی یادآور شد: به هر حال من فکر می‌کنم بودن جشنواره از نبودن آن خیلی بهتر است؛ حتی اگر مشکلاتی داشته باشد. فکر می‌کنم در این راستا کمک مسؤولان، ارگان‌های مختلف و حتی خود مردم می‌تواند برای دوره‌های بعدی کارساز باشد.

این فیلمساز در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع برپایی نخستین جشنواره فیلم تبریز اتفاق خوب و بزرگی در شهر ماست که مسؤولان باید دست به دست هم دهند تا جشنواره خوبی داشته باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر