کد خبر: 755373
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
دبير اولين جشنواره بين‌المللي فيلم وحدت اسلامي اظهار اميدواري كرد با اين جشنواره پيام اسلام راستين به جهانيان مخابره شود.
دبير اولين جشنواره بين‌المللي فيلم وحدت اسلامي اظهار اميدواري كرد با اين جشنواره پيام اسلام راستين به جهانيان مخابره شود.
هاشم ميرزاخاني در اولين نشست خبري اين جشنواره كه روز گذشته برگزار شد، با بيان اينكه موضوع وحدت و تقريب از ديرباز توسط انديشمندان برنامه‌ريزي شده است، گفت: بيش از سه دهه است كه مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي برنامه‌هاي ويژه‌اي را در اين زمينه داشته است و هر ساله افراد زيادي از اهل تشيع در هفته وحدت حاضر مي‌شوند و براي فعاليت‌هاي سالانه به جمع‌بندي مي‌رسند. وي راه‌اندازي جشنواره بين‌المللي فيلم وحدت اسلامي را نتيجه افزايش برنامه‌هاي اين مجمع عنوان كرد و ادامه داد: رسانه‌هاي مختلف فرهنگي در پي انشقاق و درگيري بين مذاهب اسلامي هستند و نتيجه كار آنها نشان دادن چهره خشن از دين اسلام بوده است كه بايد براي اين حوزه برنامه‌ريزي خوبي شود بنابراين جشنواره سالانه با عنوان وحدت پيش‌بيني‌ در اين خصوص است. ميرزاخاني افزود: اين جشنواره مي‌خواهد چتري براي فيلمسازان مسلمان باشد و هر توليدي كه براي جهان اسلام ساخته شود، مي‌تواند در جشنواره حاضر باشد و در نهايت با راه‌اندازي شبكه‌اي به نام «تقريب»، فيلم‌هاي منتخب پخش شود. دبير اين جشنواره با بيان اينكه برنامه‌ريزي جدي در حوزه اجرايي شده است، گفت: اميدواريم جشنواره بين‌المللي فيلم وحدت اسلامي پايگاهي براي فيلمسازان مسلمان شود و تحت عنوان اتحاديه ساماندهي در اين حوزه داشته باشيم. وي ادامه داد: آيين‌نامه جشنواره آماده است و از طريق سايت iuiff. ir به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي قابل دسترس است. ما جشنواره را در دو بخش ملي و بين‌الملل در نظر گرفتيم و معتقديم از دوره‌هاي بعد نيازي به بخش ملي نيست و بايد از تمام كشورهاي جهان پذيراي آثار مسلمانان باشيم. ميرزاخاني زمان برپايي جشنواره را قبل از هفته وحدت اسلامي در ارديبهشت‌ماه عنوان كرد و با اشاره به بخش‌هاي آن اظهار كرد: جشنواره در بخش فيلم‌هاي كوتاه، ‌نيمه‌بلند، بلند، نماهنگ با سه زيرمجموعه داستاني، مستند و انيميشن و موضوعات وحدت مسلمين، قرآن كريم و قصص قرآن و پيامبر اعظم رفتار و داستان‌هاي مرتبط برگزار مي‌شود و بخش ويژه هم با موضوع اسلام‌هراسي شامل مستندهايي در جهت ارائه چهره اسلام نماها و چهره اسلام واقعي در نظر گرفته شده است. دبير اين جشنواره با بيان اينكه آيت‌الله اراكي، دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي به عنوان رئيس شوراي سياستگذاري بر جشنواره نظارت دارند، گفت: برنامه‌ريزي شده است تا حوزه توليد فيلم در حوزه وحدت را در سراسر جهان برنامه‌ريزي كنيم. در اين نشست كه در دفتر جشنواره برگزار شد از تيزر فراخوان و سايت جشنواره رونمايي شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار