کد خبر: 849362
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
بر اساس قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، تمام قواي كشوري و لشكري موظف و مکلف به حركت در چارچوب اصول بنيادين و...
عبدالله متوليان
نویسنده: عبدالله متوليان
 
بر اساس قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، تمام قواي كشوري و لشكري موظف و مكلف به حركت در چارچوب اصول بنيادين و سياست‌هاي كلي نظام (و سياست‌هاي بخشي منبعث از سياست‌هاي كلي) كه توسط ولايت مطلقه فقيه ابلاغ مي‌گردد بوده و هر‌گونه انحراف، تخلف يا تغيير آنها، اقدامي مجرمانه و بر‌خلاف قانون اساسي تلقي مي‌شود.
 
فرمايش مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه‌اي در جمع مسئولان نظام و سفراي كشورهاي اسلامي مبني بر «سپردن تعهد هر يك از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري به مردم كه براي پيشرفت امور كشور، براي توسعه‌ اقتصادي، براي بازكردن گره‌ها، نگاه‌شان به بيرون از اين مرزها نخواهد بود، نگاه به خود ملت خواهد بود» نيز از جمله همان سياست‌هاي كلي نظام است كه بايد با جديت تمام از سوي رئيس‌جمهور دوازدهم عملياتي شود. رئيس‌جمهور بعدي بايد اين «ايمان، اتحاد، ايستادگي و حضور در صحنه» را حفظ كرده و با استفاده از توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي داخلي و برنامه‌ريزي عاقلانه، ساخت دروني نظام را چنان مستحكم كند كه دشمن از توطئه‌هايش مأيوس شود و دست از دشمني بردارد.
 
نگاه به درون لوازم و مقدماتي دارد كه از مهم‌ترين آنها «خدمتگزاري خالصانه و اعتماد به مردم و ولي نعمت دانستن آنان»، «اصلاح نيت و پرهيز از رياست و قدرت‌طلبي»، «كار جهادي و انقلابي»، «پرهيز جدي از تشريفات زايد و اسراف»، «ساده‌زيستي و فاصله گرفتن از خوي كثيف اشرافي‌گري»، «عزم جدي و ملي براي مبارزه با انواع فساد»، «برنامه‌ريزي منطبق با اصول بنيادين و سياست‌هاي كلي نظام»، «استفاده خردمندانه از ظرفيت‌هاي داخلي»، «دل بريدن از دشمنان و بيگانگان» و... است. نگاه به داخل موجب تقويت حس رضايت‌مندي و بالارفتن مشاركت سياسي مردم و افزايش استحكام دروني نظام شده كه از نتايج و ثمرات آن در بعد خارجي «رفع سايه تهديد دشمن و امنيت ملي» و در بعد داخلي، «رفع موانع و مشكلات موجود بر سر راه پيشرفت و در نتيجه رشد ضريب امنيت اجتماعي، اخلاقي، اقتصادي و افزايش ضريب آرامش روحي مردم و جامعه» خواهد شد. اين تفكر كه برخي مسئولان، امنيت كشور و مردم را مديون حضور خود يا برجام مي‌دانند، تفكر غلط و بي‌پايه و اساسي بوده و مسير خدمتگزاري و ولي نعمت دانستن مردم را به ناكجا‌آباد طلبكاري و سيادت بر مردم مي‌كشاند.
 
در همين راستا، رهبر فرزانه و معزز انقلاب اسلامي روز يك‌شنبه در جمع كارگران فرمودند: «شنيده‌ايم در گذشته بعضي‌ها گفته‌اند كه وقتي ما آمديم مسئوليت پيدا كرديم توانستيم سايه‌ جنگ را از سر كشور رفع كنيم؛ نه، اين حرف‌ها، حرف درستي نيست، آنچه كه سايه‌ جنگ را و سايه‌ دشمن را در طول اين سال‌هاي متمادي از سر كشور رفع كرده است، حضور مردم بوده ‌است.» مقام معظم رهبري علت اين ديدگاه را نيز با شفافيت بيان مي‌فرمايند: «وقتي ملت در صحنه حضور پيدا مي‌كند دشمني كه مي‌خواهد با اين نظام مبارزه كند مجبور مي‌شود عقب بنشيند و تعرض نكند؛ وقتي بين ملت و نظام فاصله ايجاد شد و ملت در صحنه حضور پيدا نكرد، آن‌وقت هر كاري بخواهند مي‌توانند انجام دهند.
 
رويكرد رئيس‌جمهور آينده و همه نامزدهاي انتخاباتي لزوماً علاوه بر فاصله گرفتن از توهمات غربگرايانه و غير‌انقلابي موجود و تعهد و التزام عملي به «نگاه به درون» بايد اصلاح نيت‌ها و قبول خدمت جهادي و انقلابي به مردم، به ويژه اقشار ضعيف و محرومين باشد و شعارهاي نامزدهاي انتخاباتي نيز بايد به طور صريح نشان بدهد كه آن نامزد مي‌خواهد از قشر ضعيف كشور حمايت كند. بي‌شك امروز ما از سر و صداها و عربده‌كشي دشمنان بيروني نگراني جدي نداريم و بر اين باوريم كه تهديد اصلي براي مردم و نظام از ناحيه آسيب‌هاي داخلي نظير «فقر»، «فساد»، «ركود»، «بيكاري»، «تبعيض و حمايت از مرفهين بي‌درد»، «اشرافي‌گري»، «غرب‌باوري و عدم اعتماد به مردم»، «فرصت‌سوزي» و‌... است كه علاوه بر تخريب باور و ايمان مردم، پايه‌هاي استقلال و امنيت كشور را نيز سست خواهد كرد.  بر اين اساس انتظار اين است كه مردم شريف و انقلابي ايران با حضور و مشاركت حداكثري خود در صحنه انتخابات و انتخاب شايسته‌ترين و نزديك‌ترين فرد به ويژگي‌هاي مذكور، راه خدمت به كشور و مردم به ويژه اقشار ضعيف جامعه و پيشرفت كشور بر اساس «نگاه به درون» را هموار سازند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار