کد خبر: 821660
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
ان.بی.سی نیوز بررسی کرد
دونالد ترامپ نامزد اصلی انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا بارها تکرار کرده است نظام سیاسی حاکم آمریکا فاسد است و احتمال تقلب در این انتخابات به نفع رقیب دموکراتش زیاد بالاست به همین دلیل اگر در روز انتخابات هیلاری کلینتون به عنوان نامزد پیروز معرفی شود نتیجه انتخابات را نخواهد پذیرفت.
میزان: دونالد ترامپ نامزد اصلی انتخابات  ریاست‌جمهوری آمریکا بارها تکرار کرده است نظام سیاسی حاکم آمریکا فاسد است و احتمال تقلب در این انتخابات به نفع رقیب دموکراتش بالاست، به همین دلیل اگر در روز انتخابات هیلاری کلینتون به عنوان نامزد پیروز معرفی شود نتیجه انتخابات را نخواهد پذیرفت.

این اظهارات ترامپ نگرانی‌های را در بین مقامات و دولتمردان آمریکا ایجاد کرده است به طوریکه هم اکنون سوال اصلی در روز انتخابات این است  که اگر دونالد ترامپ بازنده این انتخابات اعلام شود واکنش او و هوادارانش به این خبر چگونه خواهد بود.

وب‌سایت شبکه خبری «ان‌بی‌سی» در همین راستا گفت وگویی را با کارشناسان آمریکایی ترتیب داده و این مسئله را بررسی کرده‌ است که این اظهارات دونالد ترامپ از نظر ساختاری عملی است و اصولا آیا ترامپ می تواند به نتیجه انتخابات معترض باشد.

پاسخ تمامی این کارشناسان به این سوال که ترامپ اگر نتیجه انتخابات را نپذیرد چه اتفاقی رخ می دهد تنها یک کلمه است؛ هیچ، هیچ اتفاقی رخ نمی دهد.

«ریک هاسِن» کارشناس سیاسی ضمن بیان اینکه اعلام پذیرش نتیجه انتخابات از نظر قانونی هیچ اهمیتی ندارد تاکید می کند: اینکه کسی اعلام کند برنده انتخابات است و نتیجه رسمی را نپذیرد، هیچ تاثیری قانونی بر روند انتخابات ندارد.

«باربارا پِری» مدیر مطالعات انتخابات در دانشگاه ویرجینیا نیز می‌افزاید: هیچ نیاز قانونی وجود ندارد که بازنده انتخابات به صورت رسمی اعلام کند که نتیجه انتخابات را می پذیرد.

«ادوارد فولی» استاد دانشگاه در گفت وگو با «ان بی سی» درخصوص این سوال می گوید: اعلام پذیرش نتیجه انتخابات پایه قانونی ندارد و تنها بخشی از یک انتظار فرهنگی است که ترامپ گفته این کار را انجام نمی دهد.

«ان بی سی» در پایان می نویسد که نظرسنجی ها نشان می دهد که 27 درصد هواداران ترامپ اعلام کرده اند که در صورت شکست نتیجه انتخابات را نمی پذیرند درحالیکه این رقم در خصوص هواداران هیلاری کلینتون 11 درصد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار