کد خبر: 797333
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
يك كارشناس سياسي در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
انبارلويي گفت: امروز آقاي هاشمي هم صحبت از بد عهدي امريكا به ميان آورده، اين درحالي است كه خوش‌بين‌ترين عناصر نسبت به توافق هم در حال حاضر محصول اين توافق را شاهد هستند و بد عهدي طرف مقابل را اكنون مطرح مي‌كنند و ديگر صحبت از فتح‌الفتوح و گرفتن جشن نيست.
امروز ديگر خبري از جشن برجام نيستجوان‌آنلاين: خوش‌بين‌ترين عناصر نسبت به توافق هسته‌اي برجام اكنون در يك سالگي امضاي اين توافق‌نامه، نرسيدن دولت ايران از توافق را شاهد هستند و بد عهدي طرف مقابل را مطرح مي‌كنند و ديگر صحبت از فتح‌الفتوح و گرفتن جشن نيست. اين جملات را كاظم انبارلويي در اولين سالگرد امضاي برجام در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» مطرح مي‌كند كه در ادامه مي‌آيد.


محمدكاظم انبارلويي، كارشناس سياسي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به اولين سالگرد برجام گفت: با توجه به اينكه در يك‌سالگي برجام قرار داريم و قرار بود برجام بسياري از مشكلات اقتصادي ما را حل كند، قرار بود در منطقه با همسايگان روابط عادي برقرار كنيم، قرار بود ما بتوانيم به راحتي در حدي كه توافق شده صنعت هسته‌اي خود را داشته باشيم اما بعد از يك سال مشخص شده كه ما به تعهدات خود عمل كرده‌ايم و امريكايي‌ها همچنان در اجراي تعهدات خود بازي درآورده‌اند و حاضر نيستند به آن عمل كنند.
 
انبارلويي ادامه داد: امروز آقاي هاشمي هم صحبت از بد عهدي امريكا به ميان آورده، اين درحالي است كه خوش‌بين‌ترين عناصر نسبت به توافق هم در حال حاضر محصول اين توافق را شاهد هستند و بد عهدي طرف مقابل را اكنون مطرح مي‌كنند و ديگر صحبت از فتح‌الفتوح و گرفتن جشن نيست.
 
اين كارشناس سياسي افزود: امريكايي‌ها هر روز بر حجم فشار و بدعهدي خود مي‌افزايند امروز آقاي رئيس جمهور مي‌گويد اگر برجام را انجام نمي‌داديم حتي يك بشكه نفت هم نمي‌توانستيم بفروشيم. اين حرف نادرستي است و بسياري از مشتريان ما در كشورهاي ايتاليا،‌هند و كره جنوبي پالايشگاه‌هايشان با نفت ايران تنظيم شده و امكان جايگزيني غير نفتي ايران نداشتند و حتي در اوج تحريم‌ها اينها اجازه گرفتند تا از نفت ايران استفاده كنند در حال حاضر نفتي كه ما مي‌فروشيم اجازه نقل و انتقال به داخل نداريم و جا به جايي دلار نداريم.
 
وي اظهار داشت: متاسفانه گفته شده امريكايي‌ها به تعهدات خود عمل كرده‌اند اما اين تعهداتي كه عمل شده مربوط به تحريم‌هاي اوليه است و اين حرف نادرستي است تحريم دلار هيچ ربطي به تحريم‌هاي اوليه ندارد. در اوج تحريم‌هاي امريكا، ميلياردها دلار طلا و ارز وارد كشور شد و اگر اين جزو تحريم‌هاي اوليه بود، چنين اتفاقي رخ نمي‌داد.
 
انبارلويي گفت: در حال حاضر همه دست‌اندر كاران برجام به اين نتيجه رسيده‌اند كه با بدعهدي امريكايي‌ها روبرو هستيم و اكنون دو كار بايد انجام داد ابتدا اينكه گزارش رسمي توسط هيئت نظارت به ملت داده شود و مجلس در جريان امور قرار گيرد. دوم اينكه ما همواره اعلام كرديم اگر امريكايي‌ها به بدعهدي خود ادامه دهند، پاسخ پشيمان كننده‌اي به آنها خواهيم داد و بايد ديد اين پاسخ پشيمان كننده چيست؟  
 
وي در پايان تاكيد كرد: امروز آقاي رئيس جمهور گفت اگر امريكايي‌ها به بدعهدي‌ خود ادامه دهند ما به آن نقطه مطلوب برمي‌گرديم و مشخص است كه ما قبلا هم در نقطه مطلوب قرار داشتيم. بنابراين دولت بايد از نظر فني و محاسبات خود به ملت پاسخ دهد كه چگونه مي‌خواهد پاسخ پشيمان‌كننده به امريكايي‌ها دهند؟   

غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
24 خردادي
|
United States
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
1
با توطئه دلواپسان داخلي وخارجي بايد هم اين تيترها را بزنيد .وبدانيد خداوند مكر مكاران چه داخلي وچه خارجي رابه خودشان برمي گرداند .حداقل سود برجام ،كاهش سود وامهاي بانكي خصوصا كشاورزي هست كه دولت آفرين دارد وكنترل تورم وافزايش رشد توليد نيز خوب بوده .رشد منفي 6 درصد يادتان نرفته دلواپسان عزيز
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
معامله با شیطان،برد ندارد بلکه خسارت محض است. دومینویی است که آخرین مهره آن هویت و موجودیت نظام را نشانه رفته است و اولین مهره آن "اعتماد" به دشمن.است
هنر دیپلماسی آن است که این را بفهمد، و الا لبخند را همه بلدند
اکنون که کم و بیش دولت و دوستان تیم مذاکره (غیر از یکی دونفر)از بد عهدی کد خدا میگویند شایسته است هرچه زودتر مسیر غلط برجام را تصحیح کنند و با استناد قانونی به شروط نه گانه رهبری انرا به مسیر صحیح برگردانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
احسنت گل گفتید بزک کنندگان حماسه دروغین وافسانه 24خرداد ی نمی توانند این حقایق را درک کنند ،واقعا برای آنها متاسفم .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار