کد خبر: 650306
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
مس كرمان جدي‌ترين مشتري تيم‌ تهراني
چند سالي است كه وقتي ليگ بر‌تر به پايان مي‌رسد تن برخي از تيم‌هاي تهراني مي‌لرزد بابت اينكه نكند...
فريدون حسن
چند سالي است كه وقتي ليگ بر‌تر به پايان مي‌رسد تن برخي از تيم‌هاي تهراني مي‌لرزد بابت اينكه نكند مسئولان قيد حضور آنها در تهران را بزنند و واگذار كنندشان به شهر‌ستان‌ها، تيم‌هايي مثل نفت، راه‌آهن، پيكان و... پاس تجربه تلخ اين واگذاري است، پاسي كه قهرمان آسيا بود و يكي از بزرگان فوتبال باشگاهي همتراز با پرسپوليس و استقلال و سپاهان از وقتي به همدان واگذار شد ديگر بزرگي نكرد و حالا در انتهاي جدول‌ رده‌بندي ليگ يك براي بقا دست و پا مي‌زند.
 
امسال در شور و هيجان رقابت‌هاي جام جهاني البته اين مسئله سر و صداي زيادي نكرد اما اين روز‌ها جسته و گريخته خبر از واگذاري تيم قديمي تهران يعني راه‌آهن به كرمان و خريد امتياز آن از سوي مس كرمان تيم سقوط كرده به دسته اول شنيده مي‌شود.
آنها كه قديمي‌ترند خوب مي‌دانند كه راه‌آهن با قدمتي 77 ساله چيزي در حد شناسنامه فوتبال تهران است. راه‌آهن درست است كه تماشاگر ندارد اما تيم كهن تهران است كه در سال‌هاي نه چندان دور در فوتبال باشگاه‌هاي پايتخت گربه سياه سر‌خابي‌ها بود و ادعاي زيادي نيست اگر بگوييم كه اين تيم بازيكنان زيادي را تحويل فوتبال ملي و باشگاهي داده است.
 
با اين وجود زمزمه‌هاي فروش راه‌آهن هر روز رسا‌تر مي‌شود. نكته جالب توجه اينكه رئيسي‌كيا‌ مدير عامل باشگاه كه تا پيش از اين از تصميم قاطع مبني بر فروش باشگاه به خريداري كه تيم را در تهران نگه دارد خبر داده بود اما در چرخشي مشهود مي‌گويد: من مسئول فروش نيستم. شركت هلدينگ قصد دارد به بهترين پيشنهاد پاسخ مثبت بدهد حتي اگر اين پاسخ منجر به خروج راه‌آهن از تهران شود. مس كرمان به عنوان يكي از مشتريان پيشنهاد جدي مطرح كرده است. البته مهدي تاج رئيس سازمان ليگ، تأكيد مي‌كند مس نمي‌تواند اقدام به خريد راه‌آهن كند و بايد شانس خود را براي ليگ بر‌تري شدن از راه تلاش در ليگ يك امتحان كند.
به هر حال با وجود اين حرف‌ها، مسئله فروش قديمي‌ترين تيم تهران بسيار جدي است. راه‌آهني كه به‌رغم افت و خيز‌هاي زياد همواره يكي از تيم‌هاي غير‌قابل پيش‌بيني و سخت براي حريفان بوده. بايد به انتظار نشست و ديد آيا كابوس پاس براي راه‌آهن تكرار مي‌شود يا لكو‌مو‌تيو رانان مثل نفت و پيكان از اين ماجرا سر  سالم بيرون مي‌آورند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار