کد خبر: 830054
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با یک رسانه غربی ضمن انتقاد شدید از کشورهای حامی تروریست‌ها از جمله عربستان، ترکیه، قطر و دولت‌های غربی، اظهاراتی در خصوص دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا مطرح کرد.
تسنیم:  به نقل از المنار، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه روز پنجشنبه طی سخنانی عربستان، قطر، ترکیه و دولت‌های غربی را به‌دلیل حمایت از تروریست‌ها در سوریه مور انتقاد شدید قرار داد.
 
اسد در گفتگو با شبکه تلویزیونی تی جی 5 ایتالیا گفت: دولت‌های اروپایی برگ مبارزه با تروریسم را برای تغییر دولت‌ها و سرنگونی رؤسای جمهور در منطقه به کار می‌برند.
 
وی افزود: شکست تروریست‌ها در حلب گامی مهم به سوی پایان دادن به جنگ است. هنگامی که تروریست‌ها از حمایت‌های خارجی برخوردار نباشند، رهایی از شر آنها در همه مناطق سوریه، به هیچ وجه دشوار نیست. در این صورت ما می‌توانیم از پایان جنگ سخن بگوییم.
 
وی در خصوص تعداد زیاد قربانیان غیرنظامی در بحران سوریه گفت: طبیعتا این مشکل بزرگی است. مهمتر از زیرساخت‌ها و ساختمان‌هایی که در سوریه ویران شده است، انسان‌هایی هستند که کشته شده‌اند و خانواده‌هایی هستند که عزیزان، کودکان، پسران، برادران، خواهران و مادران خود را از دست دادند، اما در نهایت تنها راه حل این مشکل در سوریه این است همه نسبت به هم تسامح به خرج دهند. من معتقدم این احساس نزد ما وجود دارد و این همان گرایش اصلی در سطح ملی است.
 
اسد درباره داعش گفت که مشکل فقط به داعش منحصر نمی‌شود، داعش یکی از محصولات افراطی‌گری به شمار می‌رود. هنگامی که از داعش سخن می‌گویی می‌توانی از النصره و تعداد دیگری از گروه‌های تروریستی مختلف نیز سخن بگویی.
 
رئیس‌جمهور سوریه گفت مشکل اصلی در این گروه‌های تروریستی در درجه اول به ایدئولوژی آنها بر می‌گردد که یک ایدئولوژی وهابی است. اگر می‌خواهی که با مسأله تروریسم به شکل دائمی تعامل داشته باشی باید با ستون این تروریسم که همان ایدئولوژی وهابی است تعامل داشته باشی.
 
رئیس‌جمهور سوریه در بخش دیگری از این مصاحبه درباره انتخاب دونالد ترامپ‌ به سمت رئیس‌جمهوری ایالات متحده گفت: ما بسیار خوش‌بینیم اما خوش‌بینی ما آمیخته با احتیاط است. زیرا ما نمی‌دانیم او چه سیاست‌هایی در قبال منطقه ما اتخاذ خواهد کرد و اینکه او چگونه خواهد توانست با گروه‌های فشار مختلف در آمریکا که با هرگونه راه حلی در سوریه مخالفند و همچنین با برقراری روابط خوب با روسیه مخالفند، تعامل داشته باشد. ما می‌توانیم بگوییم که بخشی از خوش‌بینی ما مربوط به بهتر شدن روابط بین آمریکا و روسیه و نه بین غرب و روسیه است، زیرا اروپا در نقشه سیاسی موجود نیست. من صرفا از آمریکا صحبت می‌کنم، زیرا اگر روابط خوبی بین این دو قدرت بزرگ برقرار شود بسیار از کشورهای جهان از جمله کشورهای کوچک مانند سوریه از این رابطه بهره خواهند برد.
 
اسد افزود: ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود گفت که اولویتش مبارزه با تروریسم است و ما معتقدیم که اگر او بتواند آنچه اعلام کرده را عملی کند این آغاز راه حل است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار