کد خبر: 838533
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
کارگردان تئاتر از اجرای دو نمایشنامه‌خوانی «سرزمین آفتاب» و «تنبل مرو به سایه» توسط نابینایان آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار در استان خبر داد.
مینا اکبری‌ناصر با بیان اینکه دو نمایشنامه‌خوانی «سرزمین آفتاب» و «تنبل مرو به سایه» توسط نابینایان آذربایجان‌شرقی در کلانشهر تبریز برگزار می‌شود، اظهار داشت: جهت ایجاد انگیزه و اشتغال و حمایت از این قشر جامعه با همکاری موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر از 25 نفر نابینا در گروه سنی 7 تا 35 سال تست بازیگری گرفته شد و سپس افراد مستعد به این گروه نمایشی دعوت شدند.

وی افزود: در حدود هشت ماه گذشته به صورت حرفه‌ای کلاس‌های آموزشی به افراد مستعد نابینا تشکیل شد که ماحصل آن دو اجرای «سرزمین آفتاب» توسط بانوان و «تنبل مرو به سایه» توسط آقایان در یک سانس همزمان در تئاترشهر تبریز بر روی صحنه می‌رود.

مسؤول گروه هنری «اوج» در ادامه با بیان در جامعه برای نابینایان و کم‌بینایان شغلی تعریف نشده، اظهار داشت: با توجه به اینکه هنر تئاتر، ارتباط تنگاتنگی با مخاطب و جامعه دارد، از این طریق می‌توان تمام اقشار جامعه را به این سمت کشاند و به این واسطه شغلی برای نابینایان استان تعریف کنیم.

وی هدف اصلی این گروه نمایشی را هنر درمانی و تئاتر درمانی عنوان کرد و افزود: می‌توان از طریق تئاتر، توانمندی‌های برخی از افراد را بروز دهیم و به همین طریق جلوی افسردگی‌ها و گوشه‌نشینی‌های نابینایان بگیریم.

دو اجرای «سرزمین آفتاب» و «تنبل مرو به سایه» در یک سانس یک ساعته از اول اسفندماه به مدت 15 روز توسط نابینایان آذربایجان‌شرقی در تئاترشهر تبریز برگزار می‌شود و همچنین نمایش «عشق، برف و خون» نیز پس از این اجرا توسط گروه نمایش «اوج» بر روی صحنه می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر