کد خبر: 768826
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
سقط جنین و به خصوص سقط‌های مکرر دلایل زیادی دارد که 60 تا 70 درصد آنها به دلایل ژنتیکی برمی‌گردد.
دکتر حسینی استاد تمام گروه زنان دانشگاه شهید بهشتی و رئیس اولین کنگره چالش‌های بالینی در زنان، مامایی و نازایی گفت: به سه سقط پشت سر هم سقط مکرر گفته می‌شود که به سقط مکرر اولیه و سقط مکرر ثانویه تقسیم می‌گردد.

وی در خصوص انواع سقط عنوان کرد: سقط مکرر اولیه به سه بار سقط پشت سر هم بدون تولید هیچ موجود زنده و سقط مکرر ثانویه به سقط‌هایی که بعد از یک بارداری موفق و تولد موجود زنده صورت می‌گیرد گفته می‌شود.

دکتر حسینی ادامه داد: سقط مکرر علل مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به عوامل ژنتیکی که عامل بروز 5 تا 10 درصد سقط‌‌های مکرر و 60 تا 70 درصد کل سقط‌ها محسوب می‌شوند اشاره کرد. همچنین علل آناتومیک مربوط به ساختار رحم، علل هورمونال، بیماری‌های خودایمنی(مثل لوپوس)، اختلالات انعقادی و اکتسابی یا ارثی و... از دیگر علل سقط مکرر به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: سقط مکرر ناشی از نارسایی دهانه رحم قابل پیشگیری است به همین دلیل این موضوع یکی از مباحث مهم است که در اولین کنگره چالش‌های بالینی در زنان، مامایی و نازایی که در 27 تا 30 بهمن‌ماه 94 در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر حسینی با اشاره به اینکه بیماری‌های زمینه‌ای مادر از دیگر علل سقط مکرر است، تصریح کرد: بیماری‌های خودایمنی و سندروم آنتی‌فوسفولیتید که طی آن بدن بر علیه خود موادی می‌سازد که منجر به دفع جنین شود با انجام آزمایش خون قابل تشخیص و با مصرف دارو قابل درمان است.

وی افزود:: اختلالات هورمونی که عمده علل آن مربوط به نارسایی تخمدان‌ها است قابل تشخیص است و می‌توان با تجویز هورمون‌های لازم آن را درمان کرد.

حسینی با بیان اینکه در زنانی که تخمدان پلی‌کیستیک دارند میزان سقط بیشتر است؛ خاطرنشان کرد: بروز اختلالات انعقادی در اثر کمبود برخی فاکتورهای دخیل در لخته شدن خون قابل تشخیص و پیشگیری است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار