کد خبر: 635848
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
قاضی زاده خطاب به وزیر کشور:
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: به وزیر کشور تأکید می کنم در زمینه انتخاب استاندار خراسان رضوی به وظیفه ی قانونی خود عمل کند و به این بلاتکلیفی نانوشته خاتمه دهند.
حسین قره گوزلویی

به گزارش جوان، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه ۷ اسفندماه) صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: فرزندان ملت در گروه مذاکره کننده هسته‌ای هشیار باشند که واسطه تحمیل هزینه های بیهوده به رهبری و مردم نشوند.


متن کامل نطق قاضی زاده به این شرح است:

در این کوتاه سخن، به اختصار اولویت هایی که به نظر این جانب باید در کانون عنایت و اهتمام همه ی دلدادگان انقلاب اسلامی قرار گیرد را بیان نموده، از همه ی پیروان مکتب امام و رهبری انتظار دارم توجه بایسته را مبذول فرمایند.

۱- تلاش های ۱۲۴ هزار پیامبر و مجاهدت های اولیاء برای هدایت بشر به سوی تکامل تعریف شده ی الهی، دشمنی کینه توزانه ی شیطان و جنود وی با سعادت انسان و حاکمیت قطعی صالحان بر زمین ، روش و رفتار شناسی جریان باطل بخش مشترک آموزه های همه ی ادیان الهی بوده و در همه ی کتب آسمانی در قالب جنگ های تاریخی حق و باطل، شهادت طلبی حق جویان تبیین شده است.

در این آموزه ها از ایمان، کفر و نفاق به عنوان ۳ شناسه ی اصلی هویت و نماد معنوی انسان ها یاد شده و همه ی آموزه های آسمانی ضمن معرفی ایمان به عنوان مدار تکامل الهی بشر، بنی آدم را از کفر و نفاق بازداشته اند و بر همین اساس اجتناب از طاغوت و مراقبت از گرفتاری در نرم افزار کفر و نفاق از دغدغه های اصلی انسان های موحد در هماره ی تاریخ بشر بوده است.

انقلاب اسلامی ما نیز براساس فلسفه ی سیاسی اسلام ناب و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به عنوان نسخه ی تکامل یافته ی همه ی ادیان الهی شکل گرفت و از همان ابتدا تا امروز پارادایم های آن چون اصالت عبودیت خدای قادر متعال، زندگی مبتنی بر توحید، اجرای عدالت مبتنی بر وحی، حراست از کرامت انسان ها و عزت مسلمین و زمینه سازی نهضت جهانی انتظار توسط رهبران فرزانه ی آن یعنی امام راحل و مقام معظم رهبری تبیین شد و مبنای سیاست ها و خط مشی های نظام اسلامی قرار گرفت.

نظریه ی ولایت فقیه مبنای الگوسازی مدل نوین جمهوری اسلامی شد و با هوشمندی بی نظیر بنیان گذار انقلاب اسلامی همه ی این ۴ سطح تشکیل حکومت یعنی فلسفه، پارادایم، نظریه و مدل با رأی حداکثری ملت ایران به تأیید رسید.

این اصول، در طول سال های عمر انقلاب همواره در ظرفیت های ویژه ای چون راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن به عنوان روش منحصر به فرد رفراندوم در نظام اسلامی تثبیت می شوند تا ضمن تجدید امید آزادگان جهان و مستندسازی شکست برنامه های دشمنان، راه بر هرگونه انحراف خواسته و ناخواسته از مسیر صحیح تکاملی انقلاب اسلامی بسته شود.

فلسفه ی این رزم آیش انسانی برگرفته از محکمات قرآنی است که اقتدار سلیمانی جز از طریق مقاومت طالوتی و مجاهدت داوودی و وفاداری به مسیر "آمنوا ثمّ استقاموا" محقق نخواهدشد و سازش طالوت و جالوت امری غیرممکن و مغایر با حکمت و اصالت حاکمیت الهی است.

اینجانب به سهم خود از این جایگاه رفیع، مراتب سپاس و قدر شناسی صمیمانه ام را به آحاد این ملت بزرگ و آفرینندگان این اقتدار ملی تقدیم می دارم.

۲- انتظار این است که بر اساس منطق جامعه پذیری در نظام اجتماعی، ابر راهبرد قرآنی "أطیعوالله و أطیعو الرسول و اولی الامر منکم"، مبنای رفتار همه ی طبقات اجتماعی قرار گرفته و پیروی صادقانه از ولایت امر و اجرای دقیق، به موقع و بدون کم و کاست رهنمودها و سیاست های ابلاغی ایشان وجه همت همه ی مسئولین منتخب ملت و فعالان اجتماعی قرار گیرد.

بدیهی است مخالفت با این نظام اجتماعی الگو گرفته از وحی و مستظهر به رأی مردم و حرکت در مسیری مغایر با آن، مصداق بارز اطاعت از شیطان و پیوستن به اردوگاه دل دادگان طاغوت است که از ابتدای شکل گیری این حرکت اصیل، با تشکیل گروه های مختلف واگرا و رفتارهای هنجارشکن مسلحانه و غیرمسلحانه کفر و نفاق را متجلی ساخته است.

۳- اولین اقدام نرم شیطان از ابتدای خلقت آدم، افسانه خواندن این آموزه های الهی و اغوای آدم و فرزندان او بوده است. معرفی میوه ی ممنوعه به عنوان مایه ی حیات جاوید، ذلت به عنوان مسیر توسعه و پیروی از اکثریت خودبافته ی اردوگاه کفر و نفاق به عنوان پیش شرط مشروعیت بخشی به زندگی امت مسلمان در جامعه ی جهانی از مصادیق این تقابل نرم افزاری است.

روش تحقیر و تسلط فرعون که " فاستخفّ قومه فأطاعوه..." عینا در روش شناسی جریان توحش مدرن و رهبران شرور غرب در برخورد با مسئولان کشور و موضوع تحریم ملت رشید ایران، دنبال می شود.

هشدار و بیدارباش "إن الشیاطین لیوحون إلی أولیائهم..." در جریان بسترسازی نفوذ فرهنگی و اجتماعی دنباله های داخلی فتنه گر و معاند و منافق استکبار به وضوح دیده می شود.

تصریح می کنم که تعریف توانمندی ملت ایران در امکان سنجی صلح و سازش با دشمنان تاریخی سعادت بنی آدم و عقلانیت خواندن خیال بافی های صوفی نمایانه ی "صلح کل" مغایر فکرافزار انقلاب اسلامی مردم شریف ایران است.

به راستی دلیل اصرار برای فراخوان درآغوش کشیدن دشمنان قسم خورده ی بنی آدم چیست و این خودفروشی ها چه آورده ای برای کشور به همراه خواهد داشت که باید عزت انقلابی به دست آمده از مجاهدت و ایثار یک نسل را به قربان گاه ببریم؟

روند رفت و آمد مذاکره کنندگان غربی به پایتخت مظهر جالوت و افزودن روزانه ی دغدغه های رژیم اشغال گر قدس به فهرست موضوعی مذاکره با جمهوری اسلامی نشان می دهد، جبهه ی استکبار درصدد تحمیل معاهده ی کمپ دیویدی دیگر از طریق مذاکرات زیگزاگ با مذاکره کنندگان ماست که البته به یاری خدای متعال با هشیاری رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی و بیداری ملت سرافراز ایران موفق به تحقق آن نخواهدشد ولی لازم است فرزندان ملت در گروه مذاکره کننده هشیار باشند واسطه ی تحمیل هزینه ای بیهوده بر رهبری و ملت مظلوم ایران نشوند.

رهبر خردمند انقلاب اسلامی کارکرد مذاکره بر سر توانمندی ها و داشته های هسته ای کشور و حدود آن را هوشمندانه تبیین فرمودند. انتظار اکید همه ی دلسوزان، پرهیز از هر گونه گفتار و رفتار مغایر با سیاست های امام جامعه و خارج از شئونات این ملت بزرگ و عدم تکرار تجربه ی تلخ اعتماد پیشین به محور مخالفت با هسته ای شدن ایران اسلامی است و ملت ما هیچ یک از مسئولین ۳ قوه که در دفاع از حقوق مردم کوتاهی کنند را نخواهند بخشید.

۴- گسترش هنجارشکنی و تهاجم زبونانه به ارزش های ملت قهرمان ایران، یکی دیگر از نگرانی های اولویت دار این روزهای ملت شریف ایران است.

بدیهی ترین مفاهیم اولیه ی عقلی چون هویت دینی هنر متعهد و انقلابی با زبان خودی ها انکار می شود. بدون تردید در نظام اسلامی ادبیات هرزگی با ادبیات انسان ساز قابل مقایسه نیست و این ایدئولوژی حکومتی هیچ تناسبی با جهان بینی توحیدی ندارد اما آنچه مهم است این واقعیت تلخ است که در چنین فضای ابهام آلود مدیریتی بار دیگر شاهد نشو و نما و دم جنباندن خزنده ی ناهنجاری ها در مطبوعات و سینمای کشور و سکوت معنادار و اباحه گرایانه ی مسئولین فرهنگی هستیم.

چه پدیده ای رخ داده که با وجود صدور حکم ارتداد امام راحل در خصوص افرادی که حکم قصاص را در سی و اندی سال پیش غیرانسانی خوانده بودند، این عبارت های کفرآمیز تکرار می شود؟

چرا زبان هایی که باید در صف اول امر به معروف و نهی از منکر باشند به خاموشی گرائیده اند؟

مسئولیت علت شناسی و آسیب شناسی علنی شدن مجدد دین ستیزی افراط گرایانه و نوین با کیست؟

در حالی که همه ی فرزانگان و صاحبان اندیشه و خرد، دغدغه ی امام جامعه در تبیین و ترویج الگوی روزآمد زندگی اسلامی ایرانی را در رأس برنامه های شان قرار داده اند، مدیریت فرهنگ عمومی کشوراز خواری امروز تساهل و تسامح گران دیروز عبرت بگیرندحامی مهندسی و اجرای برنامه های مستهجن فرهنگی ای چون جشنواره و همایش های عمومی مروج "سگ پروری" و توسعه ی رفتار ضد فرهنگی و ارزشی "سگ بازی"با عناوین شیطانی ای چون "سگ قهرمان" شده است؟

به همه ی مسئولین ذی ربط که غیرمسئولانه، شانه های بی تفاوتی شان را در پاسخ به انتقادهای دلسوزانه ی متدینین بالا می اندازند هشدار می دهم که از عذاب الهی و قهر امت انقلابی پروا کنند و از خواری امروز تساهل و تسامح گران دیروز عبرت بگیرند.

تاریخ کشور گواه است که ملت ما همه ی هزینه ی مقابله ی با انحرافات ناشی از این کج روی ها را پرداخته و بساط هرآنچه جز فرهنگ الهی است را برمی چینند و مانع تحقق آرزوهای عوام فریبان خواهند شد.

۵- خدا را شاکریم که مرحله ی نظری تحقق آرمان آینده پژوهانه ی رهبر حکیم انقلاب اسلامی در خصوص لزوم پیاده سازی سیاست ها و تأمین زیرساخت های اقتصاد مقاومتی با همت بلند ایشان تجلی یافت.

ضمن تشکر از همه ی برادران و خواهرانی که مراتب فرمانبرداری خویش از امام جامعه را در این زمینه اعلام داشتد، از هیأت رئیسه ی محترم بویژه معاونت محترم نظارت مجلس شورای اسلامی می خواهم، همان گونه که در متن مطالبه ی رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی ابلاغ شده است، با فراخوان دستگاه های مختلف اجرایی و سایر ذی نفعان، ماتریس مبتنی بر موضوع های مندرج در بندهای ابلاغی ۲۴ گانه و متغیرهای ناظر به هرموضوع چون قوانین و مقررات لازم، نقشه ی راه مورد نیاز برای عرصه های مختلف و ایجاد فرصت مناسب برای نقش آفرینی مردم و همه ی فعالان اقتصادی را تهیه نموده و زمان بندی دقیقی برای تحقق هریک از این اهداف را تعیین نمایند تا به یاری خدای متعال و با مشارکت حداکثری کمیسیون های مرتبط و همه ی نمایندگان محترم، سطح دوم سیاست گذاری و نظارت بر حسن اجرای سیاست های معظم له به نحو شایسته و در تراز مجلس شورای اسلامی در فرصت باقی مانده ی خدمت صورت پذیرفته و کارنامه ی شایسته ای برجا ماند.

۶- بر خود لازم می دانم از پیگیری های وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای تأمین منابع مورد نیاز نظام سلامت و اهتمام هیئت محترم دولت در همراهی با ایشان قدردانی نمایم اما تصریح می نمایم که تأمین منابع، بخشی از نیازهای سلامت کشور است و ارتقای سلامت کشور بیش از هر عامل دیگر وابسته به همراهی همه ی مسئولین و مردم در حل مسائل فرابخشی بویژه مدیریت صحیح عوامل اجتماعی موثر بر سلامت است.

همچنین لازم می دانم دغدغه ی مطرح شده از سوی برخی از صاحب نظران محترم حوزه ی سلامت در خصوص توجه کافی به مدیریت صحیح منابع تخصیص یافته بویژه تامین نیازهای حوزه ی پیشگیری و اصلاح نظام مدیریتی را بیان نمایم.

بدون تردید اصلاح ساختار القایی تحمیل شده به نظام سلامت از طریق بازمهندسی عالمانه و روزآمد متناظر بر نیازهای جامعه ی ایرانی از پیش نیازهای حل زیربنایی مسائل حوزه ی سلامت و ضرورتی غیرقابل چشم پوشی برای دست یابی به اهداف جامعه ی سالم افق ۱۴۰۴ است که نیازمند حرکتی جهادی و همراه با مشارکت همه ی صاحب نظران و کارشناسان محترم حوزه های فعال در سطوح مختلف سیاست سازی و سیاست گذاری قوای ۳ گانه، ستاد و دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

۷- یکی از خرده فرهنگ های نادرست تحمیل شده در نظام اجرایی کشور، انتظار تعیین تکلیف مدیران اجرایی پس از تغییر هیأت دولت است که بلاتکلیفی بسیار پرعارضه ای را بر زیر سیستم ها تحمیل می کند.

در چنین شرایطی، تسریع در تعیین تکلیف با صدور حکم ابقا یا تبدیل احسن، بهترین اقدام برای پایان دادن به این شرایط ناپسندیده است.

از این رو و با هدف پیشگیری از گسترش عوارض منفی بلاتکلیفی استانداری خراسان رضوی، در این جایگاه مقدس و از تریبون متعلق به مردم، به وزیر محترم کشور تأکید می کنم در این زمینه به وظیفه ی قانونی خویش عمل نموده و به این بلاتکلیفی نانوشته خاتمه دهند.

۸-مشکل دیگری که در این کوتاه باید به آن اشاره کنم، رد مسئولیت تکمیل طرح هایی است که گفته می شود در دولت پیشین مورد بهره برداری زودرس قرار گرفته است.

در این راستا، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در پیگیری دغدغه ی تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح کنارگذر شمالی مشهدمقدس به عنوان پایتخت معنوی کشور، از وزیر محترم راه و شهرسازی می خواهم در این زمینه ضمن پیش بینی اعتبار لازم، تمام تلاش خویش را برای تکمیل طرح و استانداردسازی آن معمول دارند.

از خدای منان مسئلت دارم ما را از خطر غفلت و شقاوت نفاق محافظت فرماید و ما را در ادای تکالیف الهی مان موفق بفرماید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار