کد خبر: 775167
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
با حضور مسئولان نظارتی و صنفی استان :
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت در این بازدید با ابراز خرسندی از هماهنگی ناظران بر بازار گفت : فزایش نظارت ها در استانه سال جدید موجب امیدواری و امنیت اقتصادی هم استانی های مازندرانی خواهد بود .
جمعی از مدیران دستگاههای مرتبط با قاچاق میوه و تره بار از میادین مربوطه در برخی از شهرهای استان بازدید میدانی کردند .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت در این بازدید با ابراز خرسندی از هماهنگی ناظران بر بازار گفت : افزایش نظارت ها در استانه سال جدید موجب امیدواری و امنیت اقتصادی هم استانی های مازندرانی خواهد بود .

محمدپور بااعلام اینکه نظارت بر کالاهای مصرفی باشدت بیشتری تا15 فروردین ماه سالجاری ادامه خواهد داشت از شهروندان استان مازندران خواست تاهرگونه گرانفروشی عدم درج قیمت ،عدم صدور فاکتور ،فروش کالای قاچاق راباشماره 124 در میان بگذارند.

عرضه کنندگان میوه های قاچاق زیر ذربین بازرسان

 دبیر کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: با حضور بازرسان ادارات تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی میوه های قاچاق در میادین میوه و تره بار شناسایی، جمع آوری و معدوم می شود.

پیر فلک افزود: این طرح با هدف جلوگیری از عرضه میوه قاچاق در بازار شب عید، حمایت از تولید داخلی و باغداران استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه خرید و فروش میوه های وارداتی شامل آناناس، موز، نارگیل و انبه با ارائه اسناد و مدارک قانونی ممنوع نیست، گفت: فروشندگان سایر میوه های خارجی اجازه عرضه محصولات خود را در بازارهای استان ندارند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران افزود: یک تن انواع میوه قاچاق شامل انگور، سیب، لیمو در شهرستانهای بابل و ساری کشف و ضبط شد.

پیر فلک گفت: نظارت و بازرسی از میادین میوه و تره بار از امروز آغاز می شود و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد.


آغاز گشت ویژه نظارتی از میادین میوه و تره‌بار در مازندران

معاون سازمان نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از آغاز گشت ویژه نظارتی از میادین میوه و تره‌بار به منظور برخورد با میوه قاچاق خارجی خبر داد.

حسین اصغر‌زاده با اشاره به اینکه 200 بازرس مستقیم و 100 بازرس اصناف در سطح استان نظارت بر بازار شب عید را بر عهده دارند، اظهار کرد: نظارت بر کالا و اقلام پر تقاضا از وظایف محوله نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران است.

معاون سازمان نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه طی بازدید‌های صورت گرفته از بازار، قیمت‌ کالاها متعادل است و تنها شاهد افزایش قیمت پیاز هستیم که آن هم مختص به استان مازندران نیست، بلکه در کل کشور افزایش یافته است، افزود: بازرسان وظیفه دارند بر قیمت کالاهای پر تقاضا نظارت کنند و خرید و فروش را تطبیق دهند و اگر بیشتر از سود و ضرایب تعیین شده باشد با واحدهای صنفی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های نظارتی در مازندران از امروز 15 اسفندماه به طور همزمان در سراسر کشور آغاز شد، گفت: امروز گشت ویژه نظارتی از میادین میوه و تره‌بار در شهرستان‌های ساری، قائم‌شهر و بابل به منظور برخورد با میوه قاچاق خارجی آغاز شد که از بازرسی‌های صورت گرفته از این سه مرکز میوه قاچاق مشاهده نشده است.

معاون سازمان نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: فعالیت‌های نظارتی ویژه نوروز از امروز در استان آغاز شده و تا 15 فروردین ماه 95 ادامه دارد و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و سایر تخلفات با شماره 124 تماس بگیرند تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم انجام شود.

اصغرزاده اظهار کرد: برای جلوگیری از تخلفات قرار شد دوره‌های آموزشی که برای اتحادیه‌ها و اتاق اصناف برگزار می‌شود، واحدهای صنفی با قوانین و مقررات مربوطه آشنا شوند تا از میزان تخلفات در سطح بازار کم شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این روزها واحدهای صنفی با مراجعه‌کنندگان زیادی روبه‌رو است، رعایت انصاف و عدالت را سرلوحه کاری خود قرار دهند و توجه به درج قیمت و صدور فاکتورها را داشته باشند.

معاون سازمان نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مردم از واحدهایی خرید کنند که قوانین و مقررات قابل رویت مانند درج قیمت را رعایت کرده باشند و اگر واحد صنفی درج قیمت نداشته باشد، احتمال وجود تخلف امکان دارد.

اصغرزاده در پایان اضافه کرد: طی 11 ماهه امسال 20 هزار پرونده تخلفاتی در سطح استان تشکیل شد.

فعالیت واحد بازرسی اتاق اصناف مرکز مازندارن

رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران گفت : به لطف الهی مشکل قابل توجه ای در بحث قاچاق در بازار وجود ندارد و بازاریان عزیز ما از متدین ترین افراد جامعه می باشند .

عباس رمدانی که در حاشیه بازدید از میادین میوه و تره بار با خبرنگاران سخن می گفت ، اظهار داشت : امسال با هنایت به نقش محوری بازار در خدمات رسانی مطلوب به شهروندان « نمایشگاه فروش بهاره » دایر نمی شود .

رمدانی با تاکید بر بدنه متدین و دلسوز بازار در برخورد منصفانه با شهروندان افزود : بدنه بازار متدین و منصف است و اگر تعداد اندکی از متخلفین بخواهند چهره بازار را مخدوش کنند قابل تحمل نخواهد بود .

رئیس اتاق اصناف مرکز استان ، فعال بودن واحد بازرسی این اتاق را اعلام و تاکید کرد : شهروندان می توانند گزارشات خود از تخلفات احتمالی را به واحد بازرسی اتاق اصناف مرکز استان گزارش و از نتیجه پیگیری ها مطلع شوند .


تشدید برخورد با عوامل قاچاق و خرید و فروش میوه های خارجی در مازندران

   مهدی عباسی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران  از تشدید برخورد با عوامل قاچاق ، خرید و فروش و نگهداری هر گونه میوه خارجی در این استان خبر داد.

وی افزود: با توجه به ورود غیرقانونی میوه های خارجی به ویژه در ماههای پایانی سال و آثار سوء این میوه های قاچاق بر بازار برخورد با عوامل قاچاق ، خرید و فروش و نگهداری اینگونه میوه ها تشدید شده است او اظهار کرد: میوه های خارجی علاوه بر متضرر کردن تولید کنندگان داخلی ، به لحاظ ورود قاچاق و عدم نظارت مراجع ذیصلاح از نظر بهداشتی و مصرف انسانی نیز مشکل دارد وی گفت: دستورات قضایی لازم در زمینه کشف و توقیف هر گونه میوه خارجی به نیروی انتظامی و سایر دستگاههای اجرایی ذیربط صادر شده است
این مقام ارشد تعزیرات حکومتی مازندران خاطر نشان کرد:بیشتر کالاهایی که ازطریق قاچاق و بدون نظارت مراجع ذی صلاح وارد کشور می شوند تقلبی و فاقد پروانه های ساخت معتبر بوده و این موضوع در کالاهای سلامت محور به ویژه مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی بیشتر محل توجه است. عباسی از حجره داران و میادین بزرگ تهیه میوه مرکز استان و سایر شهرستانها ، همچنین همچینین بازارچه و واحد های عرضه میوه خواست تا از خرید میوه خارجی خودداری کنند در صورت کشف میوه قاچاق در مراکز عرضه میوه با متخلفین بدون اغماض و قاطعانه برخورد می شود

عباسی از تعزیر عرضه کنندگان کالای قاچاق در استان خبر دادو گفت : از ابتدای سال تاکنون تعداد 310 فقره پرونده قاچاق به شعب تعزیرات حکومتی ارجاع که از این تعداد 312 فقره با توجه به مانده قبلی رسیدگی و مختومه شد .مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران اذعان کرد : در این پرونده ها قاچاقچیان جمعا به مبلغ 4 میلیارد و 874 میلیون و 554 هزار و 719 ریال جزای نقدی محکوم شدند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر