کد خبر: 625119
تعداد نظرات: ۲۴۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
با تغيير سبك زندگي مردم و عوض شدن ظاهر شهرها، خانه‌هاي نقلي و كوچك كوچه‌ها به يكباره قد كشيدند و عريض شدند تا جايي‌كه ديگر به جاي خانه‌ها آپارتمان‌ها و برج‌ها در كوچه‌ها جا خوش كردند.
زهرا شكوهي طرقي

به‌وجود آمدن آپارتمان‌هاي بلند و روي آوردن سريع و شتابزده مردم به زندگي آپارتمان‌نشيني آنقدر يكدفعه اتفاق افتاد كه همين مردم فرصت نكردند محيط زندگي و شناخت اجتماعي‌شان را نسبت به زندگي مرتفع‌نشيني تغيير دهند.

بگذاريد واضح‌تر بگويم، اين ميهمان ناخوانده به اسم «آپارتمان‌نشيني» كه سبك خاص زندگي را با خود به ارمغان آورد آنقدر صاعقه آسا شكل گرفت كه مردم فرصت نكردند در مورد چند و چون اين نوع زندگي خاص و متمدن اطلاعات كسب كنند. نتيجه چنين اتفاقي آن شد كه فرهنگ آپارتمان‌نشيني بين مردم روند كند‌تري نسبت به رشد سكونت در آن داشته باشد كه گاه باعث اختلاف بين ساكنين و مديران آپارتمان مي‌شود. ناگفته نماند اين مشكلات همچنان نيز ادامه‌دارد. نكته مهم و تقريباً ناديده گرفته شده در حقوق آپارتمان‌نشيني اين است كه همه اعضاي ساكن در آپارتمان نمي‌توانند از فضاي مشاع يا به اصطلاح عمومي آپارتمان استفاده شخصي كنند.

اين مسئله شامل استفاده بي‌اجازه بعضي از ساكنين از فضاي پاگرد به عنوان محلي براي قرار دادن جاكفشي يا گلدان‌ها مي‌شود. البته جا دارد اينجا نكته‌اي مهم را يادآوري كنم و آن اين است كه همه شروط و قوانين آپارتمان‌نشيني ممكن است به خاطر تفاهم شكل گرفته ميان ساكنين يا براساس تأييد اعضاي هيئت مديره ساختمان تغيير پيدا كند. نمونه‌اش همين قرار دادن جاكفشي و گلدان در فضاي پاگرد است كه اغلب ساكنين نسبت به اين مسئله به شرطي كه مانع تردد بقيه نشود مشكلي ندارند. در بيشتر موارد كساني كه ساكن مجتمع‌هاي چندين طبقه هستند مالك واقعي واحد نيستند و در واقع مستأجر هستند. سؤال مهم اين است كه در اين شرايط پرداخت هزينه شارژ برعهده كيست؟ يا اينكه واحدي كه از مشاعات ساختمان استفاده نمي‌كند هم ملزم به پرداخت حق شارژ است؟ واحد مسكوني كه مدتي تخليه بوده يا ساكن آن مسافرت بوده از پرداخت شارژ معاف است؟

حسين هاشمي نسب، وكيل پايه يك و كارشناس دادگستري در پاسخ به اين سؤال‌ها مي‌گويد: قانون تملك آپارتمان‌ها در مورد اينكه پرداخت هزينه شارژ با مستأجر يا مالك است اظهارنظر صريحي نكرده است. اما با توجه به تبصره ماده 3 آئين‌نامه مي‌توان چنين برداشت كرد كه اگر قراردادي بين مالك و مستأجر در مورد پرداخت هزينه شارژ ساختمان منعقد نشده باشد پرداخت اين هزينه به عهده مستأجر و استفاده كننده از واحد استيجاري است.

گاهي پيش مي‌آيد كه اگرچه به موجب قرارداد خصوصي پرداخت هزينه‌هاي شارژ ساختمان به عهده مالك گذاشته شده است اما مالك از پرداخت آن امتناع مي‌كند. در اين شرايط مستأجر مي‌تواند از محل مال‌الاجاره، هزينه‌هاي مربوطه را پرداخت كند. اما ضرورت و اهميت اين موضوع به حدي است كه قانونگذار در مواردي مالك و مستأجر را به صورت تضامني مسئول پرداخت شارژ و هزينه مشترك ساختمان قلمداد كرده است. بنا بر نظر قانونگذار در صورتي كه پرداخت هزينه‌هاي مشترك ساختمان بر عهده مستأجر باشد ولي او از پرداخت چنين هزينه‌هايي امتناع كند، مدير يا مديران ساختمان مي‌توانند برابر قوانين مربوطه اقدام نمايند.

نكته مهم اينكه اگر خواستيد يك واحد آپارتماني بخريد، بعد از اينكه از سابقه ثبتي ملك، پرداخت عوارض شهري و ماليات توسط مالك قبلي يقين حاصل كرديد بايد از تسويه حساب مالك قبلي با مدير ساختمان در مورد هزينه‌هاي مشترك ساختمان نيز مطمئن شويد.

طبق ماده 12 قانون تملك آپارتمان‌ها قانونگذار دفاتر اسناد رسمي را موظف كرده است در هنگام تنظيم هر سند انتقال، اجاره، رهن و صلح گواهي مربوط به تسويه حساب هزينه‌هاي شارژ را كه به تأييد مدير ساختمان رسيده از مالك مطالبه نمايد. در بسياري موارد مشكل پرداخت هزينه شارژ به اين دليل است كه مالك يا مستأجر با استناد به حضور نداشتن يا اقامت نكردن در واحد از پرداخت هزينه‌هاي شارژ سر باز مي‌زند. در قانون براي چنين مشكلاتي راهكار قضايي درنظر گرفته شده است، حق شارژ و هزينه تعميرات ساختمان به بودن يا نبودن افراد در خانه يا حتي به كم يا زياد مصرف كردن انرژي ربطي ندارد. هيچ كس هم نمي‌تواند با مصوبه مجمع عمومي ساختمان يا اكثريت ساكنين مجتمع مسكوني مخالفت كرده و از پرداخت شارژ امتناع كند.

بر اساس ماده 4 قانون تملك آپارتمان‌ها مصوب اسفند 1343 پرداخت حق شارژ ساختمان به صورت ماهانه الزامي است خواه استفاده شود يا در صندوق آپارتمان ذخيره گردد.

اگر ساكن واحد مسكوني (مستأجر يا مالك) از پرداخت شارژ و هزينه‌هاي مشترك ساختمان خودداري كرد ابتدا هيئت مديره ساختمان موظف است به صورت كتبي به خاطي درباره عدم پرداخت هزينه شارژ تذكر دهد. در صورت پرداخت نشدن مجدد حق شارژ، هيئت مديره ساختمان مي‌تواند با مراجعه به نزديك‌ترين مجتمع قضايي محل سكونت اظهار‌نامه‌اي براي شخص خاطي ارسال كند و به او فرصت 10 روزه براي تسويه حساب با مدير ساختمان بدهد.

در اين زمينه قانونگذار اين اطمينان را مي‌دهد كه اگر براي بار دوم همين فرد از دادن شارژ امتناع كرد، مديران ساختمان مي‌توانند با مراجعه به اداره ثبت محل و به استناد اظهار نامه درخواست اجرائيه كنند. اگر در اين مرحله هم شخص خاطي توجهي به اجرائيه ثبت نكرد مديران ساختمان مي‌توانند به استناد تبصره يك ماده 10 به دادگاه حقوقي قانون مراجعه و شكايتي عليه مالك يا مستأجر تسليم دادگاه كنند.

دادگاه موظف است به اينگونه شكايات خارج از نوبت رسيدگي كند، حكم محكوميت فرد خاطي را در اولين فرصت رسيدگي صادركند، فرد را ملزم به تسويه حساب و جريمه دو برابر بدهي و گاهي محروميت‌هاي قانوني مانند خدمات مشترك ازجمله شوفاژ، آب گرم، گاز و. . . محكوم نمايد.

هاشمي نسب درباره مبناي هزينه‌هاي مشترك ساختماني افزود: تعيين نحوه محاسبه هزينه‌هاي مشترك آپارتمان قبل از هر چيز به اراده و تصميم اهالي همان ساختمان برمي‌گردد كه مي‌توانند به هر نحوي آن را تعيين كنند.

اگر روش خاصي به اين منظور تعيين نشده باشد سهم هر يك از مالكان يا استفاده‌كنندگان از هزينه‌هاي مشترك بردو پايه است:

اول اينكه آن قسمت كه ارتباط با مساحت زيربناي قسمت اختصاصي دارد مانند آب، گازوئيل، گاز، آسفالت پشت بام و... به نسبت مساحت واحد به مجموع مساحت قسمت‌هاي اختصاصي تمام ساختمان محاسبه مي‌شود.

در دومين حالت ساير مخارجي كه ارتباطي به ميزان مساحت زيربنا ندارد مانند هزينه‌هاي مربوط به سرايدار، نگهبان، متصدي آسانسور، هزينه نگهداري شوفاژ خانه و تأسيسات، تزئينات قسمت‌هاي مشترك ساختمان و نظافت محوطه به طور مساوي محاسبه مي‌شود. در هر صورت هر يك از واحدها كه در مورد سهميه يا ميزان هزينه مربوط به سهم خود معترض باشد، مي‌تواند به مدير مراجعه و تقاضاي رسيدگي كند و در صورت رد اعتراض يا ترتيب اثرندادن به اعتراض به دادگستري مراجعه كند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۴۲
khajuei
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
10
17
salam
. soali dashtam .
mikhastam bedoonam khode modir sakhteman ham bayad sharzh bede ya kheir ?
مدیر پایگاه سلام
بله 
مدیر ساختمان هم باید شارژ بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
البته مواردی هست که حقوق هم میگیرند و یا از پرداخت شارژماهانه معاف هستند . طبق قانون بر اساس توافق اکثریت
وکیل
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
طبق توافق اکثریت آرا می باشد . حتی دریافت حقوق هم در نظر گرفته می شود
سعيد جسمه نور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
4
30
Salam apartemani dar borji kharidam as ebteda takhlih bodeh aya sarzheh kamel baiad pardakht konam ya nesfe shrzheh ?mamnon
مانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
19
123
سلام، من میخواستم بدونم اگر مستاجری زمانی که قصد رفتن از اپارتمان داشته باشه میتونه طلب اضافه پولی که در صندوق ساختمان از شارز باقی مانده، را داشته باشه یا نه؟ ممنون
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
24
161
سوال:
اگر مالك در ساختمان مستقر نباشد ولي داخل اپارتمان اسباب واثاثيه باشد پرداخت شارژ به چه صورت خواهد بود؟
پاسخ ها
سید بالفضل هاشمی
| Russian Federation
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
با سلام یکی از اقوام من در خارج از کشور زندگی میکند و مدیر ساختمانی که ایشان در تهران دارند میگویند باید ایشان تمام حق شارز مربوط به استخر و ... را ایشان کامل پرداخت نمایند میخواستم بدانم قانون در این خصوص چه می گوید با تشکر فراوان از توجه شما
علی
| Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
طبق ماده 27 اپارتمان نشینی عدم سکونت در واحد دلیلی بر عدم پرداخت شارژنیست
دقیق
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
شارز نگهداری ساختمان را باید بپردازد . مثلا نگهداری آسانوسر . راه پله . پشت بام . ایزوگام . نقاشی راه پله تعمیرات شوفز خانه و باغچه و .... اما پول آب برق گاز را نباید بدهد و این هم حساب کتاب دقیق لازم دارد که معمولا بیخیال مشین و همش رو میدن
امیرحسین
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
خیر به هیچ عنوان چون مبلغ شارژ خرج استهلاک ساختمان میشه
زمانیکه مستجر از امکانات و مشاعات استفاده میکنه بایستی در هزینه استهلاک ساختمان شریک باشه
mgn
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
14
61
سلام
مراحل پیگیری جهت عدم پرداخت حق شارژ مالک یا مستاجر وتشکیل اظهار نامه چگونه است؟
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
9
36
به نام خدا
باسلام
آپارتمان نوسازي خريداري كرده ام كه تازمان تحويل مدت 4 ماه طول كشيده است
هزينه شارز مدت قبل از تحويل به عهده چه كسي است
آيامن مي بايست از مدير ساختمان نسبت به بدهي مالك قبلي استعلام نمايم
باتشكر
پاسخ ها
تبریزی
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
چنانچه آپارتمان خالی باشد و وسایل داخل آن نباشد شارژ بصورت نیمه محاسبه و سازنده یا مالک قبلی پرداخت کند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
7
36
پول شارژ ساختمانهايي كه متراژ مساوي دارن چطور محاسبه ميشود با توجه به اينكه يارانه نفري دريافت ميشود ايا اين قانون وجود ندارد كه در اينگونه آپارتمان ها پول شارژ به صورت نفري دريافت شود؟؟؟
jila shayesteh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
8
39
این کاملا بی انصافی میباشد که هزینه شارژ یک اپاتمان 5 نفره با یکنفره یکسان باشد .بصرف یکسان بودن متراز بهتره قانون گزاران تجدید نظری بکنند
جعفر يوسفي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
9
51
با سلام و خسته نباشيد. احتراماً ميخواستم بدونم اگه صاحب خانه، خانه را تحويل گرفته و تمام كارهاي مربوط به ساختمان اعم از نظافت اوليه ساختمان، راه‌اندازي آسانسور و غير را انجام داده و پولش را پرداخت كرده باشد ولي بعد از آن هيچ استفاده‌ايي از ساختمان نداشته و درش را قفل كرده و حتي وسيله اي هم در آن خانه نداشته باشد بايد شارژ نظافت ساختمان و شارژ آسانسور را بدهد؟ ممنون ميشم راهنمايي كنيد؟ متشگرم
پاسخ ها
مهرداد طبیب زاده
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
با سلام و خسته نباشید ، لطفاً بفرمائید اگر مالک واحدی از واحدش استفاده نمیکند و منتظر فروش واحدش میباشد آیا از پرداخت هزینه شارژ و هزینه های مشترک ساختمان معاف است یا خیر ؟ تشکر طبیب زاده
salam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
14
64
salam aya modire sakhteman hazineh tmirate khateman roo bayd beterdazad
mohammad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
9
38
با سلام ما در یک آپارتمان 3 طبقه که 4 واحد میباشد زندگی میکنیم که طبقه اول دو واحد 100 متری میباشد و 2 طبقه دیگر هر کدام 200 متر .
چند روز پیش موتور خانه را تعمیر کردن و مبلغ 5 ملیون هزینه شد سوال دارم این مبلغ بر حسب متراژ باید حساب شود؟
پاسخ ها
محمد مجیدی
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
من هم برایم جواب مهم است بدانم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
چه ربطی به متراژ خانه دارد
امیرکریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
11
60
سلام.لطفا بفرمایید چه هزینه هایی مربوط به مستاجروچه هزینه هایی مربوط به مالک میباشد.ضمنا ایا مدیرساختمان میتواند بدون ارائه ریز هزینه ها تقاضای شارژ نماید.
اميركريمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
13
66
كلا قانون درباره تخلف احتمالي مديران ساختمان نظروراهكاري نداره.يعني فقط مستاجرا خلاف ميكنن؟؟؟؟اقا يكي به من بگه مديرياختمان حق داره بدون ارائه صورتحساب وريزهزينه مبادرت به دريافت شارژ بكنه.حالا اگه اينكارو كرد چكار كنيم ما؟؟؟؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
9
31
با سلام سوال من این است که سازنده واحد های آپارتمانی از انتخاب نام ونصب آن خودداری می کند حال مدیران مجتمع چه وظایفی دارند.با تشکر
amon
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
6
11
سلام مي خواستم بپرسم حق شارژ آپارتمان براي بچه ٢٦ ماهه درسته؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
من یه بچه هم سن بچه شما دارم و چون مصرف آب و گاز و برق یه بچه با توجه به لباسشویی و ... بیشتر از یه فرد بزرگسال است باید شارژ مطابق یه فرد کامل پرداخت شود
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
6
20
سلام
ميخواستم بدونم بچه ٢٦ ماهه تو قانون شارژ ساختمان به حساب مي ياد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
10
12
با سلام میخاستم بدونم برای خرید تانکر اب برای ساختمان 8 واحدی که تعئائی مستاجر و تعدادی مالک هستند از شارژ ساختمان میتوان استفاده کرد. توضیح دهید به چه صورت میباشد؟
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
خرید تانکر ربطی به مستاجر ندارد و مالک مو
ظف هزینه ان را بپردازد,
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
3
8
با سلام ما نه اسانسور داریم نه نگهبانی نه سرایدار نه تزیینات خودمونم بیرونو جارو میکنیم پس این پول شارژ واسه چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
مدیرش داره سرتون کلاه میذاره
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
4
8
خدمت جناب آقای هاشمی
با سلام و احترام
اینجانب مشکلی داشتم که تصور میکنم حضرتعالی به عنوان متخصص می توانید به این سوال من به بهترین نحو پاسخ دهید. از شما تمنی دارم اینجانب را راهنمایی فرمایید .
یک آپارتمان نوساز اجاره کردم که 4طبقه تک واحدی، و متراژ ها برابر است
در هر طبقه 2نفر زندگی می کنند بجز طبقه سوم که یک نفر است یعنی در مجموع 7نفر در این ساختمان زندگی می کنند
از انجایی که ساختمان نوساز و کلید نخورده است طبیعی است که قیمت اجاره بها نیز برابر با نوساز بودن ساختمان گران تر از چند سال ساخت پرداخت می شود.
مالک ساختمان که خود ساکن است اعلام می دارد در بدو نصب آسانسور ایشان یک جا مبلغ 600هزارتومان پرداخت کرده که حق سرویس ماهیانه آسانسور است یعنی ماهی 50هزارتومان و این ماهی 50هزارتومان می بایست از طرف من به اندازه سهمم پرداخت شود.
سوال بنده این است
1- آیا من باید از این مبلغ به اندازه سهمم پرداخت کنم ؟ اگر بله پس چرا اجاره بهای ساختمان نوساز را دارم می پردازم گه گرانتر است .
2- میزان شارژ ماهیانه که یک آب مشترک و یک برق مشترک و نظافت راه پله ها است به چه شکل باید تعیین شود. آیا باید بر اساس هر قبضی که می آید محاسبه شود نسبت به تعداد افراد ساکنین تقسیم شود و یا اینکه من باید هر ماهه مبلغ مشخصی را بدهم تا در صندوق بماند . در شرایطی که من مستاجرم و یکسال بعد می روم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
6
31
ای بابا
ما قوانین خود ساختمونو می خوایم برو باو
منوچهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
7
19
سلام و احترام
اگر یکی از مستاجرین هزینه اشتراکی خود را پرداخت نکرده و با توجه به اینکه بدهی اجاره ایشان ازپول پیشش هم خیلی بیشتر بوده و از عدم حضور مالک و نماینده مالک استفاده کرده و متواری شده است آیا من به عنوان مدیر ساختمان میتوانم علیه ایشاه اعلام دادرسی کنم ... و اگر میشود چگونه و به کجا
تشکر از پاسخ شما
افشين رحماني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
5
36
سلام خواستم بدونم مالك در صورت عدم سكونت در منزل يا آپارتمان خود مشمول پرداخت ڜارژ ماهيانه هست يا خير ؟ ممنونم اگر فوريت به پاسخ بنده داشته باشيد تا مشكل بنده با مديريت حلشود
شقایق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
5
15
بددددددددددددددددددددددددددد
بودددددددددددددددددددددددددد
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
1
20
آیا مدیر ساختمان شارژ پرداخت میکند.؟
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
خیر
کیانوش هاشم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
1
16
مطالب بسیار آموزنده است ضمن تشکر میخواستم سوان کنم که در خصوص ذخیره سالانه یک مجتمع و مجموعه ای از آپارتمانها قانوی است یه خیر؟اگر هست بفرمائید.مجدداً تشکر فراوان.
یارمحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
4
29
برخی ازمدیران ساختمان مبالغ شاارژرابیشتراز هزینه ها اخذمیکننددراین خصوص راهنمایی کنیدواینکه چگونه میتوان ازسوءاستفاده مدیران واخذشارژ اضافی جلوگیری نمودراه کارقانونی چیست
سودابه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
3
25
سلام
آیابه کودکان زیر2سال هم شارژتعلق میگیرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
مشترکات ساختمان به جز اب هزینه بین همه ی واحد ها یکسان تقسیم می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
5
20
اپارتمان خالی نبابد شارژ بدهد
Azi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
5
16
جواب سوالات كجا بايد ببينيم در ضمن پولي كه از حق شارژ داخل صندوق اضافه ميماند بعد از رفتن مستاجر چه حكمي داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
2
21
ايا ميتوان اسانسور را در موقع اثاث كشي خاموش كرد
رادمهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
15
سلام
ما در یک ساختمان 164 واحدی مستاجر هستیم که حق شارژ هر واحد اگر خالی باشه یک میلیون و هفتصد هزار ریال و اگر پر باشه نهایتا دو میلیون ریال می باشد.
مدیر و هیت مدیره هیچ پلانی یا فاکتوری به ساختمان ها جهت آگاه سازی از هزینه ها نمیدهند و در ساختمان توسعه سازی میشود
حال سوال من این است آیا هزینه توسعه سازی با مالکین است یا مستاجرین؟
لازم به ذکر است که سالیانه از مالکین مبلغی جدا دریافت میکنن.
اگر هر مبلغی اضافه در صندوق ذخیره باقی بمونه بلا مانع است؟
parsa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
3
19
با سلام
می شه لطفا بفرمایید تقسیم شارژ بین ماکین یک ملک مشاع، چگونه است؟
ممنون
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
0
20
با سلام میخواستم بدونم در صورتی که یکی از اعضا ارقام قبوض خود را به موقع ندهد.و مدیریت جهت قطع انشعاب ان واحد مورد نظر فقط دسترسی به انشعاب مثلا آب آن واحد را داشته باشد.میتواند انشعاب واحد مورد نظر را قطع کند.لطفا پاسخ صریح بدهید
جنیفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
5
13
امکان داره جواب پرسشهارا درهمین صفحه بدهید.صاخبخانه ای ککه خودش نیست وباانبوه ساختمانهایش وفقط یک مباشرافغانی که خون مردم رادرشیشه کرده ومبالغ بسیاربالایی از محل قبوض آب برق گاز شارژ میگیرد وبابت اخذ کرایه خانه هاوهرمبلغ دیگری به هیچ عنوان رسید نمیده وسالیان طولانی از پرداخت مالیات وعوارض طفره رفته است.چه بایدکرد؟ماتمام ساکنین انبوه آپارتمان ؛هیچ آدرس وشماره تلفنی از صاحبخانه نداریم.اگرافشاشود؛ایشان میلیاردهاتومان بابت مالیات باید بدولت بپردا د.ما فقط نام ایشان رامیدانیم که بسیارمشهوراست.ولی خودنمیدانیم چه شکل وشمایلی دارد.
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
7
خوب بودخیلی
بهادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
3
10
با سلام و احترام و سپاس از زحمتی که میکشید. ساختمانی داریم 15 سال ساخت، نمای آن سیمان شسته است و تا کنون هیچگونه رنگ و یا بازسازی انجام نشده. امسال قرار است ستونها را که رنگشان پوسته کرده، رنگ کنیم و سایر قسمتها را با واتر پمپ شستشو دهیم و قسمتهایی که ترک دارد بتونه و بازسازی کنیم. متراژ واحدها بسیار متغیر و بین 40 تا 180 متر میباشد(50 واحدی) آیا این کار زیبا سازی محسوب میشود و یا بازسازی و نحوه پرداخت واحدها باید قانونا به چه صورت باشد؟
حكيمى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
5
17
سلام
من در آپارتمانى كه ٨ واحد دارد مستاجر هستم و اين ساختمان ٢ در در ٢ كوچه مجزا دارد، و من فقط كليد يك در را دارم. از مدير ساختمان خواستم كه كليد در ديگر را به من بدهد كه از اين كار اجتناب كرد و گفت به جز سرايدار و مدير كسى حق داشتن اين كليد را ندارد. در صورتى كه من ميبينم ساكنين ديگر از اين در رفت و آمد ميكنند. چگونه ميتوانم از طريق قانونى من هم اين حق را داشته باشم؟ و اينكه آيا مدير اجازه دارد كه از حق داشتن كليد در ممانعت كند؟
مشاوره حقوقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
6
9
سلام
مطلبتون خوب بود موفق باشید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
7
11
سلام بنده دریک آپارتمان ۴ واحدی زندگی میکنم مشکل ما اینه که هر کس یه سازی میزند ما ۳ نفریم من یک نفرم مثلا من کم مصرف می کنم چون پیرم و... از این حرفا خلاصه در ضمن هر ۴ واحد یک متراژ است با تشکر لطفا راه نجات نشان بدین
قیاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
3
19
آیا آپارتمان های نو و خالی که هنوز کسی در آنها ساکن نشده است باید شارژ پرداخت کنند یا نه و سهم آنها در پرداخت شارژ چقدر از کل مبلغ ماهیانه خواهد بود؟
پاسخ ها
داریوش حیاتی
| Turkey
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
من در اپارتمان پارکینگ ندارم ایا هزینه های بازسازی و زیبا سازی و تعمیرات را باید پرداخت کنم. کلا سهم من چگونه میشود. ممنون
فاطمه علی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
6
19
سلام من مالک هستم و دو واحد در اختیار دارم دو واحد دیگر مستاجر شریکم هستند و تا حالا به غیر از نظافت پول شارژ نداده اند وهر وقتی می گویم عنوان می‌کنند که شما می خواهی با پول شارژ چه کار کنی وما مستاجر یم وتعلق نمی گیرد لطفا مرا راهنمایی کنید
قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
2
4
منظور از کارهای تزئینی چیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
1
6
سلام میخاستم بدونم هزینه برق ساختمان سه طبقه سه واحدی
بر مبنای تعداد نفرات یا واحدی مدیر ساختمان ما به دلیل وجود پمپ اب واستفاده پمپ از برق هزینه نفری حساب میکنه و ما به دلیل تعداد بیشتر پول بیشتری میدیم مگه پمپ اب چقدر برق مصرف میکنه
تقوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
3
7
ساکن طبقه همکف هستم برای فشار آب پمپ گذاشتن من نیازی ندارم آیا باید پول برق پمپ من هم پرداخت کنم
تقوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
1
5
ساکن طبقه همکف هستم برای فشار آب پمپ گذاشتن من نیازی ندارم آیا باید پول برق پمپ من هم پرداخت کنم
پاسخ ها
دادخواه
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
بله جناب تقوی
شما هم ملزم به پرداخت هزینه پمپ مربوطه می باشید...
به دلیل اینکه فرض کنید فاضلاب ساختمان شما دچار ایراد گردد در این صورت کلیه آپارتمان ها می بایست هزینه فاضلاب را پرداخت کنند در صورتی که این مشکل فقط برای شما که در همکف هستید مشکل ساز خواهد بود و برای بقیه واحدها مشکلی ایجاد نمی کند
بزرگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
1
6
سلام:
هزینه شارژ واحدی از آپارتمان که تخلیه است چقدر, یا چند در صد محاسبه میگرذ?
سپاس از زحمات شما
صابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
1
9
سلام:اگر در يك مجتمع مسكوني كه داراي 5بلوك است ، طبق نقشه مجتمع ، محوطه بازي بچه ها مشخص و تعيين شده باشد،ولي عليرغم آن بخاطر تصميم مدير مجتمع و ايجاد خط كشي زمين فوتبال در فضاي خالي بين بلوك ديگر ، بچه ها همه روزه در آنجا مشغول بازي و سرو صدا بشوند، و اين موضوع باعث ايجاد مزاحمت زياد براي مطالعه ، استراحت فرزند و.. بشود و چه حكمي دارد؟
بنا بر فرض، بصرف توجيه رضايت اكثريت(كه اتفاقا واحدهاي انها هيچ اشرافي به اين فضا ندارد و از اين سرو صدا ضرر و مزاحمتي متوجه خود انها نيست) اين حق آرامش و عدم ايجاد مزاحمت از اقليتي كه ناراضي و متضرر از اين سرو صدا هستند ،زايل مي شود و حقي ندارند؟! ممنون
رفیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
2
5
سلام وقتی واحدخالی ازسکنه میباشدوازهیچگونه امکانات ساختمان استفاده نمیشودوهنوزکنترگازوصل نشده چرابایدشارژپرداخت شودمگه شارژبابت هزینه های مصرفی ساختمان نیست پس وقتی سکنه نیستیم بابت چی شارژپرداخت بشه
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
1
8
میزان شارژ ماهیانه که یک آب مشترک و یک برق مشترک و نظافت راه پله ها و غیره است به چه صورت است
حمیدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
1
0
سلام دوستان
درساختمان ما همه ی واحدها هفتاد و هفتادو خرده ای میباشد اما واحد ما چون دوتا خونرو یکی کردیم صدوبیست پنج متر هست به همین دلیل اعضای ساختمان میگن ما باید اندازه دو واحد شارژ بدیم اما در سند خرده شده یک واحد درضمن در هر طبقه دو واحد میباشد که کلا هفت واحد هست میخواستم ببینم ما باید دوبرابر شارژ بدیم یانه؟؟
مدیر پایگاه فقط در رابطه با پرداخت هزينه گاز مصرفي واحد شما چون مبناي محاسبه آن متراژ آپارتمان است به نسبت ديگر واحدها مبلغ شارژ دو برابري بايد پرداخت گردد اما در مابقي موارد پرداخت هزينه هاي ساختمان(شارژ) از قانوني يكسان(يه صورت نفري يا واحدي) كه مورد تاييد ساكنين قرار گرفته تبعيت مي كند.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
1
4
باسلام
حدودا 2 سال است ساکن یک ساختمان هستیم ماهانه به پرداخت 60 هزار تومان شارژ (30تومن بابت پول گاز وآب و برق مشاع +30 تومن حق ثابت )در این مدت 2سال کلیه ساختمان طبق لیست نصب شده شارژ را پرداخت کرده اند ولی طی این دوسال غیر از این دو لیست که بابت جمع آوری شارژ ساختمان بوده است نه بیلانی به ساکنین داده شده نه صورت عملکرد مالی (کل ساختمان 10 واحد است) 3 واحد در ساختمان خیلی پا فشاری بر این موضوع دارند که بیلانی نباید داده شود و صورت عملکرد مالی احتیاجی نیست
من این سوال را از شما دارم که آیا میشود از این رفتار مدیریت شکایت کرد با توجه به اینکه مدیریت تعویض شده ولی با این حال روند مدیریت پیشین را ادامه میدهند و برای اهالی چون اکثرا مستجر هستن تعیین تکلیف میکنن و حق قانونی شان را ناروا میداند
لطفا اگر در این باره اطلاعاتی دارید کمکم کنید
باتشکر
دانلود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
3
7
سلام اگردریک ساختمان دوازده واحدی که هزینه آب گاز و برق مشترک نفری پرداخت میشود اگر دریک واحد سه نفری یکنفر از ساکنین درسال شش ما حضور نداشته باشد هزینه آن واحد چگونه محاسبه میشود
بابک پارسائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
3
6
با سلام.
ساکن طبقه همکف آپارتمان هستم و آسانسور هم از طبقه همکف شروع میشود. من هرگز لازم نیست از آسانسور استفاده کنم آیا باید هزینه های آسانسور را بپردازم؟
مدیر پایگاه طبق قانون ، بله.
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
6
11
با سلام ببخشید میشه بفرمایید آیا مدیر ساختمان موظف به پرداخت شارژ هست یا در صورتی که حقوقی نیز دریافت نمیکند
سید احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
2
8
در صورتی که 5 واحد موافق ویک واحدمخالف جهت انجام امور مشاع باشد چه حکمی دارد؟
رضا باصری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
1
3
با سلام.من در یک آپارتمان ۴ طبقه تک واحدی زندگی میکنم.میخاستم نحوه ی محاسبه هزینه هایه نربوط به آسانسور به چه شکلی هست.همسایه ها میگن پله کانی زیاد میشه ولی من از هر کسی میپرسم میگه تقسیم بر تعداد واحد ها میشه لطفا راهنمایی کنید.متشکرم
مدیر پایگاه هزينه آسانسور به تفكيك واحدها صورت مي گيرد. در واقع هزينه تعمير و نگهداري آسانسور را بايد مام واحدها پرداخت كنند،كل هزينه تقسيم بر تعداد واحدها.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
2
3
سلام من واحد خودرا فروخته ام تکلیف پولی که مازاد درصندوق می باشدچیست
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
1
3
سلام
بنده تمام شارژماهیانه خودم را پرداخت
کردم ولی مدیر ساختمان وقت که قرار
بود از شارژهای جمع شده پول اب مجتمع
را پرداخت کند این کارانجام نشد ه وهم
اکنون مدیر فعلی طلب مجدد پول
معوقه اب را
دارد ایا بنده مجدد باید پرداخت کنم?
با وجود حظور مدیر قبلی ایامدیر جدید
میتونه از من شکایت کند وطلب پول اب
را داشته باشد?
شکوفا
|
Germany
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
1
2
سلام آیا حق شارژ به زمان قبل از معامله(خرید قطعی آپارتمان ) یعنی زمانی که واحد را فقط قولنامه کرده ایم و کلید را تحویل نگرفته ایم نیز تعلق می گیرد.؟
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
1
با سلام
من 9 مرداد 94 تو یه ساختمان 6 طبقه که هر طبقه تک واحدی میباشد یه واحد آپارتمان خریدم ولی متاسفانه الان مثل ... پشیمونم قبل از من این ساختمان مدیر نداشت بعد از اینکه من به این اپارتمان اومدم خیلی سعی کردم به کمک بقیه یه مدیری واسه این ساختمون تعیین کنیم ولی متاسفانه هیچکس همکاری نمیکنه خیلی عذاب آور هستش به دلایلی هم فعلا نمیتونم اینجا رو بفروشم و از اینجا برم ....در پارکینگ این ساختمان هر واحد درب مخصوص پارکینگ خودشو داره ولی چون درها شیشه ای میباشند شیشه درب یکی از واحدها که شکسته تو این سرمای زمستان سوز عجیبی کل ساختمونو احاطه میکنه با توجه به اخطارهای مکرر من و بقیه همسایه ها هنوز اقدامی از سوی وی صورت نگرفته سوالی که از شما داشتم اینه که چطور میشه طرف را مجبور به رفع نواقص کرد و البته با استناد صریح به کدام ماده از قانون آپارنمان نشینی؟؟؟
مدیر پایگاه به شوراي حل اختلاف محله تان مراجعه كنيد.
سارا پالیزدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
عرض سلام و وقت بخیر
من و همسرم در آپارتمانشی زندگی میکنیم که ۴ طبقه هر طبقه ۲ واحد دارد به استثنای واحد ما که تک واحدی است. از ابتدای اجاره این آپارتمان مالک از ما خواست هزینه گاز شوفاژخانه را در زمستان به دلیل دوبرابر بودن مساحت نسبت به همسایه ها دوبرابر دیگران پرداخت کنیم و ما قبول کردیم اما به محض رسیدن پاییز یکی از همسایه ها خواستار شد هزینه برق مشترک پارکینگ که شعله ای هم مربوط به شوفاژخانه دارد ودر نتیجه شارژساختمان رو هم ما دوبرابر حساب کنیم. قانون دراین باره چیست؟ ممنون میشم اگر پاسخ رو به بنده ایمیل کنید. با تشکر
حميدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
2
4
با سلام ما يک ساختمان دو طبقه هستيم. زيرزمينمان را مسکوني کرديم و فروختيم. کاش نميکرديم... مصرف آب و گاز زيادي دارد. در اين دوره زمانه ، رب،پيازداغ،سير داغ و غيره به مقادير زياد درست ميکند و فرش ،ماشين ،پتو و حياط ميشويد. ميگوييم مصرف بالاست.لج ميکند و آسفالت جلوي در را به مدت طولاني آبياري ميکند. چون ما تعدادمان 5 نفر است مجبوريم بتعداد پول هرز آب ايشان را بدهيم. اين انصاف نيست. آيا مي توان کاري کرد يا شکايت نمود؟راهش چيست ؟هيچجوره راه نمياد.
علی شیخ مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
7
با سلام میخواستم بپرسم در یک مجتمع 40 واحدی هزینه بیمه آتش سوزی ساختمان و بیمه آسانسور بعهده مالک میباشد یا مستاجر

با تشکر
مهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
2
6
سلام
ببخشید من پارکینگ ندارم و کلا پارکینگ رفت و آمد ندارم . سقف پارکینگ را میخوان رنگ کنن و از بنده هم هزینه میخوان . وقتی من در مشاعات پارکینگ حقی ندارم باید هزینه رنگ آمیزی پارکینگو بدم ؟
مهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
3
17
سلام
ببخشید من پارکینگ ندارم و کلا پارکینگ رفت و آمد ندارم . سقف پارکینگ را میخوان رنگ کنن و از بنده هم هزینه میخوان . وقتی من در مشاعات پارکینگ حقی ندارم باید هزینه رنگ آمیزی پارکینگو بدم ؟
پاسخ ها
بشارتی
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
من در یک اپارتمان 5 طبقه 9واحدی 4 سال ساخت زندگی میکنم اخیرا برای زیبا سازی پارکینگ هزینه ای بملغ 6میلیون تومان حدس زده شده و از 9واحد فقط 1واحد پارکینگ ندارد بقیه پارکیگ ها اختصاصی است ایا یک واحد بدون پارکینگ باید چقدر در هزینه سهیم باشد با تشکر
احسان یزدان نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
2
16
سلام بنده یک واحد در اپارتمانی دارم که 18 واحد در مجتمع است.اکثیرت موافق هستن ولی من لزومی نمیبینم چون دیوارها تمیز و گچ و رنگ هست و مشکل جانی مالی در بر نداره فقط سرفا برای زیبا سازی داخل اپارتمان هست حال مدیر ساختمان برای زیباسازی ورودی اپارتمان میخواد دیوار ورودی و پله ها رو سرامیک کنه در صورتی که گچ و رنگ میباشد و مشکلی نداره و تمیز هست و من مخالفت کردم. و مدیر ساختمان منو تهیدد کرده که باید حتما انجام بدید و هزینه ایی رو میخواد بگیره ایا قانونی هست که من نخوام انجام بدم یا باید طبق قانونی حتما این کار رو انجام بدم. هر چی گشتم تو نت چیزی دستگم نشد. لطفا راهنمایی بفرمایید سپاسگذارم
benq
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
6
سلام
ما در یک آپارتمان 4 طبقه تک واحدی مستاجر هستیم.3 واحد دیگر خود مالک ساکن می باشد.
هزینه بیمه آسانسور با مالک است یا مستاجر؟
مدیر پایگاه هزينه تعمير و نگهداري با ساكنين است اما هزينه بيمه با مالك.
benq
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
2
سلام
ما در یک آپارتمان 4 طبقه تک واحدی مستاجر هستیم.3 واحد دیگر خود مالک ساکن می باشد.
هزینه بیمه آسانسور با مالک است یا مستاجر؟
مدیر پایگاه مالك
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
2
با سلام
پرداخت هزینه صندوق ذخیره مجتمع بر عهده مالک هست یا مستاجر ؟؟؟؟
نگين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
2
2
با سلام.ما در يك اپارتمان ٤ وأحدث زندگي ميكنيم كه همه مالك هستد.چند ماهي است يكي از ساكنين به مسافرت رفته.هزينه شارژ ماهانه به عهده چه كساني است؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
1
2
باعرض سلام وخسته نباشید
احتراما بنده در یک واحد73 متری مستاجر میباشد درتاریخ مهر ماه وسایل منزل وارد واحد کرده ام اما اول بهمن ماه برای زندگی به واحد آمده ام میخواستم بدون تواین چند ماه که تو منزل نبودم باید پول شارژ پرداخت کنم یا نه مدیر ساختمان میگه از نظر قانون باید پرداخت کنید آقا صحت داره یا نه لطفا کمکم کنید
باتشکر
مدیر پایگاه اگر مبلغي به عنوان ماهانه و ثابت براي تعمير و نگهداري ساختمان از واحدها اخذ مي گردد، شما هم بايد بپردازيد.اما اگر منظور از شارژ مصرف ماهيانه آب و برق و گاز اشتراكي هست، خير. به كلام ديگر شما فقط بايستي فيش هاي مرستقل و مربوط به واحد خود را بپردازيد(البته در صورت خالي بودن واحد) و هزينه هاي اشتراكي به عهده ساكنين است.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
3
با سلام
آیا مدیر ساختمان میتواند به مستاجر برای پرداخت هزینه های اساسی ساختمان که بر عهده مالک است فشار بیاورد و بگوید شما باید پرداخت کنید و خودتان با مالک تسویه حساب کنید؟ در حالی که مالک نیز میگوید خودتان بدهید من در آینده حساب میکنم؟ یا اینکه مدیر موظف است این هزینه هارو از مالک پیگیری کند؟
مدیر پایگاه بر اساس نص قانون مالك بايد بپردازد مگر بين مالك و مستأجر مبني بر تسويه حساب قراري گذاشته شود.
سیدرضا منصورفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
5
2
پرداخت پول گاز وبرق وآب اپارتمان خالی از سکنه چگونه است فقط در مورد این سه فقره در بقیه موارد مشکلی نیست ایا طبق قانون باید پرداخت شود
هومن فلاح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
3
1
با سلام . من در آپارتمانی در مسکن مهر رشت ساکنم پیلوت دور تا دور بازه حالا همسایه هایی که پارکینگ دارن قصد دارن در ریموت دار بزارن که پارکینگشون حفاظ داشته باشه . آیا منی که پارکینگ ندارم هم باید تو این هزینه شریک باشم ؟ ممنون میشم که جواب بدین .
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
باسلام
اپارتمانی که تازه مستاجرش شدم شارژ شش ماه رو جلوترمیخوان قبل ااس کشی ایا درسته این ممنون
حمیدرضا وکیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
1
2
با سلام وعرض تشکر بنده عضو هیئت مدیره یک مجتمع مسکونی با 17بلوک و132واحد هستم
خواهش میکنم پاسخ فرمائید چنانچه 8واحد از مجموع 132واحد نیمه کاره باشد(در حد نازککاری )
با توجه به اینکه مجتمع دارای محوطه سازی . فضای سبز . خیابان بندی بوده ودارای هزینه های نگهبانی
مدیریت وسایر هزی نه های عمومی برای اداره مجتمع مباشد آیا پرداخت شارژبرای مالک واحدهای نیمه کاره الزامی است یا خیر مزید تشکر خواهد بود چنانچه در ارسال پاسخ تسریع شود
امیر
|
United States
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
4
سلام
قانونی وجود داره که برای اساس کشی به آپارتمان باید مبلغ150 تومن پرداخت بشه؟
از اسانسور که اجازه ندادن استفاده کنیم.در و دیوار راه پله ها هم داغونه و تعمیراتی انجام نمیدن اینجور که از همسایه ها شنیدم
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
2
2
سلام وقت به خیر
من مالک یک واحد آپارتمان هستم . ساکن آپارتمان مذکور نیستم . هزینه شارژ شامل آسانسور و نظافت ساختمان است. که در سال گذشته نصف مبلغ شارژ را پرداخت میکردم . ( پانزده هزار تومان)
برای سال جدید مبلغ شارژ را از ۳۰ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان تغییر دادند و اعلام کردند که واحد خالی هم باید شارژ را کامل پرداخت کند
ایا این افزایش منطقی است
ایا واحد خالی باید شارژ( اسانسور و نظافت ) را پرداخت کند
ایا شارژ باید کامل پرداخت شود؟
مدیر ساختمان تشکیل جلسه را اطلاع ندادند ( با توجه به اینکه من ساکن نیستم)
هیچ ریز هزینه ای هم ارائه نمیشود
لطفا من را راهنمایی کنید . یک دنیا سپاس
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
1
2
سلام وقت به خیر
من مالک یک واحد آپارتمان هستم . ساکن آپارتمان مذکور نیستم . هزینه شارژ شامل آسانسور و نظافت ساختمان است. که در سال گذشته نصف مبلغ شارژ را پرداخت میکردم . ( پانزده هزار تومان)
برای سال جدید مبلغ شارژ را از ۳۰ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان تغییر دادند و اعلام کردند که واحد خالی هم باید شارژ را کامل پرداخت کند
ایا این افزایش منطقی است
ایا واحد خالی باید شارژ( اسانسور و نظافت ) را پرداخت کند
ایا شارژ باید کامل پرداخت شود؟
مدیر ساختمان تشکیل جلسه را اطلاع ندادند ( با توجه به اینکه من ساکن نیستم)
هیچ ریز هزینه ای هم ارائه نمیشود
لطفا من را راهنمایی کنید . یک دنیا سپاس
غزال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
2
0
با سلام
پرداخت شارژ از چه زماني به عهده خريدار است؟
اپارتماني رو ٢ ماه پيش خريداري كرديم، واحد رو ٣٠ ارديبهشت بهمون تحويل ميدن، اپارتمان نوساز هست و هنوز تمامي واحدها ساكن نشدن و بعضي از واحد ها از جمله واحد خود ما مراخل پاياني كار رو طي ميكنه
در حال حاضر شخصي كه از طرف فروشنده مسئول كارهاي احرايي ساختمون بوده خودش رو مدير ساختمون معرفي ميكنه اصرار داره كه ما از الان بايد شارژ رو پرداخت كنيم اين در صورتي هست كه ما هنوز مبلغ كامل رو پرداخت نكرديم و سندي هم به ناممون نشه
سوال ديگه بنده اين هست كه ساختمون پايان كار رو نگرفته و مواردي مثل بيمه اسانسور تجهيز لابي و... هنوز مونده ايشون ميخوان اين موارد رو از خريدار دريافت كنن ايا اين هزينه ها به خريدار مربوط ميشه؟
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
0
با سلام،لطفٱ کسی میتونه به سٶال بنده جواب بده،میزان حقوق یک نفر مدیر استخدام شده جهت مدیریت مجتعهای مسکونی چقده و چگونه محاسبه میشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
2
با سلام آیا طبق مقررات مبلغ شارژ سالانه و صندوق برج مسکونی را هیات مدیره تعیین و افزایش میدهد و مالکین یا ساکنین ساختمان نقشی ندارند؟ و در صورتیکه بدون تایید ساکنین انجام شود چه اقدامی باید کرد؟
محسن میرزایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
2
سلام ، سوالی داشتم راجب اینکه ما در ساختمانی 4 واحد هستیم که گرمایش بخاری است و سوال این هست که نحوه احتساب شارژ این مورد بر حسب متراژ هست یا تعداد بخاری استفاده شده در واحد هاست؟
محمود انصاري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
1
0
با سلام وقت بخير خدا قوت،من در آپارتماني 11 واحدي زندگي ميکنم که خوشبختانه بابت اهالي خوب آپارتمان و متعسفانه بابت صاحب يکي از واحدها که از شانس بد من واحدشم روبه روي منه مدير هستم.حالا ما اين ساختمانو پيش خريد کرده بودم که سازنده کلاه برداري کرد وما ساختمانو نيمه کاره تحويل گرفته و تکميل کرديم الان سر خريد موتور آسانسور با واحد روبه رويم به مشکل خوردم الباقي پول موتور آسانسورو نميده آيا من ميتونم در طبقه رو قفل کنم و اجازه رفت و آمد از آسانسور ندم.ممنون ميشم راهنمايم کنين متشکرم.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
1
0
ایا مدیر ساختمان شارژ یکسال رو یکجا میتونه درخواست کنه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
1
درود
سوالی داشتم.
پدر من یک ساختمان 4طبقه ساختن که هرکدام یک پارکینگ و انباری دارن بعداز ساخت دوطبقه 2و3را فروختن ولی بدون پارکینگ و انباری...بعداز چندسال بین پدر من و مالکان طبقه2و3 مشکلی پیش اومده.الان حدود 3الی4سال هست که طبقه دوم پول آب و گاز را نمیدهد و همچنین شارژ ساختمان وفقط برق را چون اونهم جدا هست پرداخت میکند سوالی که داشتم این هست موتورخانه در پارکینگ هست ودرب پارکینگ بسته چون هیچ طبقه ای پارکینگ ندارن پدرم تبدیل به انباری کرده مالکان طبقه2و3 هروز به شهرداری زنگ میزنن و اظهار میکنن که پارکینگ تغیر کاربری داده و چون موتور خانه مشاع هست هروثت دلشون میخواد از پنجره یا حتی درب پارکینگ رو مشکنن و وارد میشن میخواستم بدون هیچ راهی نیست که بشه جلوی اینکار رو گرفت شهرداری چندروز پیش نامه ای فرستاد مبنی براینکه اخطار جهت تغییر کاربری پارکینگ درصورتی که فقط اساس منزل برادرم بدون اینکه حتی بازبشه داخل پارکینگ هست میخواستم بدون به این میگن تغیرکاربری؟یعنی چون پارکینگ ملک شخصی هست ما نمیتونیم داخلش اساس بریزیم یا انباریش کنیم؟
ممنون از سایت خوبتون خواهش میکنم پاسخ سوال منو بدین تگه ممکنه چون پدرم درحال حاضر نیستن و خیلی فشار روی من وخوانوادم است
شقايق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
0
سلام. سوالي داشتم ازتون
ما در يك ساختمان ٥ طبقه ٢ واحدي هستيم. ٥ واحد متراژ١٢٦ متر و ٥ واحد متراژ ٢٠٥ متري. واحد هاي بزرگ ٢ پاركينگ دارند. ميخواستم بدونم آئا منصفانه است كه هزينه شارژ واحد هاي كوچك با بزرگ يكسان باشد. لطفاً راهنمايي كنيد
على
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
2
7
پرداخت شارژ ماهانه براى ساختمانى كه چند سال ساكن نداشته به چه صورت است
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
1
با سلام به اطلاع عزیزان می رسانم تا جایی که بنده اطلاع دارم اکثر قریب به اتفاق یعنی 90% از مدیران و هیأت مدیره از قوانین آپارتمان نشینی بی اطلاع و در حساب کردن حق شارژ دچار مشکل هستند فقط خدابدادشان برسه چون خروارها حق الناس بگردنشان آویزانه چه جوری قبر میخواد اونها رو تحمل کنه الله اعلم. دوست عزیز منزلی که متراژشان با هم میکنه حق شارژش یکسان نسیت محاسبه بلد نیستند فرمول داره حتی برای 6ماه فصل سرد و گرم بخدا ظلمه شما اگر معتقد هستید دارید ظلم می کنید وگرنه که حرامخوارید!نجس العین دارید می خورید.اگر نماز میخوانید که باوضوی نجس نماز خواندید. والسللم
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
1
2
ایا هزینه زیباسازی دیوارهای پارکینگ به کلیه واحدها تعلق میگیرد یا پارکینگ دا ران؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
0
0
سلام. میخواستم بدونم وقتی در یه آپارتمان 2 واحدی حق استفاده از مشاعات به طبقه اول داده بشه و سقف موتورخونه که استفادش به طبقه اول داده شده نشت آب داشته باشه و به ادعای طبقه اول لوله فاضلاب تراس بالا در حال نشت باشه هزینه تعمیر اینجا به عهده کدوم طبقه است؟؟؟
محممد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
0
آيا طبقات اول از پرداخت شارز اسانسور معاف هستند
مدیر پایگاه خير.كليه واحدها بايد هزينه هاي تعمير و نگهداري آسانسور را پرداخت كنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
2
سلام
ایا مجتمع اپاتمانی که هنوز کارگاهی هست مسکونی شده ومشکلات زیادی هم داره .به عنوان مثال ریزش سنگ نما که امنیت ساکنین به خطر انداخته باید شارژ پرداخت کرد
م پارسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
من دریکی ازشهرکهای تهران اپارتمانی دارم برای تسویه حساب به دفتر بلوک مراجه کرده ام از من مبلغ۱۵۰۰۰۰ تومان بابت نصب دوربین و مبلغ ۳۵۶۰۰۰ تومان بابت تعمیر چیلر برای تابستان اینده مطالبه مینمایند در حالیکه مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰۰ تومان از واحدهای تجاری مشاع مالکین درامد ماهیانه دارندومیتوانند این هزینه هارا از درامدهای تجاری تامین نمایند و از مالکین نگیرند ضمنامبلغ۲۸۵۰۰۰ تومان معادل دوماه شارژبابت اینکه واحد دو سال اجاره بوده اضافه بر شارژی که ماهیانه پرداخت شده مطالبه مینمایند ومیگویند طبق تصمصم هیئت مدیره هر واحدی که اجاره یا رهن شود مالک ان میبایست معادل یک شارژ اضافه سالیانه باید پرداخت نمایند که این تصمیم هیچ محمل قانونی وشرعی ندارد ،اگر این مبالغ را پرداخت نکنم بمن تسویه حساب نمی دهند وثبت اسناد هم کار نقل انتقال واحد را انجام نمیدهد ،لطفا خارج از نوبت راهنمایی فرمایید،ممنمو ن وسپاسگزارم
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
1
2
با سلام. در ساختمان مسکونی که دو واحد تجاری دارد و واحدهای تجاری پارکینگ دارن و از درب ریموتی و روشنایی و نظافت ساختمان استفاده میکنند آیا باید بابت این خدمات هزینه شارژ به هر نسبتی پرواخت کنند یا خیر. با تشکر
علیبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
1
4
با سپاس .اگر کسی بمدت طولانی ساکن نباشد ایا مواردمصرفی ک درزمستان کاز .درتابستان اب بازهم باید ب طور مساوی پرداخت کند
موسوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
1
0
باسلام.بنده دريك اپارتمان 6واحدي زندگي ميكنم كه مالك يكي ازواحدها ساكن تهران است وتمام اختيارآن رابه يك املاكي داده است متاسفانه املاكي نيز هركي كه ازنظراخلاقي مشكل دارد وچون خود املاكي نيز ازنظراخلاقي مشكل دارد راساكن اين خمنه ميكنه بنحوي كه باهمه آنها رفته آمد دسته جمعي دارد.مالك ساختمان هم ميگه چهار ديواري اختياري.جديدآهم كه ميگه شارژنميدم بريد هركاري دوست داريد بكنيدالبته مستاجريك خانم است.چه كاربايدكرد.
مدیر پایگاه جهت حل و فصل قانوني و قاطع همه اين مشكلات به شوراي حل اختلاف محل زندگيتان مراجعه كنيد.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
با سلام
در ساختمانهایی که متراژ واحها در هر طبقه مختلف است شارژ چگونه باید تقسیم شود.
مثلا 4 طبقه 4 واحدی دو تا 70 متری و دوتا 80 متری در هر طبقه و 6 تا طبقه دو واحدی هر واحد 150 متر. آیا غیر از هزینهای نفری سایر هزینه ها نباید در در هر طبقه مساوی تقسیم شود و سپس بین واحهای هر طبقه.؟ با توجه به اینکه مساحت کل واحدها در هر طبقه مساوی است؟
به نظر میرسد قانون گذار ملاک را تعداد واحدهای مساوی در هر طبقه با متراژهای مختلف در نظر گرفته است.
محمد چیگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
3
با سلام - آیا کتابی مختص مدیریت آپارتمان وجود دارد؟ که قوانین مربوط به مدیریت و محاسبه گردش مالی آپارتمان رو شرح بده؟ متشکرم
سیدعلی حسینی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
0
1
با عرض سلام و خسته نباشید،مدیر یک آپارتمان 4واحد هستم،درب کرکره ای پارکینگ ورودی شکسته شده . آیا واحدی که پارکینگ ندارد نیز باید در پرداخت سهیم باشد؟پیشاپیش از پاسخ جنابعالی کمال تشکر را دارم.
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
1
1
ضمن قبولی طاعات و خسته نباشیبد سوالم این بود که مدیر اسبق ساختمان بدون اینکه نظر خواهی کرده باشد , حق الزحمه می طلبد در حالیکه هیچ توافقی نشده و به همین دلیل از پرداخت شارژ ماهانه خودداری می کند قابل ذکر است حق الزحمه نامبرده با حساب خودش حدود یک و نیم میلیون تومان میگردد که متاسفانه مبلغ نزدیک یک میلیون تومان از آن را برداشت کرده است آیا این عمل قانونی می باشد ؟
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
1
باسلام .احتراما اینجانب یک واحد آپارتمان با پارکینک و انباری از سازنده خریداری کردم و پیرو توافق سازنده با تمامی خریداران تاریخ تحویل قطعی و صدور سند به شهریور ماه سال ۹۷ موکول گردیده است و هنوز پایانکار از طرف شهرداری صادر نشده و ساختمان هم تحویل قطعی به ساکنین نگردیده است ، در این میان تمامی واحدها پارکینگ خود را تحویل گرفته و تنها پارکینگ واحد اینجانب مانده که در هال حاضر قبلا انباری موقت کارگاه بوده و در حال حاظر توسط هیات مدیره به صورت انباری عمومی استفاده می گرددواختلافات هیات مدیره با سازنده سبب عدم تخریب انبار و تبدیل به پارکینگ از طرف هیات مدیره شده است ،لذا آیا هیات مدیره می تواند مانع این اقدام باشد یا نه و حق و حقوق اینجانب از پارکینگ در قبال سایر همسایه ها که همکاری نمی فرمایند چیست و آیا خود اینجانب می توانم اقدام به تخریب انباری نمایم؟در ضمن تا به این تاریخ با توجه به عدم تعیین تکلیف وضعیت پارکینگ هیچگونه استفاده ای از واحد مسکونی ننموده ام و آیا هیات مدیره میتواند با توجه به عدم همکاری با اینجانب ادعای حق شارژ نماید؟
محمود اکبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
0
1
با عرض سلام .میخواستم ببینم از کسانی که هزینه سنگ نما ساختمان که طبق جلسه ای با اکثریت آرا توافق گردیده بوده را پرداخت نکرده اند و باید مازاد بر شارژ آتی ساختمان مبلغی را در این خصوص پرداخت می کردند و نکرده اند میتوان اقدام قانونی انجام داد.و به چه صورتی
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
2
1
سلام
من آپارتماني چند سال ساخت خريداري كردم زمان بازديد آپارتمان نيز ٢ ماه خالي از سكنه بود پس از انتقال سند و اسباب كشي متوجه بدهي گذشته اين واحد شدم كه دليلش و پرس و جو كردم معلوم شد حدود ٦٠ درصد بدهي مربوط به زمان پر بودن واحد ميشد كه به هر دليلي مدير ساختمان اين مبلغ رو اخذ نكرده حالا از زماني كه من به اينجا آمدم ايشون درخواست پرداخت اين بدهي رو از من دارند مي خواستم بدونم تكليف چيه؟؟؟ ممنون از راهنماييتون
ابراهیم وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
1
1
با سلام و احترام
در مجموعه ای مسکونی 8 واحدی ساکن در کنار و نبش خیابان هستم در زیر ساختمان ما تعدادی واجد تجاری وجود دارد که ورودی آمها از طریق خیابان انجام می گردد و ورودی آپارتمانهای مسکونی بصورت کاملا مجزا و از طریق پشت ساختمان می باشد و هیچکونه دسترسی برای واحدهای تجاری وجود ندارد راه پشت بام تنها از طریق ورودی آپارتمانها و دستگاه پله آنها مقدور است
در سند و صورتمجلس تفکیکی هم اشاره به دسترسی واحدهای تجاری و یا مجوز برای دسترسی داده نشده است مستاجر و مالک تعدادی از واحدهای تجاری اقدام به ورود و شکستن قفل ورودی و پشت بام نموده و اقدام به نصب کولر گازی از طریق پشت بام نموده اند
لطفا بفرمایید ایا این واحدهای تجاری اجازه چنین کاری داشته ان و اساسا اجازه دسترسی از طریق مشاعات ما دارند
با تشکر
محمود امانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
0
0
آیا معوقات بدهی ساختمان مانند جریمه قطع درخت یا خشکانده شدن درخت در عدم رعایت ساخت و یا جریمه های مربوط به عدم پرداخت عوارض و غیره را مدیر میتواند از محل شارژ برداشت نماید ؟
با کسر بدهی های معوقه ، در تأمین هزینه های ساختمان کسری بوجود آمده و مدیر تقاضای اضافه پرداخت را نموده ، آیا مجاز به انجام این کار می باشد . مگر نه اینست که معوقات بدهی باید از مالک اخذ شود ؟؟؟؟؟؟
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
0
باسلام
در اپارتمان ما در هر طبقه پاگرد اختصاصی مخصوص واحدها وجود دارد که به وسیله شیشه از پاگرد اصلی جدا میشود. و پاگرد اصلی خودش جدا چراغ دارد و اختصاصی هم همینطور .ایا در صورت خرابی لوازم برقی پاگرد اختصاصی دیگر واحدها کل ساختمان هم باید این هزینه را پرداخت کنند. باتشکر
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
1
3
مدیربلوک ماازپاسخ دادن درمورد شارژها طفره میرود چه کاری باید کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
باسلام! ما يه واحد مسكوني داريم داخل يه مجتمع با انشعابات مجزا! هيت مديره براي هزينه هاي مجتمع مقرر كردن كه از هرواحد مبلغ ٤٠ هزارتومان دريافت بكنن! منظورشون هم از هزينه مجتمع فقط حقوق نگهبان هاست! خودشون تصميم ميگيرن نگهباني رو ٢ نفره ميكنن! ٣ نفره ميكنن! مجتمع هم اصلا هيچ وجه نقدي دراختيار نداره يعني موجوديش صفر هس! هيچ ليستي هم از هزينه ها به مالكين اراءه نميدن!
چاره كار چيه؟
باتشكر
مریم
|
United Kingdom
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
1
0
با سلام اینجانب طی یکسال منزلی را پیش خرید کردم و فروردین ماه کلید را تحویل گرفتم ولی هنوز بعد از 5 ماه اثاثیه برای سکونت داخل منزل نبرده ام و خالی می باشد و هیچ گونه رفت و آمدی به آن منزل ندارم آیا من نیز باید حق شارژ و هزینه های ساختمان را پرداخت کنم
نادر نایب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
در مجتمعی زندگی می کنیم که همه ساکنین مالک هستند . پارکینگ طبقه هم کف در خارج از ساختمان واقع شده و کاملا اختصاصی است . ایشان هزینه شارژ خود را پرداخت می کنند . جهت ( برق عمومی و نظافت کار مجتمع )ولی از پارکینگ عمومی و آسانسور استفاده نمی کنند . چندی پیش در ب برقی پارکینگ اختصاصی ایشان خراب شد و مبلغ 250هزارتومان پرداخت کردند و فاکتور را به مدیر ساختمان تحویل دادند . آیا با توجه به اینکه پارکینگ ایشان برقی اختصاصی است باید از شارژ مجتمع هزینه پرداخت شود یا خیر . لطفا راهنمایی فرمایید .
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
1
با سلام اینجانب واحدی( برج) تازه ساخت اجاره کردم هنوز شرکت سازنده ساختمان تکمیل نکرده و حالت کار گاهی داره ی سری از ساکنین هم نشستن وحالا میخوان بابت نگهبانی خودشون و اب و برقی که خودشون هم استفاده میکنن حق شارژ بگیرن این از نظر قانونی درست هس یا خیر؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
1
سن افراد شامل پول اب در یک اپارتمان چند سال باید باشد؟
بيژن سلطاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
سلام
در واحدي نوساز بصورت وهني نشسته ام
تلفن واحد علي رغم درج در قرارداد اجاره. وصل نيست و به همسايه داده شده
بشدت هم به تلفن نياز دارم
مدير ساختمان كه خود اشتباها تلفن ما را براي همسايه وصل نموده مي گويد به من ربطي ندارد و با مالك است
لطفا بفرماييد تكليف چيس ؟
پول شارژ را هم پيشاپيش براي ٣ ماه پرداخت نمودم
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
باسلاام،من به همراه خانواده4ماه درمحل آپارتمان سکونت نداشتیم مدیرساختمان تمام هزینه های مشاع را برتعدادنفرات تقسیم کرده حالاسهم واحدما114000تومان استآیابایدپرداخت کنم یامحاسبه ای دیگه داره؟
رقیه مستمع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
3
با سلام و خسته نباشید .
بنده در یک ساختمان که دارای درآمد دکل اینترنتی و مخابراتی هست زندگی میکنم .سوالم اینکه از این درآمدها آپارتمانها سهم دارند ؟و اینکه چطور مطالبه کنیم؟
ژاله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
1
2
سلام مدیر ساختمون مارو مجبور کرده که کل پول شارج ۱ سالو یه دفه بدیم ۴۰۰هزارتمان برای۱۲ماه ایا همچین حقی داره؟
علی امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
با سلام
میخواستم بدانم پول گاز مشترک یک ساختمان ۱۶ واحدی به چه صورت حساب میشود .
آیا نفری حساب میشود ؟
یا واحدی حساب میشود ؟
لطفا راهنمایی بفرمایید
متشکرم
محمد تقی علیزادگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
باسلام ضمن تشکر از کمکهای شما در ارتقا اطلاعات حقوقی هم میهنان عزیز متاسفم که باسخ سوالات بیشمار را در معرض دید قرار نمیدهید که از این طریق به جواب سوالات مشابه خود برسند ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
1
0
سلام ببخشید اگه کسی داخل پارکینگ فرش بشوره باید پول پرداخت کنه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
1
باسلام

توایران هنوزفرهنگ آپارتمان نشینی جانیوفتاده خارج ازکشور اینطورنیست که ازساکنین ساختمان مدیرمجانی انتخاب بشه مدیرساختمان بیادهرماه بابدبختی هزینه شارژبگیره کلی هم حرف بخوره خارج ازکشور مدیریت ساختمان دست شرکت های خدماتیست شرکت های خدماتی همه خدمات مجتمع هاروبه عهده دارن اینطورنیست که شارژسرموقع پرداخت نکنن شارژساختمان هرماه ازطرف شرکت های خدماتی مثل قبض اب وبرق میاد بایدپرداخت کنن
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
0
0
سلام دوستان به نظر بنده گرفتن شارژ ثابت از اهالی اپارتمان بی انصافی و دور از انسانیت هست ... الکی میگن برای لامپ و غیره ولی از این طریق نماینده ساختمان پول مفتی به جیب میزنه ... و واقعا ناعادلانه هست ... با تشکر
وینوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
لطفا اعلام بفرمایید در ساختمان شش واحدی یک واحدی که از گاز مشترک در داخل واحد خود هیچگوته استفاده ای ندارد آیا در تقسیم سهم مساوی همچون دیگر واح ها بپردازن
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
1
با سلام و احترام سوالي داشتم ممنون ميشه پاسخ بدهيد ؟ در راستاي قوانين آپارتمان نشيني آيا زماني كه مهمان براي ما ميايد كفشهاي اينها را درصورتي كه زياد باشند چكار بايد كرد جلو در باشد يا هر طور شده به داخل برد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
0
0
با سلام
آیا مدیر ساختمان میتونه به اجبار از مالکان واحدهای آپارتمان پول بگیره برای هزینه های مورد علاقه خودش مثلا اضافه کردن درب برای برای پارکینگ و انباری . آیا در صورتیکه حتی یکی از مالکان واحدها راضی به پرداخت این هزینه های اضافی نباشه میتونه از مدیر ساختمان شکایت کنه؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
0
سلام مسیله شکایت نگهبان ها قبل از خرید اینجانب است که الان حکم دادگاه امده و هر واحد باید هزینه بدهد.هزینه این واحد با کیست؟
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
3
میخواستم بدونم شارژ ساختمان رو اول هر ماه میدن یا پایان ماه..وقتی شارژ مربوط به نظافت و نگهبانی و قبوض مشترک و هزینه مشاعات هست چرا وقتی کاری انجام نشده شارژ پرداخت بشه..؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
1
2
من قبلا خیلی درگیر محاسبه هزینه واحد ها بود
اما چند وقتی هست یک برنامه ریختم توی گوشی و وب هست به اسم سامون برای مدیریت ساختمان
راحت شدیم
شما هم سرچ کنید می تونید از google store کلمه «سامون» رو سرچ کنید استفاده کنید
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
سلام بنده بهمن سال ۹۴ در تهران آپارتمانی خریدم و همان موقع اعلام نموده که تاشش ماه ساکن نمیباشم و مهر ۹۵ دخترم که دانشجو بود در آن ساکن شد‌و تا کنون که دانشجو میباشد در آن تنها ساکن میباشد مدیر ساختمان تا کنون بنا به تعداد نفرات قبلی که ۳ نفر بوده با بنده شارژ حساب کرده با اینکه من و همسرم در شهرستان شاغل و ساکن هستیم و برای ظبط و ربط واحد تهران چهل و پنجاه روزی یکبار و یک یا دو روز( من یا همسرم) به دخترم سر میزنیم و برمیگردیم به کجا شکایت باید برد و چطور میشود از شر این باج خواهی رها شد؟ تشکر
مدیر پایگاه شوراي حل اختلاف منطقه مورد نظر(محل آپارتمان)
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
0
0
با سلام و خسته نباشید خدمت کارشناس محترم یک سوال از حضورتان در مورد پارکینگ اپارتمان نشینی داشتم اول اینکه پارکینگ برای انهایی که پارکینگ ندارند مشاع است یا نه ودوم اینکه پارکینگ را کفسابی یا سنگ فرش کنند به ما که پارکینگ نداریم تعلق میگیرد یا نه؟
افشين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
2
با سلام بنده در يك ساختمان ۸ واحدي زندگي ميكنم كه ۶ واحد آن داراي پاركينگ است و دو واحد فاقد آن.. صاحبخانه ها تصميم به مرمت كف پاركينگ و ديوارهاي آن كرده اند كه هزينه اي بالغ بر ۱۵ ميليون ريال براي هر هشت واحد مي باشد. لذا ميخواستم بدانم كه بنده كه اصلا در پاركينگ تردد نميكنم و پاركينگي ندارم بايد شامل اين هزينه ها بشوم و چرا؟
احمد فرجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
0
با سلام و وقت بخیر
احتراماً می خواستم بدونم که در یک آپارتمان 3 طبقه 6 واحده تعمیر فاضلاب و رنگ آمیزی درب ها و نرده ها که در بخش مشترک و عمومی قرار دارد بر عهده موجر است یا مستأجر؟
ممنون از راهنمایی شما
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
1
با سلام من تو ی آپارتمان ۱۲ واحد زندگی میکنم همکف واحد مسکونیه پارکینگ نداره.پول نظافت و برق و آب رو پرداخت میکنیم آیا باید پول آسانسور رو هم بدیم؟؟؟؟
در واحد مون رو هم جدا کردیم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
4
میخواستم بدونم این قانون درسته که اگر شارژ دیر کرد داشته باشه میتونن جریمه کنن برجی که سکونت داریم هر یک ماه دیر کرد رو حدود ۵۰ هزار تومن جریمه میگیره آیا این قانون درسته؟
امیر
|
United Kingdom
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
1
3
سلام من در یک آپارتمان 7واحده ک طبقه آخر دو واحد 75متریو یکی کرده ساکن هستم و ایشون دو سه واحد دیگر هم دارن ک مستاجر ساکنه من از اواسط ماه دی ساله گذشته ساکن شدم ک این آقا ک مدیر ساختمانه اومد ب زور گفت شما کامل پوله شارژ این ماهو بده با مالک حساب کن و اینکه پوله بیمه آسانسور هم از من میگیره ایشون با آب مشاع ماشینشو میشوره با اینکه دوتا پارکینگ داره سه تا ماشین میزاره و کلا فکر میکنه چون خودش آپارتمانو ساخته و مدیره هرکاری بخواد میتونه بکنه و کسی حق اعتراض نداره ب محض اینکه من ازش ریز هزینه خواستم شروع کرد ب توهین کردنو و اینکه تو مستاجری و بتو ارتباطی نداره و من دوست دارم توی پارکینگم هرچند تا بخوام ماشین بزارم و من هم الان 3ماهه بهشون شارژ نمیدم باقیه ساکنینم ک 3تاشون مستاجر این آقا هستن بنده خداها جرات اعتراض ندارن و یکی دیگه هم چون حدود 8 ماه دختر و دامادش و بچش پیششون زندگی میکردن و ابن آقا ازشون شارژ اضافی نگرفته حرفی نمیزنن و یکی دیگه هم ی پیرزنه ک با اجاره دادن پارکینگش داره شارژو میده واسش مهم نیست ک این آقا چ میکنه حالام ک واسم پیام داده هزینه شارژ معوقو بده منم گفتم بهش نمیدم و اینکه فقط هزینه مشاعاتو هرچقدر سهممه میدم ایشونم زده میرم شکایت میکنم لطفا راهنمایی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
سوالی داشتم .
حکم مبنی بر قانون و مقررات مجتمع وجود دارد .
قوانین مثل پرداخت شارژ.
اگر وجود دارد ، برای دریافت این حکم به کجا باید مراجعه کرد. با سپاس.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
با سلام
لطفا امکان دارد راهنمایی فرمایید. وظیفه مدیر ساختمان در قبال ساکنی که یکی از لوله کشی های رادیاتورش ترکیده باشد و به واحد پایینی آب بدهد چیست؟و چه اقدامی قانونی است؟ آیا امکان بستن آب رادیاتور را از موتور خانه دارد یا خیر؟
مهدى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
سلام من مدير يك ساختمان ادارى هستم و يكى ار واحدها از دادن شارژ سر باز ميزند راحت ترين راه براى حصول شارژ چيست
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
2
باسلام میخواستم بدونم پول شارژ در چه مواردی باید صرف شود .مثلا الان ساختمان ما لامپها همه چشمی کردیم و داخل پله ها لامپ سقفیشو عوض کردیم ولوله کشی داخل پیلود و مرتب کردن شیرهای اب داخل پیلود ونصب شیر گازی این هزینه مربوط به شارژ است یا باید از مالک گرفته شود
علی زرینه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
1
1
با سلام سوالی داشتم آیا در آپارتمانی که بیش از ۶۰واحدهست کسانیکه پارکينگ ندارند بایدبرای تعمیر یا نصب جک در پارکينگ باید مانند کسانیکه پارکينگ دارند مبلغ یکسان پرداخت کنند ممنونم
حسین هشمتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
سلام من یک واحد خریداری کردم که ۶ماه تخلیه بوده و الان چند ماه دارم زندگی میکنم میگن که مالک قبلی بدهی داشته شما باید پرداخت کنی
باید چه کرد با تشکر
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
هزینه آب و گاز واحدی که هفت ماه تخلیه بوده و هیچ وسایلی در آن نبوده به چه صورت است
فروغ حبیبیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
من در اپارتمان که 13 واحد است همه نصف واحد من است ولی همه گنتور جدا گانه دارن پرداخت شارز چگونه حساب میشود
كاشاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
اگر در اپارتمان كساني چندين ماه شارژ ندهند وبگويند نميديم چون از هييت مديره خوشمان نمياد چه كار ميشه كرد ايا ميشه انها را از استفاده استخر منع كرد ويا سرايدار بهشان خدمات ندهد و اشغالشون را بيرون نبرد لطفا راهنمايي كنيد
كاشاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
اگر در اپارتمان كساني چندين ماه شارژ ندهند وبگويند نميديم چون از هييت مديره خوشمان نمياد چه كار ميشه كرد ايا ميشه انها را از استفاده استخر منع كرد ويا سرايدار بهشان خدمات ندهد و اشغالشون را بيرون نبرد لطفا راهنمايي كنيد
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
1
با سلام در اپارتمان 6واحدی ساکن هستیم که دوطبقه دو واحدی و دو طبقه تک واحدی است. هزینه تعمیرات نمای ساختمان به چه شکل تقسیم میشود. تشکر
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
2
با سلام ما در یک آپارتمان ۴۸ واحدی هستیم وبعضی واحدها دوخوابه هستند و بعضی یک خوابه آیا هزینه آب و گاز که مشترک است بر اساس نفر باید محاسبه شود یا واحدی؟
یاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
نکات کلیدی قانون آپارتمان نشینی که یک مدیر باید بداند چیست؟
سامان
|
Netherlands
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
سلام،آیا هزینه شارژ ماهیانه و هزینه مشاع ساختمان یکی هس ویا هر ماه باید هزینه مشاع پرداخت شود؟
مهدی
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
ما بانک هستیم درطبقه همکف یک آپارتمان تجاری ودارای ورودی مجزا هستیم واز راه رو وآسانسور وپارکینگ استفاده نمی کنیم آیا غیراز تعمير ونگهداری ایزوگام هزینه ای شامل ما میشود
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
باسلام
در برج 72 واحدی زندگی می کنیم بعضاً مواجعه هستیم با مستاجری که بدون هماهنگی ،صببح کامیون آورده و تقاضای بازکردن آسانسور باربری را دارد و ادعا می کند از مبلغی بابت رهن واحد نزد مالک دارد وبدون تسویه حساب و نارحتی واحد را تخلیه و از ساختمان خارج می شود در چنین شرایطی چه باید کرد و می توان بدهی شارژ ایشان را از مالک دریافت کرد. باتشکر
شیرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
سلام اپارتمان ما 4 واحد هستش سوال اینجاست پول ماهیانه برق ساختمان ب چ صورت هستش ایا ب تعداد نفر محسوب میشه یا ب صورت مشترکه؟؟؟؟(لدفا اگه مقدوره سریعتر جواب بدین)
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
1
باسلام مدیریت ساختمان که یک واحد از ۸ واحد میباشد باید شارژ ماهیانه پرداخت کند یا برای کارهایی که انجام میدهد باید حقوق دریافت کند
Farjam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
1
سلام
آیا آپارتمان۴ طبقه ۸ واحدی که آسانسور داره
واحد های طبقه اول میتونن شارژ مربوط به آسانسور و نصف بقیه بدن؟؟
امیر ارسلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
سلام یکی از واحدهای ساختمان هزینه گاز مشترک رو پرداخت نمیکنه اداره گاز هم گاز رو قطع کرده آیا میشه با قطع آب گرم واحد رو مجبور به پرداخت شارژ کرد؟
ا
|
Germany
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
آیا نظافت راه پله ای که در آن تعداد زیادی گلدان که باید اطراف ان وپشت گلدان ها نظافت شود به عهده نظافتچی ساختمان میباشد
رصایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
سلام در اپارتمان میکن مهر ۱۹واحدی رندگی میکنیم مدیر یاختمان که برای یکسال بوود بدون انتخابات هنوز هیت کنتور اب وبرق وگاز جداست ودومنبع در انبار داریم که هنوز استفاده نشده ونگهبان نداریم نطافت هم نداربمصمنا برق راهروطبفات دازیم که بیستر برای طبفه مدیر یاختمام 3 استفاده ممیسه بخاطر ابنکه پول بدهند ۵تا عصواصل و۳ تا علالبدل خودس گذاسته من که طبقه همکف هستم جتی در راهرو تاالان از برق منزل خودم استفاده میشه همسر ایشون هم همسایه میگن مرتب در میزنه میگه پول سارژ بدین کپسول اکسیژن رو در انبتر گذاسته در قفل کرده بهس میکبم نقب کن ویا شیشه سکسته یا راه اب گرفته هیچ ?,هرکار غقط به نفع خودش هست نزدبک ۸۰۰تا۱۰۰۰۰۰۰,تومان گدان خربم برای زیبابی واحدمون بی توجهی ایسان وریختن گچ دیوار وایانیور همس ۶_۷روزه خسک سد وبه روی مبارک نیاوردند رفتن اینه خریدن روبروپله نصب کردند چون ایسون هرروز سرکارمیرن ویا چندتا گل مقنوعب خریدن بدون مسورت با د
امین میرزایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
2
1
سلام..لطفا ب این سوال من جواب بدید..من ی واحد اپارتمانی خریدم..حدود دو ماه این واحدم خالی بود..ولی من هزینه مشترک مث سرویس اسانسورو نظافتو..اینارو پرداخ کردم..ولی مدیر ساختمان میگه هزینه اب گاز مشترک اون دومارم باید پرداخ کنی با اینکه نبودی این قانونه..ایا این درسه؟من میتونم شکایت کنم؟
احمد زاهدی
|
United States
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
سلام در سال 95 آپارتمانی خریداری کردم که قرار بود در آخز همان سال تکمیل و تحویل شود ولی هنوز هم برخی از کارها انجام نشده . لذا چون از سال 96 برای آپارتمان شارژ تصویب شده و از طرفی اینجانب در سال جاری بدلیل مشکل مسکن در آن ساکن شده ام نحوه محاسبه شارژ معوق تا زمان سکونت چگونه می باشد و پرداخت آن به عهده کیست؟
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
1- شارژ معوق آپارتمان نوسازی که هنوز تکمیل نیست و تاکنون خالی از سکنه بوده و تازه تصاحب شده از زمان تصویب شارژ چگونه باید محاسبه گردد و بعهده کیست؟
2- هزینه آندسته از عملیات عمرانی که برابر قرارداد به عهده فروشنده و یا سازنده بوده را باید خریدار پرداخت نماید؟
سبا محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
با سلام. صاحبخانه من ادعا میکنه که پرداخت هزینه عوارض پسماند که شهرداری میگیره به عهده منه. ایا چنین مطلبی صحت داره؟ و اگه نه چطوری میتونم مانع بشم که از مبلغ رهن بابت این موضوع کم نکنه؟
اصغر
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
2
با سلام
آیا واحدی که خالی از سکنه هست باید حق شارژ بدهد
محمد
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
با سلام راجب قانون و وظایف مستاجر میشه کتابی معرفی کنید .
مریم شهابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
0
0
باسلام وسپاس
سوال داشتم از حضورتون ساختمان ما هفت طبقه و جنوبی هستش...دیوار شرقی ساختمان کنارش زمین هست و خالیه.سازنده از اول از سیمان کردن اون امتناع کرده و حالا ک سه سال از موعد تحویل گذشته داره با مدیر ساختمان تمامی ساکنین رو مجبور میکنه ک پول بدن و دیوار رو سیمان کنن...حالا این دیوار جزء مشاعات محسوب میشه ویا فقط ب واحدهایی ارتباط داره ک سمت دیوار هستن و دیوار واحدشون محسوب میشه؟ و حالا ک سه سال از تحویل ساختمان گذشته میشه از سازنده بخاطر عدم سیمان دیوار شکایت کرد؟لازم ب ذکرک سازنده خودش ساکن ساختمانه و در طبقهایساختمانه هفتم ساکنه. باتشکر
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
1
1
باسلام من خواصتم ببینم یه مدیر شارژ ساختمان هم میده ممنون
افسانه رحیمیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
سلام ببخشید مدیر ساختمان اصرار به سرامیک کردن راه پله ها را دارد و به وضعیت مالی کنونی توجه ای ندارد خواستم بدونم از نظر قانونی سرامیک راه پله جز تزیین هاست یا اینکه میتواند شکایت طرح کند
پاسخ ها
اصیلیان
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
اگر مورد مخاطره باشد میتواند تعمیر و یا تعویض کند وگرنه باید برای این مسایل همه مالکین موافق باشند
رضا
|
Germany
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
1
1
با سلام خدمت شما
آیا سهم مستاجر از اضافه پول شارژ مانده در صندوق ساختمان در انتهای قرارداد اجاره به مستاجر عودت داده میشود .
سپاسگذارم
پاسخ ها
اصیلیان
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
میتواند مطالبه کند چون از سهمی که داده هیچ هزینه ای نشده که
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
4
باسلام ، در مجتمع مسکونی ساکن هستم که هییت مدیره فاقد اعتبار قانونی است و این در حالیست که هیچ بیلانی هم ارایه نشده ، حال سوال اینست که آیا عدم پرداخت شارژ توسط ساکنین مورد حمایت قانون هست یا خیر ؟
ر . براتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
باسلام ، در مجتمعی ساکن هستم ، هییت مدیره فاقد اعتبار قانونی است ، بیلانی ارایه نشده ، مجمع عمومی هم برگزار نگردیده. مجتمع هم دارای شماره حساب نمیباشد و لذا شارژ به صورت دستی یا به حساب شخص واریز میگردد . سوال : اولا طریق پرداخت به این شکل جرم محسوب میشود ؟ دوما باتوجه به توضیحات داده شده ، در صورتیکه ساکنین از پرداخت شارژ خودداری نمایند ، آیا مورد حمایت قانون هستند یا خیر ؟ سپاس از ترسال جواب جامع .
محمدحسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
ایا در صورت خالی بودن یک واحد در مجتمع و پرداخت نکردن شارژ حق پارک ماشین در پارکینگ مجتمع دا دارند.
پاسخ ها
اصیلیان
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
طبق سند هر کسی پارکینگ دارد میتواند ماشین در محل مذکور پارک کند و مدیر نمیتواند بواسطه ندادن شارژ جلوی تردد ماشینی را بگیرد . خالی بودن منزل هم دلیلی بر ندادن شارژ نیست چون ماشین میاورد پس تردد دارد پس باید شارژ را بدهد مگر اینکه منزل چند ماه خالی بوده باشد که بعد از محاسبه دقیق پول آب گاز برق مشترک از سهمش کسر میشود که این محابسه دقیق میطلبد
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
0
1
سلام
نمای آپارتمان ما نیاز به تعمیر دارد. هزینه تعمیر چگونه بین اهالی ساختمان تمی بایست تقسیم گردد.
مثلا اگر در قسمتی از نمای ساختمان مربوط به واحد من نیاز به تعمیر نداشته یا هزینه کمتری دارد چگونه هزینه تقسیم می شود؟ آیا باید کل هزینه بین تمام واحد ها تقسیم شود؟
پاسخ ها
اصیلیان
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
وقتی نما را تعمیر میکنن مای کلی و همه اش باید تعمیر شود همانند رنگ کردن داخل واحد چون رنگ بعد از چند سال فرسوده میشود باید همه واحد را رنگ کرد . و بر حسب متراژ هر واحد تقسیم میشود بین مالکین . فقط مالین نه مستاجرین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
0
1
با سلام..
بنده در یک آپارتمان دو طبقه شش واحدی ساکن هستم.
سه واحد از شش واحد با هزینه ی زیاد کنتور گاز و همچنین کنتور آب گرفتیم.
و عملا از شوفاژخانه هیچ گونه استفاده و مصرفی نداریم.
حال سوالم این است ک هزینه ی تعمیر و نگهداری شوفاژخانه را باید صرفا همان سه واحدی ک استفاده میکنند بپردازند یا تمامی واحد ها؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
پاسخ ها
اصیلیان
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
هر واحدی از هر چیزی که استفاده میکند باید هزینه اش را بپردازد . اگر شما از شوفازخانه و اب مشترک بهره ای نمیبرین نباید پولش را بدهین . اینگونه تصور کنین اگر شوفاژخانه خراب کلی شود آیا برای شما اتفاقی میوفتد یا همچنان منزل شما گرم میماند . هر کسی ضررش را میبیند باید هزینه اش را هم بدهد
arezo
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
0
1
بنده مالک یک اپارتمان حدودهشتاد متری هستم که حوود پانزده متر پارکینگ دهرد اما انباری ندارد ولی اسانسور دارد و حدود چهارده واحد است دوواحد همکف و سه طبق بعد هرکدام چهارواحد و من وسایل کامل در آپارتمانم ندارم در حد شیر آلات دستشویی و حمتم ویک فرش وآنجا زندگی نمیکنم گاهی سر میزنم ورسیدگی میکنم مدیر ساختمان میگوید بابت اسانیور و پمپ اب و نظافت باید همه شارژ دهند اما نمیدانیم جه مالکی پول شارژ میدهد یانه آیا من که وامل نیستم چقد راز پول شارژ ازنظر قانون باید بدهم؟
پاسخ ها
اصیلیان
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
شارز و هزینه های همگی شامل شما نیز میشود . چون تردد دارین . حتی اگر کاملا ساکن نبودین اما اثاث داشتین باز هم باد بپردازین . اگر اثاث نبود فقط بخش آب و گاز و برق مشکر از شما کسر میشود . تعمیرات باز بر عهده شما میماند
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
1
0
سلام
ايا مدير ساختمان مجاز است هزينه هايي مانند رنگ آميزي مشاعات و تعمييرات بنايي مشاعات و تعمييرات اساسي آسانسور را از محل صندوق شارژ ساختمان كه مستاجرين پرداخت مي كنند انجام دهد؟هزينه هايي كه از محل شارژ انجام مي گردد مرجعي دارد؟
پاسخ ها
اصیلیان
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
تعمیرات جزیی بر عهده مالکین است اما کارهای یی و هزینه هایی که استفاده کنندگان بر عهده دارند از محل شارز باقیمانده صورت میگیرد
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
0
0
با عرض سلام سوال من اینه که اگر در واحدی نباشیم و اسانسور خراب شود و ما در هر ماه کم تر از دو روز در ان واحد برای سرکشی ساکن شویم باید حق شارژ و. هزینه ی اسانسور را به چه صورت پرداخت باید کنیم در ضمن اپارتمان هفت واحده است
از راهنمایی شما متشکریم
پاسخ ها
اصیلیان
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
آسانسور حزیی از ساهپختمان است . بودن یا نبودن مالکین اهمیتی ندارد و باید پرداخت صورت بپذیرد . موقع فروش شما مدعی هستین که واحدتان آسانسور دارد . پس باید هزینه اش را هم همیشه بدهین
یسهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
سلام و خسته نباشین من در برجی در تهران زندگی میکنم که سوییت ۴۸ متری هست مبلغ ۱۵۰ هزار تومان شارژ پرداخت میکنم که از دیروز متوجه شدم ۸۰ هزار تومن هم بابت سرایدار و مابقی خرج های ساختمان یعنی تنها ورودی خودمان باید پرداخت کنم اون ۱۵۰ تومن که بابت آب و گاز و غیره هیچ این. ۸۰ تومن که به سرایدار میدهند مبلغ دریافتی سرایدار ۱/۸۰۰ هست. ۱۱۸ واحد ضربدر ۸۰ تومن میشه ۹/۴۴۰ من باید مبلغ سرایدار را بدهم یا مابقی رو هم باید پرداخت کنم چون شاید در طول مستاجری من اتفاقی برای پرداخت هزینه های عمرانی نبود و آیا هزینه های عمرانی رو من مستاجر باید پرداخت کنم؟
با تشکر
پاسخ ها
اصیلیان
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
تعمیرات روزمره بابت استهلاک و هزینه های روزمره با مستاجر است مثه تمیز کردن ساختمان و تعمیرات جزیی و تعمیرات کلی با صاحب خانه است
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
0
0
با عرض سلام.ببخشید .در مجموعه ما دو تا از همسایگان بجای یک ماشین دو ماشین در حیاط پارک میکنند چون حیاط بزرگ است و جا دارد.از طرفی درب ورودی خانه دایم خراب میشود و همگی هزینه انرا مرداخت میکنیم ایندفعه هزینه سنگین است ایا کسانیکه دو تا ماشین دارند نباید دوبرابر هزینه رو مرداخت کنند؟؟متاسفانه چون مدیر یاختمان خودش دوتا ماشین میاره به کسی هم اعتراض نمیکنه ..لطفا راهنمایی کنید
.ممنونم
پاسخ ها
اصیلیان
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
طبق سندی که هر واحد دارد باید ماشین وارد کنند وبگویید ضرر رسیدن به ماشینهایتان بر عهده خودتان است و دیگر اینکه بواسطه آوردن ماشین اضافه اگر مشکل پیش آید شماها مسئول هستین و از آوردن ماشینهایشان عکس و فیلم تهیه کنین . موقع آوردن به داخل . تا بعدا اگر مشکلی مثه آتیش سوزی ماشینهای داخلی که زیاد دیدیم - عکس فیلم داشته باشین و این موارد هخم در تابلو بزنین و اطلاع رسانی کنین که این واحدها مسئول خواهند بود
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
با سلام
من در آپارتمانی زندگی میکنم که نماینده قبلی ساختمان با توجه به اینکه هر ما به مدت سه سال از دوازده واحد ۱۰۰۰۰ تومان جمع آوری میکرد ولی هیچ خرجی بابت خرابی سرامیک دیوار که ریخته بود وخیلی کارهای دیگر نمیکرد حتی تا یک سال راه پله خراب بود که صدای همه همسایه ها در آمده بود تا اینکه همه تصمیم گرفتن شارژ ساختمان رو پرداخت نکنند وفقط یک ماه این اتفاق افتاد تا این آقا نمایندگی رو واگذار کرد به یه خانمی تو ساختمان که همه هم راضی بودن حتی تو جلسه ای که انتخاب نماینده داشتیم قرار بر این شد که من هم در حساب قبضها و امور مردانه به این خانم کمک کنم وتا زمانی که این خانم نماینده بود نماینده قبلی تا جایی که میتونست اذیت و آزار رسوند وسنگ در کار نماینده فعلی و من انداخت که یه مورد این بود که تمام اهالی ساختمان رو مجاب به پرداخت نکردن شاژر و قبضهایشان میکرد حتی من با کمترین هزینه راه پله را سرامیک کردم واز هر مالک مبلغ ۵۰۰۰۰ تومان خواستم ولی ایشون باز هم نمیگذاشت کار ما به خوبی پیش بره وهر دفعه که همدیگرو میدیدیم دعوا و مرافع داشتیم خلاصه که من از تمام مالکین این مبلغ را گرفتم در صورتی که اون باور ندارد و خودش تا به حال که مدت یک سال میگذرد حتی پول قبضهایش را کامل پرداخت نکرده است هر دو سه ماه ۵۰۰۰۰ تومان، بعد از ۵، ۶ ماه دعوایی در راه پله به خاطر اختلاف حساب با خانم نماینده پیدا کرد حتی اون هم درست بود و الکی شلوغش کرده بود ولی با آمدن پلیس و خودشو به قش زدن تمامش کرد و نمایندگی به دست من افتاد ، من هم برای اینکه با آدم بیماری که این اختلال های روانی رو در ساختمان راه نندازه فقط تصمیم گرفتم پول شارژ و قبضهارو جمع کنم و کاری به بقیه چیزها نداشته باشم چون با شناختی که از این طرف دارم باز هم درگیر میشوم همانطور که گفتم تا حالا فقط در این یک سال ۱۰۰۰۰۰ تومان پرداخت کرده وحدود ۴۰۰ ، ۵۰۰ هزار تومان بدهی دارد وطبق گفته خودش هیچ شارژی رو پرداخت نمیکند لطفا شما بگویید من با این آدم باید چکار کنم و این را هم بگویم که ایشون پارکینگ ندارد و ماشین خود را در پارکینگ میگذارد حتی یک بار هم به خاطر پارکینگ درگیری لفضی داشتیم ولی حریف این آدم نشدیم و حالا میگوید که چند ماه دیگر میخواهد از این ساختمان برود شما بگویید که من برای پس گرفتن حسابش باید چه اقدامی کنم
پاسخ ها
اصیلیان
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
وفق قانون با اخذ امضا از دیگر همسایگان و داشت استشهادیه میتوانین از ایشون شکایت کنین به شورای حل اختلاف و کپی برگه رو در تابلو اعلانات بزنین تا نفر بعدی که خاست جای ایشون بیاید بداند که این واحد بدهی دارد و مشکل ساز است . اینگونه از فروش رفتن خانه اش جلوگیری میشود و محجبور میشه 500 تومن شما را بدهد تا منزلش را بفروشد . هر کشی هم برای بازدید آمد بروید جلوی اونها مشکلات را مودبانه بگویید تا نفر جدید از ایشون تسویه حساب بخاهد یا پول اینها را کم بگذارد . خلاصه هر روزه مواظب باشین و اطلاع رسانی کنین
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
1
با سلام
در یک آپارتمان 6 طبقه (18واحدی)زندگی میکنم.تا این اواخر حق شارژ و سایر هزینه ها رو هر ماه پرداخت میکردم تا چند روز پیش به همراه خانواده تو آسانسور محبوس شدیم.بعد از اون ماجرا با مدیر ساختمان حرفم شد که چرا بازدید و تعمیرات آسانسور رو به یک شرکت معتبر نمیدی و چرا هیچ برچسبی از وضعیت بازرسی آسانسور و اینکه کی داره بازرسی میکنه تو اتاقک آسانسور نصب نشده.ظاهرا آسانسور و ساختمان هم بیمه نیست.در رابطه با قبض ها و هزینه های پرداختی هم گفتم چرا قبض ها رو تو تابلو اعلانات نمیزنی و فقط سر هر ماه میگه سهم شما از قبض ها اینقدر شده .خلاصه شفاف رفتار نمیکنه -و تعمیرات و بازرسی آسانسور هم به شرکت معتبری نمیده.الان 3 سال هم هست که مدیره و تا حالا یک جلسه نذاشته.خواستم ببینم چطوری میشه از این آقا شکایت کردو آیا مواردی که گفتم قانونی هست یا نه.یا اشتباه از منه.ممنون میشم از پاسخگویی.
پاسخ ها
اصیلیان
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
توی تابلو این نظرات را بنویس و به همه اعلام کنین تا بقیه هم تا اطلاع ثانوی از دادن پول خودداری کنن . تا وقتیکه فیش گاز و آب و برق و دیگر فاکتورها را ندیدین اصلا پولی ندهین
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
0
با سلام سوالی داشتم در صورت امکان راهنمایی بفرمایید، ما در آپارتمان ۵ واحد هستیم و همگی مالک هستند آپارتمان دارای جارو برقی مرکزی می‌باشد که خراب شده و نیاز به تعمیر دارد ۴ واحد حاضر به پرداخت هزینه تعمیر هستند ولی یک واحد اظهار میدارد از جارو برقی مرکزی تاکنون استفاده نکرده و حاضر به پرداخت هزینه تعمیر نیست، آیا برابر قانون آپارتمان ایشان می‌تواند چنین ادعایی داشته و هزینه تعمیر پرداخت نکند؟
پاسخ ها
اصیلیان
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
نه . چون این مورد جز |آپشنهای ساختمونه . مثه آسانسور و استخر و سالن ورزشی و .... چون موقع فروش میتونه به داشتن این موارد افتخار کنه و بهتر بفروشه . برای همین هم باید هزینش رو بدهد . استفاده نمیکنه تقصیر خودشه . میتونه استفاده کنه
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
1
با سلام امکانش هست پاسخ سوالات مطرح شده رو لطف کنید زودتر بدین و آیا تو همین صفحه جواب میدین؟ چون من اطلاع ندارم پاسخ کجا ارسال میشود. ممنون
اشرف
|
Japan
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
0
سلام اگر اسانسور بر اثر بار زیاد خراب شود و ما هم در طبقه اول هستیم هزینه خرابی اسانسور بر عهده ما هست یا نه چون ما هزینه ماهانه را پرداخت می کنیم و فقط تمامی همسایگان از ان برای بار و اسباب کشی استفاده کردند
اشرف
|
Japan
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
0
سلام اگر اسانسور بر اثر بار زیاد خراب شود و ما هم در طبقه اول هستیم هزینه خرابی اسانسور بر عهده ما هست یا نه چون ما هزینه ماهانه را پرداخت می کنیم و فقط تمامی همسایگان از ان برای بار و اسباب کشی استفاده کردند
امیرحسین اغداملو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
0
سلام ما یک ساختمان 4 طبقه 6 واحدی هستیم دو واحد 133 متری دو واحد 60 متری و دو واحد 73 متری کوتورخانه نیاز به تامیر کلی داره حدود 12 میلیون لطفا به صورت مشخص و واضح و طبق قانون و شسته رفته بگین نحوه محاسبه هزینه موتورخانه به چه صورت هست تقسیم بر 6 یا به نسبت متراژ واحدها؟ممنون
ریحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
0
0
ساکن ساختمانی ۴ واحده هستم ، که دو واحد دارای پارکینگ هستند ، برای پرداخت سهم نظافت ساختمان ، هزینه را تقسیم بر چهار می کنند ، در صورتی که من پارکینگ ندارم ، و نباید هزینه نظافت پارکینگ رو پرداخت کنم ، و سهم نظافت باید به ۶ تقسیم بشه و واحدهای دارای پارکینگ دو سهم پرداخت کنند، این مسئله قابل اعتراض هست ؟ یا نه ؟
گمنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
1
درود بر شما لطفا پاسخگو باشید بنده دنبال مستاجر هستم برای منزلم ، مدیر ساختمان مصر هست از گرفتن شارژ ساختمان از مالک، در صورتیکه منزل تخلیه هست آیا حق آسانسور و بقیه موارد رو ما باید پرداخت کنیم از جمله اینکه آب و برق و گاز مشترک هستیم آیا برای سرویس آسانسور ماهانه باید صورتحسابشون رو پرداخت کرد یا اینکه سالانه می باشد حق آبونمان آب و برق و گاز مشترک به چه صورت است وقتی منزل تخلیه است مالک باید پرداخت کند یا برعهده سه مالک دیگر است چون منزلم تکواحدیه چهار طبقست ممنون متشکر اگر پاسخ بدید به تک تک سوالم متشکرم
امین بهوندی
|
United States
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
0
3
سلام وقت بخیر یه سوال داشتم من مستاجرم تو اپارتمانی زندگی میکنم
ک پارگینگ آن درکرکره ای دارد و یک مدت پیش خراب شد وبعد از تعمیر مدیر ساختمان اعلام کرد ک هزینه ش رو من هم باید بدم درصورتی ک من ماشین ندارم و از درب کوچیک ک درکنار در کرکره ی ست استفاده میکنم میخواستم واقعا باید هزینه ش روپرداخت کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
هزینه درب کرکره ای رو مالک باید پرداخت کنه
گمنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
1
لطفا راهنمایی فرمایید ایا کسی قانونا میتواند قسمت بیرونی درب واحد خود را در راهرو رنگ دیگری بزند
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
بله میتوند ولی بخاطر زیبایی کسی اینکارو نمیکنه
ولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
1
باسلام آیا شارژساختمان بایدبراساس امکانات ازمالکان گرفته شودیا مساحت آن ها؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
در بعضی واحدها بنا به متراژ شارژدریافت میشود و دربعضی واحدها بصورت امکانات
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
0
با سلام
از نظر قانون مدیر ساختمان موظف نیست صورت حساب هزینه های جاری رو به اطلاع دیگر ساکنین برساند
علی محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
1
0
سلام در یک واحد 4 واحدی هستیم آیا هزینه شارژ و تعمیرات و نظافت ساختمان طبق قانون بایستی نفری حساب شود ممنونم
اشکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
با سلام

آیا مجتمع های مسکونی قادر هستند که مالکین را مجبور به پرداخت مبلغی بابت فروش و یا ساخت و ساز نمایند؟
رشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
4
با سلام وعرض خسته نباشید.
من مدیر یک ساختمان 4 طبقه 6واحدی هستم.برای دیوار که به سمت کوچه هست میخواهم حفاظ تهیه کنم آیا باید از همه به یک اندازه هزینه دریافت کنم یا از طبقات دو واحدی کمتر لطفا راهنمایی کنید.ممنون.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
واحد های که بزرگترن اگر پنچره هاشون بیشتر باشه باید بیشتر هزینه بدن
زینب رشیدی0
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
سلام وعرض خسته نباشید ببخشید منظورم دیوار بالای در حیاط هست واین حیاط به پارکینگ که در طبقه همکف واقع شده متصل است وتمامی پنجره ها به یک اندازه هست.فقط در طبقات دو واحدی دوتا از واحدها به طرف حیاط پنجره دارن ودوتای دیگه به سمت مقابل پنجره دارن وحیاط وپارکینگ به هم وصل هستندواز حیاط هم میتوانننداستفاده کنند. ممنون وسپاس فراوان از لطف شما.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
باسلام
خواستم بپرسم دریک اپارتمان که ساکنین از کولر ابی پشت بام استفاده میکنند و میدانیم‌مصرف زبادی هم دارند،حال اگر واحدی بهیچ وجه کولر ابی استفاده نکند و اسپیلت داشته باشد که هزینه برقش رو هم خودش پرداخت میکند، ایا راهی هست که ساکن این واحد در مبلغ پرداختی اب بها بتونه حقش رو زنده کنه؟درحال حاضر مبلغ قبض اب به تعداد ساکنین تقسیم میشه ،درحالیکه این واحد اب مصرفی کولر ابی نداره ولی بقیه دارن و متاسفانه هزینش رو همه پرداخت میکنن.یعنی این واحد عملا داره هزینه اب مصرفی کولر ابی سایر واحد ها رو هم‌پرداخت میکنه .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
0
ایا واحدی که اقدام به نصب پکیج نموده درساختمانی که موتورخونه دارد بایدهزینه تعمیر متورخونه پرداخت کند..باتشکر
معصومه بخشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
1
سلام لطف میکتید جوابم روحتما بدین من درا دریک اپارتمان 22 واحد زندگی میکنم 6 واحد یک نفر هستیم بقیه دونفر و 4 نفر هستن با رفت امد دختر داماد عروس نوه وومهمان من و چند نفردیکه شاغلیم نیستیم غدا هم بیرون میخوریم یا پیک میاره یک واحد 100 متره واحدهای دیگه 65 تا 70 هستن ایامبلع پرداختی گاز باید نفراتی باشه یا هم برحسب متراژ ونفرات ممنون میشم پاسخ بدین به مشکل خوردیم 14 سال که نفراتی هست مدیر جدید میخواد واحدیش کنه
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
0
سلام عزیزان. مادر من به علت مریضی حدودا ۵ سال هست که منزل من آمده و منزل ایشان خالی هست. و در این ۵ سال اصلا در آپارتمان نرفته و این آپارتمان در طبقه دوم هست خالی میباشد. مدیر ساختمان گفتن که باید ۵ میلیون پول بدهید . خرج آسانسور و کاشتن گل در باغچه و خرج متفرقه. خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید که مادر من باید مبلغ پرداخت کنند؟ بازهم تشکر
نسرین
|
United States
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
سلام.من در یک ساختمان ۴طبقه تک واحدی زندگی می کنم زمانی که مدیر مبلغ شارژ راروی تابلوی اعلانات نصب می کند چندروز مهلت دارم که پرداخت کنم.
فاطمه
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
0
4
با سلام اگر مالکی در آپارتمان حدود ۶ماه ساکن نیست آیا باید حق شارژ و حق نظافت را باید پرداخت کند با تشکر
...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
1
آیامستاجربایدپول وسایل ساختمان مثل جاروو...رابپردازد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
1
سلام، من میخواستم بدونم اگر مستاجری زمانی که قصد رفتن از اپارتمان داشته باشه میتونه طلب اضافه پولی که در صندوق ساختمان از شارز باقی مانده، را داشته باشه یا نه؟ ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
0
سلام در آپارتمان هایی که شوفاژ داره آیا گذاشتن بخاری غیر قانونی محصوب میشه یا خیر؟ لطفا پاسخ دهید ممنون
فرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
0
باسلام یه متن میخوام واسه نفرات ساختمان که میگن یک نفریم ولی چند نفرن
رامین کتابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
1
0
سلام یک سوال داشتم در بازارها و مجتمع های خدماتی که معمولا در زیر زمین دارتی انباری هستند ایا مبلغ شترژ ماهیانه به این انبارها تعلق میگیرد یا خیر و اگر میگیرد مبلغ ان چقدر است
گیتی همتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
0
لطفا جواب سوالهای ما را در همین ستون جواب دهید سوال بی جواب چه فایده ای دارد ؟حداقل همه از ان اسفاده میکنند
و از راهنمایی شنا ممنون میشویم
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
3
8
با سلام آیا مدیر ساختمان حقوق دارد؟ اگر دارد چگونه محاسبه میشود؟ آیا مدیر هم شارژ ماهیانه باید پرداخت کند؟
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار