کد خبر: 809051
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
بيشتر قربانيان پرونده‌هاي كلاهبرداري قرباني اعتماد بي‌جاي خود هستند...
مرد جوان بعد از معرفي خودش به عنوان مأمور بيمه، زنان سالخورده را فريب مي‌داد و اموالشان را سرقت مي‌كرد. مرد 38 ساله كه سيامك نام دارد، بازداشت شده و به اتهام‌هايش اقرار كرد.

به گزارش خبرنگار ما، هجدهم خردادماه بود كه زن سالخورده‌اي وارد كلانتري 129 جامي شد و عليه مأمور قلابي شكايت كرد. او گفت: ظهر امروز در خانه تنها بودم كه زنگ در را زدند. از پشت آيفون مردي گفت كه مادر در را باز كن. فكر كردم پسرم آمده به من سر بزند به خاطر همين در را باز كردم. وقتي براي استقبال از او وارد حياط شدم با مرد غريبه‌اي حدوداً 40 ساله مواجه شدم. گفت كه مأمور بيمه‌ است و براي پرداخت حقوق ماهانه آمده است. او بسته‌اي اسكناس 10 هزار توماني از كيفش بيرون آورد و درخواست پول خرد كرد. من هم به سراغ محل نگهداري پول‌هايم رفتم. آن زمان 700 هزار تومان پول پسرم داخل كمد بود. به سراغ پول‌ها كه رفتم آن مرد هم به دنبال من آمد. بعد خواست كه برايش يك ليوان آب بياورم به خاطر همين به آشپزخانه رفتم. وقتي برگشتم ديدم كه از آن مرد خبري نيست. به سراغ كمد كه رفتم ديدم كه پول‌ها سرقت شده است. خيلي زود خودم را به كوچه رساندم، اما دير شده بود. آن مرد سوار موتور شده و در حال دور شدن از محل بود.

وقتي پرونده به دستور قاضي روي ميز كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي قرار گرفت، مشخص شد كه شكايت‌هاي بسياري در پايگاه‌هاي پليس آگاهي تهران عليه متهم مطرح شده است و متهم به همين شيوه در نقاط مختلف شهر به ويژه پيروزي، راه آهن، جمهوري، وليعصر، شميرانات، وحدت اسلامي، منيريه، انقلاب، كارگر، آزادي، نواب و  جيحون پيرزنان را فريب داده و پول و طلاهايشان را سرقت كرده است.  با اطلاعاتي كه شاكيان در اختيار پليس گذاشتند، صورت متهم چهره‌نگاري شد. كارآگاهان بعد از مراجعه به بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار متوجه شدند كه مأمور قلابي كسي نيست جز سيامك. ر38 ساله كه از پنج سال قبل با تأمين قرار، موفق به گرفتن مرخصي از زندان شده و از آن زمان متواري است.

وقتي كارآگاهان براي بازداشت متهم راهي‌خانه‌اش در خيابان فرجام شدند، مشخص شد كه او محل زندگي‌اش را تغيير داده است.
آنها در بررسي‌هاي ميداني متوجه شدند كه سيامك صاحب يك خودروي پژو‌اس‌دي است، بنابراين شماره پلاك خودرو به دست آمد و مأموران او را در فلكه سوم تهران‌پارس بازداشت كردند.
سيامك وقتي مقابل شاكيان قرار گرفت به كلاهبرداري از آنها تحت عنوان مأمور بيمه، مأمور ويژه يكي از وزارتخانه‌ها و كارمند شهرداري و همچنين استفاده از هويت‌هاي جعلي به نام‌هاي عليرضا رحيمي و علي اسماعيلي اعتراف كرد.

سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكراستقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي قاضي صادر شده بنابراين شاكيان مي‌توانند براي پيگيري شكايات خود به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار